Stafetten: Billeder/Pictures
Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-02-11 13:52

Hej

Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
Emnet er: Billeder/Pictures.

Du må bruge emnets ord, som du lyster. Det gør jeg i hvert fald.

Jeg lægger ud med denne:
Filter - Take a picture
http://www.youtube.com/watch?v=h8MAHQhKe7Q

.... og lidt piger på film.
http://www.youtube.com/watch?v=KCjMZMxNr-0

Tag den væk.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 14:33

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse

> Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
> Emnet er: Billeder/Pictures.

Engang for længe siden, lavede Emlerson Lake & Palmer et album ved nevn
"Pictures At An Exhibition". En flot blanding af "moderne" instrumenter og
rytmer, og klassisk musik, som nok er en lytter værd:
Her introen m.m.: http://www.youtube.com/watch?v=_Y1x04hAUT4

Et af Deep Purple's mindre kendte numre fra Machine Head, "Pictures Of
Home": http://www.youtube.com/watch?v=j3waOgdYUGU

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-02-11 16:24

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> "Pictures At An Exhibition". En flot blanding af "moderne" instrumenter og
> rytmer, og klassisk musik, som nok er en lytter værd:

Baseret på Mussorgskijs værk, som absolut også kan høres med fornøjelse. Her
første del:
http://www.youtube.com/watch?v=K5tOVQsLKrA

Jan

Fra : Michel Husted

Dato : 23-02-11 06:37

On 23 Feb., 13:51, "Martin [TMM]" <t...@-CUT-turutter.dk> wrote:
> Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
> Emnet er: Billeder/Pictures.
>
> Du må bruge emnets ord, som du lyster. Det gør jeg i hvert fald.

Tak! Det vælter ind i den højre hjernehalvdel med massevis af
sange om dette emne. Her er et par indfald eller tre eller...

Ikke just Mike's største hit, men flankeret af Anita og unge Aled
burde det være iblandt:
Mike Oldfield, Anita Hegerland og Aled Jones: "Pictures in the Dark" -
http://www.youtube.com/watch?v=C8k-da8vXFA

Hundene og silden er næsten for oplagte. Og i 2001 trykkede man
åbenbart kun "delete control" for at genstarte
Rollo, King og Signe - "Der står et billede af dig på mit bord" -
http://www.youtube.com/watch?v=0ScDu49E0Q4

Status er ikke altid quo. Her er de før der (heldigvis) gik "boogie
rock" i drengene:
Status Quo: "Pictures of a Matchstick Man" - http://www.youtube.com/watch?v=3D4YYI8G5EM

Hvem???
The Who: "Pictures of Lily" - http://www.youtube.com/watch?v=7BmkBroiw1s

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 24-02-11 18:54

Hej
On 23-02-2011 14:36, Michel Husted wrote:
> Ikke just Mike's største hit, men flankeret af Anita og unge Aled
> burde det være iblandt:
> Mike Oldfield, Anita Hegerland og Aled Jones: "Pictures in the Dark" -
> http://www.youtube.com/watch?v=C8k-da8vXFA

Selvom der måske ikke har været så mange forslag, var det nu ikke nogen
nem opgave at finde en vinder denne gang.
Der var et par andre kandidater i mine øjne, men Mike Oldfield tog nu
alligevel pointet hjem.
Jeg kan normalt godt lide Mike Oldfield, men kan ikke mindes at jeg har
hørt dette nummer før. Der skal være plads til at lære nyt, og det
gjorde jeg.
Du får derfor stafetten, Michel.

Mvh
Martin

Fra : Michel Husted

Dato : 24-02-11 13:26

On 24 Feb., 18:53, "Martin [TMM]" <t...@-CUT-turutter.dk> wrote:
> Selvom der måske ikke har været så mange forslag, var det nu ikke nogen
> nem opgave at finde en vinder denne gang.

Jeg undrer mig også over, at der kom så få forslag til et så bredt
emne, men der var mange rigtigt gode bud, så det kom bag på mig, at
jeg fik stafetten. Men jeg siger tusind tak og vender tilbage i aften
med en ny stafet.

> [...]
> Jeg kan normalt godt lide Mike Oldfield, men kan ikke mindes at jeg har
> hørt dette nummer før. Der skal være plads til at lære nyt, og det

"Pictures in the Dark" var ikke et hit for Mike Oldfield, men et flop.
Jeg købte maxi'en (som ikke er længere end på YouTube), og jeg er vild
med den dunkle stemning. Specielt når der aldeles tonløst tælles op
("One, two, three") før omkvædet. Sangen er særdeles indadvendt, men
det er en af mine favoritter. Men den overgår på ingen måde "Moonlight
Shadow", og her er et emne vist undervejs

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 24-02-11 21:34

Hej
On 24-02-2011 21:25, Michel Husted wrote:
> "Pictures in the Dark" var ikke et hit for Mike Oldfield, men et flop.

Mike Oldfield turde lave sin egen musik, og ikke blot kopiere hvad alle
andre lavede.
Det kommer til udtryk i numre som Pictures in the dark, og Five miles
out. Personligt er jeg vild med Five miles out. Det er tilpas
"mærkeligt" til at jeg synes det er godt.
Mike Oldfields kendte numre er trælse. Bevares, de er gode som de er,
men de er blevet voldspillet så meget, så man til stadighed er trætte af
dem. Så er skæv musik mere mig.

Jeg frygter straks det værste...

Mvh
Martin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-02-11 16:44

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Emnet er: Billeder/Pictures.
>
> Du må bruge emnets ord, som du lyster. Det gør jeg i hvert fald.

Cure: Pictures of You
http://www.youtube.com/watch?v=UmFFTkjs-O0

Def Leppard: Photograph
http://www.youtube.com/watch?v=VZ5bS3_BCDs

Taylor Swift: Picture to burn
http://www.youtube.com/watch?v=yCMqcFAigRg

Til sidst en ting, hvor billedet kun forekommer i videoen ikke i sangen (der
først start ca. 1.20 inde i klippet). Det er til gengæld godt gået:
http://www.youtube.com/watch?v=RE1cZXt34tw

Jan

Fra : Martin [TMM]

Dato : 24-02-11 18:56

Hej
On 23-02-2011 16:44, Jan Kronsell wrote:
> Til sidst en ting, hvor billedet kun forekommer i videoen ikke i sangen
> (der først start ca. 1.20 inde i klippet). Det er til gengæld godt gået:
> http://www.youtube.com/watch?v=RE1cZXt34tw

Selvom det musikalske måske ikke lige faldt i min smag, så er det næppe
første gang han har haft en pensel i hånden. Det gjorde han da faktisk
meget godt.

Mvh
Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-11 18:02

> [...]
> Emnet er: Billeder/Pictures.
>
> Du må bruge emnets ord, som du lyster. Det gør jeg i hvert fald.

Det gør vi så

Her nogle ret unge danske herrer:

Gasolin' - Tantes foto
http://www.youtube.com/watch?v=EQ2m8rfEq9E

Og nogle ret unge Engelske:
The Beatles: Lucy in the Sky with Diamonds
http://www.youtube.com/watch?v=A7F2X3rSSCU
Og en amerikaner:
Don McLean - Vincent
http://www.youtube.com/watch?v=dipFMJckZOM

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 18:15

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse

> Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
> Emnet er: Billeder/Pictures.

Jeg glemte denne, som nok er det mest kreative brug af billeder i
musik(video), nemlig Aha med "Take On Me":
http://www.youtube.com/watch?v=_EXxMlIExpo
Den video satte en helt ny standard ved at være så grænsebrydende.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-02-11 18:20

Den 23-02-2011 13:51, Martin [TMM] skrev:

> Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
> Emnet er: Billeder/Pictures.

Johnny Hamp's Kentucky Serenaders med "If I Had A Talking Picture Of You".
Ledsaget af Alphonse Mucha's fine billeder, selv om Mucha og nummeret
intet har med hinanden at gøre:

http://www.youtube.com/watch?v=Tpl4rI0Xnvs&feature=related

Carl Alstrup i Apollo revyen 1936, "Jeg vil sa gerne eje et fot'grafi af
dig":

http://www.youtube.com/watch?v=PB1Z1sQtnKE

Raimondi synger "Recondita armonia" fra begyndelsen af Tosca.
Caravadossi er ved at male et billede af den hellige Madonna, men er
mere optaget af den ukendte Tosca der kommer i kirken:
Rollen som degnen, der i begyndelsen hjælper maleren, havde Ove Werner
Hansen, i gamle dage, på Det kgl Teater.

http://www.youtube.com/watch?v=-8DRfMV_Sac

And you, mysterious beauty, long and blond flowing tresses
How your eyes are sky-blue, tosca's eyes are black-night.
Art, too, with it's many mysteries, blends all together
Such different beauties. but though I paint another,
My only thought is you, oh, my only thought is you,

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-11 19:26

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
> Emnet er: Billeder/Pictures.

Nu er det ikke for at være selvcentreret, men vi bliver nødt til at have
denne: http://www.youtube.com/watch?v=SwIs8eZHhMQ

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-02-11 19:46

Hej Åge
On 23-02-2011 19:25, Åge Halldorsson wrote:
> Nu er det ikke for at være selvcentreret, men vi bliver nødt til at have
> denne: http://www.youtube.com/watch?v=SwIs8eZHhMQ

Slet ikke så tosset et bud. Dælme længe siden man har hørt den.

Et kort øjeblik var jeg bange for at det var denne du havde disket op med:
http://www.youtube.com/watch?v=KahveVXP6Ao

Mvh
Martin

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-02-11 09:30

Den 23-02-2011 19:25, Åge Halldorsson skrev:

> Nu er det ikke for at være selvcentreret, men vi bliver nødt til at have
> denne: http://www.youtube.com/watch?v=SwIs8eZHhMQ

Det var et fint link du sendte, til en engang populær sangerinde. Jeg
havde helt glemt hende og har ikke haft "mødt" hende i min YouTuben.

Jeg kan svagt huske det chok det udløste, da hun døde alt for tidligt.
Dengang var det en ret almindelig måde at omkomme på. Uhyggeligt, fordi
det altid efterlod tvivl om, hvordan er det sket og hvorfor.
Dit link sendte mig videre til datterens grundige webside om sin mor.
Den efterlader, på en eller anden måde, et trist billede af et menneske,
der trods sin udadtil store popularitet og berømthed, levede en enlig
mors svære liv.
Så vidt jeg kunne overskue, så er der et par podcast på websiden, som
kan downloades. Jeg vil se og lytte lidt mere i aften.

Henning.

P.S. Jeg synes at jeg fornemmer at du er ved at "stramme dig an".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 20:31

>"Martin [TMM]" skrev i meddelelsen
>Hej
>
>Så er den nye stafet her. Nu med endnu mere punch og slaw' i.
>Emnet er: Billeder/Pictures.

Blondie med "Picture This":
http://www.youtube.com/watch?v=QbdCpi4qTNY

Robert Gordon med "A Picture Of You":
http://www.youtube.com/watch?v=cQf7S-NWDtU

Og så lige denne her til sidst:
http://www.youtube.com/watch?v=MFlEIQbmr5o&playnext=1&list=PL55EB7D62DE6936C5

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kert Rats

Dato : 24-02-11 15:42

> [...]
> Emnet er: Billeder/Pictures.
>
> Du må bruge emnets ord, som du lyster. Det gør jeg i hvert fald.

Her får vi Klaus Schulze med Picture Music. En ren ørehænger - vil nogen
sikkert mene. Jeg er dog ikke en af dem.
http://www.youtube.com/watch?v=zz4sBftUtV4

Læs mere om Picture Music på http://www.klaus-schulze.com/disco/1751pi.htm

Venligst

Kert Rats