Vandtilslutning af ny vaskemaskine?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-11 00:38

I morgen får vi en ny vaskemaskine; hanen den skal sluttes til ser
sådan ud:

http://kortlink.dk/8shc

Gevindet på den ny vaskemaskine er for lille til hanen; på den gamle
vaskemaskines slange havde jeg skåret enden af, blokket slangen ud og
monteret den på Gardena-fittingen med et spændebånd, men findes der
måske et lille mellemstykke i stedet for der kan klare opgaven da det
er et bøvl uden lige?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 24-02-11 06:19

Den 24/02/11 00.37, Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> monteret den på Gardena-fittingen med et spændebånd, men findes der
> måske et lille mellemstykke i stedet for der kan klare opgaven da det er

hej Hans,

Jeg havde samme problem med en opvaskemaskine en gang - løsningen blev
at købe det omtalte mellemstykke som du selv nævner. Det kan du købe hos
enhver hvidvare butik - Skousen i Sønderborg har det helt sikkert.

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-11 07:42

Andreas Møller Hansen har bragt dette til os:
> Jeg havde samme problem med en opvaskemaskine en gang - løsningen blev at
> købe det omtalte mellemstykke som du selv nævner. Det kan du købe hos enhver
> hvidvare butik - Skousen i Sønderborg har det helt sikkert.

Lyder fint, tak :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elmand

Dato : 24-02-11 07:55

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe det omtalte mellemstykke som du selv nævner. Det kan du købe hos
> enhver hvidvare butik - Skousen i Sønderborg har det helt sikkert.

Er du sikker Andreas.? Du små gevindstykker er til ? vandhaner fordi
slangen normalt er til 3/4. Her er det omvendt. ?
Enhver VVS mand har en muffe 3/4 til ? nippel. - eller skift vandhanen
til en ? . De koster da ikke så meget der hvor du bor.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-11 08:12

Elmand forklarede:
> eller skift vandhanen
> til en ? .

Har overvejet men har lige skiftet alle haner til den type på billedet.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-11 08:13

Elmand tastede følgende:
> Du små gevindstykker er til ? vandhaner fordi
> slangen normalt er til 3/4.

Den nye (Bosch) vaskemaskine kommer i dag; ka være den passer på en
3/4?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elmand

Dato : 24-02-11 15:04

> Elmand tastede følgende:
>
> Den nye (Bosch) vaskemaskine kommer i dag; ka være den passer på en 3/4?

> [...]
Du får en ny oversættelse fordi der tilsyneladende gik ged i noget.

Jeg skrev:
De små gevindstykker Andreas omtaler er til 1/2 vandhaner således at en
3/4 trykslange kan monteres.
Du har det omvendte nemlig en 3/4 vandhane og en 1/ 2 trykslange.

Du kan bruge en VVS 3/4 muffe til 1/2 nippel.

Din gamle løsning på fotografiet kan jeg ikke lide, da du ødelægger en
godkendt
trykslange.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 01:39

Elmand skrev den 24-02-2011:
> Du får en ny oversættelse fordi der tilsyneladende gik ged i noget.

Jeg forstod godt hvad du mente :)

> [...]
>
> Du kan bruge en VVS 3/4 muffe til 1/2 nippel.
>
> Din gamle løsning på fotografiet kan jeg ikke lide, da du ødelægger en

Det var osse derfor jeg søgte et alternativ :)

Har lige sat maskinen op; der var som du sagde en 3/4" tilslutning som
passede lige på :)

Købte en billigere Bosch til fritidshuset for nylig og der var
tilslutningsslangen traditionel (ikke så opvaskemaskineagtig som denne
med strøm i); skal ha kigget om den osse har 3/4

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-03-11 23:37

Hans Paulin (6310) sendte dette med sin computer:
> Købte en billigere Bosch til fritidshuset for nylig og der var
> tilslutningsslangen traditionel (ikke så opvaskemaskineagtig som denne med
> strøm i); skal ha kigget om den osse har 3/4

Og dét har den (selvfølgelig) :)

Der fulgte dog ikke et konverteringsstykke til ½" med som ved den
dyrere vaskemaskine af samme fabrikat ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-02-11 04:31

Hans Paulin (6310) frembragte:
> [...]
> lille mellemstykke i stedet for der kan klare opgaven da det er et bøvl uden

Mellemstykke kan købes i Bauhaus og lign. Det kan også være at det
ligger med i vaskemaskinen

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-02-11 04:33

Brian Vestergaard sendte dette med sin computer:

Ups så ikke den var afsendt i går nat

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Elmand

Dato : 25-02-11 09:54

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Brian Vestergaard sendte dette med sin computer:

> Ups så ikke den var afsendt i går nat

samt at svaret var forkert, da det var 3/4 hane og 1/2 slange. Du beskrev
det omvendte. - og desuden endte Hans med slet ikke at have udfordringer.
Den nye
maskine havde, som det er almindeligt 3/4 trykslange.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-02-11 11:58

Følgende er skrevet af en meget klog Elmand:
> samt at svaret var forkert, da det var 3/4 hane og 1/2 slange. Du beskrev
> det omvendte.

Hvad beskrev jeg, kan du sige ingenting... jeg nævnte at mellemstykke
kunne ligge i en pose, beskrev ikke noget.

> og desuden endte Hans med slet ikke at have udfordringer. Den
> nye
> maskine havde, som det er almindeligt 3/4 trykslange.

Man er godt nok klog, når man har set resultatet...

Kan man sige at lige som mit, så er dit indlæg rimelig irrelevant, da
jeg jo havde set tingene var på plads INDEN du skrev dit indlæg

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)