Det var godt nok synd.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-02-11 09:25

Det er heller ikke nemt at være en del af det globale erhvervsliv.

http://www.dinepenge.dk/skat/direktoerer-knaldet-for-brug-af-firmabil

Om jeg er skadefro? Ja, det er jeg godt nok, for både skattetrykket og
den arrogance de pågældende udviser, har jeg helt op til adamsæblet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : lom k

Dato : 23-02-11 09:57

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> Om jeg er skadefro? Ja, det er jeg godt nok, for både skattetrykket og
> den arrogance de pågældende udviser, har jeg helt op til adamsæblet.

næ det er okay, hvis man ikke har betalt det man skal så falder
hammeren. Om reglerne så er rimelige eller svære at forstå er noget
andet.

ikke at det er en grund til ikke at lave disse check, men tænker på 1/2
mill ind i kassen, men hvor meget koster det i udetillæg, mad penge,
overtid. til disse skatte folk og politik folk?? plus alt den tid de
bruger på kontoret. måske ville det være billigere hvis disse biler var
betalt med det samme og ikke i en form for af lønning. håber firmaerne
også få en bøde

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 11:06

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> næ det er okay, hvis man ikke har betalt det man skal så falder
> hammeren. Om reglerne så er rimelige eller svære at forstå er noget
> andet.

Det er mig en gåde, (private) brugere af biler med gule plader (med betalt
moms), der også benytter potten til privatkørsel, ikke kan få ombytte
pladerne til papegøjeversionen for kostprisen af pladerne.

Nå, de danske regler skal altid være snørklede, så de kan holde gang i det
offentlige maskineri.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 12:08

> [...]
>moms), der også benytter potten til privatkørsel, ikke kan få ombytte
>pladerne til papegøjeversionen for kostprisen af pladerne.

Det kan de også.
Det koster 160,- (pr. plade) at ombytte til papegøjeplader på den konto.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817308&vId=0

(om så kostprisen er lige 160,- pr. plade, det ved jeg ikke, men set i lyset
af, at det normalt koster 1180,- for et sæt plader, så er det jo billigt)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 12:21

KLIP

> [...]
>
> (om så kostprisen er lige 160,- pr. plade, det ved jeg ikke, men set i
> lyset af, at det normalt koster 1180,- for et sæt plader, så er det jo

Så vidt jeg forstår teksten, så vender de 160,- pr. plade sig udelukkende
mod erhverv.

De private skal betale 1.180,- for et sæt eller køre med klistermærke.

Tåbeligt set i lyset af de mange private gulpladepotter !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 12:26

>"Bjørn J." skrev i meddelelsen
>Så vidt jeg forstår teksten, så vender de 160,- pr. plade sig udelukkende
>mod erhverv.
>
>De private skal betale 1.180,- for et sæt eller køre med klistermærke.

Nope.
Det gælder også for private.
Jeg solgte en bil sidste år, på gule plader, og havde regnet med en alm.
omregistrering (380,-), men der skulle så nye papegøjeplader på, så det blev
faktisk 60,- kroner billigere.
Private kan ikke mere få indreg/omreg gulpladebiler, der skal skiftes til
papegøjeplader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 12:34

KLIP

> Private kan ikke mere få indreg/omreg gulpladebiler, der skal skiftes til
> papegøjeplader.

Min søn køre privat gulpladepotte og han har spurgt på motorkontoret.

Han vil gerne skifte over til EU papegøjeplade og slippe for
klistermærkehalløjet.

Ham har fået af vide, han skal betale 1.180,- kr. for nye plader !

Har de ændret på taksten eller ved det lokale motorkontor ikke, hvad de
taler om ?

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 12:52

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Ham har fået af vide, han skal betale 1.180,- kr. for nye plader !
>
> Har de ændret på taksten eller ved det lokale motorkontor ikke, hvad de

Har netop talt med Skattecenter Middelfart, Motorkontoret.

Der blev nøje foretaget en undersøgelse af reglerne for privat gule plader
ombyttet til papegøjeplader.

Det koster altså 1.180,- kr.

Den rare skattedame og jeg, blev enige om, det nok skyldes, at
klistermærkeafdelingen også skal have noget beskæftigelse og det samme
gælder politiet !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 14:53

> [...]
>Har netop talt med Skattecenter Middelfart, Motorkontoret.
>
>Der blev nøje foretaget en undersøgelse af reglerne for privat gule plader

Hmm, det lyder underligt.
Måske jeg så har været udsat for en "fejl" fra deres side så?
Efter jeg havde solgt bilen, skulle den bare omregistreres til ny ejer.
På motorkontoret/skattekontoret fik jeg at vide, at der skulle nye plader
(papegøje) på, da man ikke kunne omregistrere/indregistrere gule plader til
privat kørsel mere.
Dette kostede så kun 320,- kroner istedet for en omregistrering, som jo
koster 380,-
Måske de ikke har kendt ordentligt til reglerne dengang så (det er ca. 1 år
siden)?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 15:20

KLIP

> [...]
> koster 380,-
> Måske de ikke har kendt ordentligt til reglerne dengang så (det er ca. 1

Måske forskellen ligger i, min søn stadig er ejeren, da han kun ønsker nye
papegøjeplader på potten og således slippe for klistermærke.

På den anden side, hvis han (og andre) gør det, kan de jo ikke skæppe i
bødekassen ved manglende klistermærke.....og de stakkels folk i Skats
klistermærkeafdeling så intet arbejde har på relativ kort tid......

PS: Det har altid været sådan, da vi spurgte første gang, da papegøjeplader
kom/var i "handlen"....;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 21:39

>"Bjørn J." skrev i meddelelsen
>Måske forskellen ligger i, min søn stadig er ejeren,

Ja det kan da godt tænkes, at det er sådan det hænger sammen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 10:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Om jeg er skadefro? Ja, det er jeg godt nok, for både skattetrykket og
> den arrogance de pågældende udviser, har jeg helt op til adamsæblet.

De er ikke for kloge og så er det biler på hvide plader.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-02-11 10:23

On Wed, 23 Feb 2011 10:01:03 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>De er ikke for kloge og så er det biler på hvide plader.

>--

Ja, det er fuldkommen grotesk.0

Jeg kan ikke forestille mig, at man ikke har været klar over risikoen,
men man har nok tænkt, at der var mere fokus på biler med mere gule
nummerplader.

Og så 10 år tilbage i tiden! Uhauhauha.......

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 10:29

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er fuldkommen grotesk.0
>
> Jeg kan ikke forestille mig, at man ikke har været klar over risikoen,
> men man har nok tænkt, at der var mere fokus på biler med mere gule
> nummerplader.

Husk nu og opdel gule plader i gulplader og papegøjeplader.

Papegøjeplader fortæller direkte, de anvendes til privatkørsel også:

http://da.wikipedia.org/wiki/Papeg%C3%B8jeplader

> Og så 10 år tilbage i tiden! Uhauhauha.......

Det kan godt gøre et indhug i "lottopræmien"..;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-11 17:29

"Bjørn J." skriver:

> Papegøjeplader fortæller direkte, de anvendes til privatkørsel også:

Øøøh, negativ.

Leasingbilerne vi får leveret, er med papagøjeplader, men må ikke
bruges til privat brug.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 17:39

KLIP

> Øøøh, negativ.
>
> Leasingbilerne vi får leveret, er med papagøjeplader, men må ikke
> bruges til privat brug.

Det er vel din arbejdsgiver, der sætter den regel.

Hvorfor din arbejdsgiver betaler moms af potten, må stå hen i det uvisse.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-02-11 21:38

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

Det er vel din arbejdsgiver, der sætter den regel.
------
Ja, man ska huske at vælge den rette version (afkrydse på papirerne), når
bilen ska registreres. Min Leon FR 170TDI on yellow plates var en
leasingbil...

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-11 10:50

> Ja, det er fuldkommen grotesk.0

Men det jo store summer der kan "spares" i skat ved at glemme beskatningen

Efter de kørte nogle kontroller sidste år var der noget skriveri om det var
mange penge at hente hos de firmaer der havde glemt beskatningen af
firmabilerne... Ved efterfølgende kontrol af firmaerne fandt de mange andre
uoverensstemmelse der gav penge i kassen ....

> ikke at det er en grund til ikke at lave disse check, men tænker på 1/2
> mill ind i kassen, men hvor meget koster det i udetillæg, mad penge,
> overtid. til disse skatte folk og politik folk

Det billigste er selvfølgelig hvis alle betaler hvad de skal ... Men mon
ikke disse kontroller der viser at det ikke er risikofrit får en del flere
til "frivilligt" at få styr på beskatningen inden de bliver udtaget til
kontrol ....

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-11 11:01

KLIP

> [...]
> til "frivilligt" at få styr på beskatningen inden de bliver udtaget til

Der kommer i hvert flad flere og flere biler på papegøjeplader.

Det ville også være mistænkeligt, hvis firmaet stod som ejer af bilen og
firmaet udelukkende var bruger.....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-02-11 21:46

Den 23/02/11 10.22, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Og så 10 år tilbage i tiden! Uhauhauha.......

Ikke om jeg fatter at SKAT har mulighed for dette. At de har en teori om
at bilen har været brugt til privat kørsel burde ikke tælle som andet
end hvad det er - et partsindlæg. Der burde ene og alene kunne kræves
betaling for den kørsel der kan bevises. SKAT's beføjelser burde
indskrænkes kraftigt og hver enkelt sag afgøres af en uvildig dommer.
Tænk hvis andre instanser, f.eks. teleselskaber havde samme beføjelser.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-02-11 21:54

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tænk hvis andre instanser, f.eks. teleselskaber havde samme beføjelser.

For god ordens skyld, så er teleselskaber ikke instanser, men ganske alm.
private virksomheder.

Der er rimelig stor forskel på private og statslige beføjelser...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-02-11 21:40

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> De er ikke for kloge og så er det biler på hvide plader.

Ja det er jo ansættelse af skatteværdien, de svindler med. Altså køwer en
bil til 800.000 og skriver blot et langt mindre beløb på skatteskemaet
angående "værdien af fri bil..."
(25% af bilens nyvognspris de første 3 år)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-11 12:10

> [...]
>
>Om jeg er skadefro? Ja, det er jeg godt nok, for både skattetrykket og
>den arrogance de pågældende udviser, har jeg helt op til adamsæblet.

Ja her finder de heller ikke nogen medlidenhed

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport