Årets koncerter på FUR
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 13:54

KONSERTER PÅ FUR 2011

Da Fur er meget ombejlet og stærkt populær her i NG, så lad os lige snuppe
nogle af årets koncerter på øen

30/4: VIDES IKKE ENDNU (Muslingedag Havnefest nr. 1)

1/7: Per Valentin og Lars E. Andersen (Bryghuset - udendørs)

8/7: Kurt Jepsenm (Bryghusets - udenmdørs)

9/7: VIDES IKKE ENDNU (Fur Rundt Havnefest nr. 2

15/7: Ole Gravrock (Bryghuset - udenmdørs)

16/7: Winnie And The Jets (Musikladen) PS: Musikladen på Fur har forøvrigt
navn efter det kendte og populære slagershow "Musikanten-stadl" fra ARD TV

22/7: Kim Og Hallo (Musikladen)

22/7: Djursland Spillemændene (Bryghuset - udndørs)

29/7: Gadedrengene (Bryghuset - udendørs)

30/7: Æ´Holm m. Band (Musikladen)

5/8: Esben Langkniv (Bryghuset - udendørs)

6/8: Charley, Birger og Most (Musikladen)

3/9: Oktoberfest (Bryghuset - udendørs)

16/9: VIDES IKKE ENDNU (Træskibs Havnefest nr. 3)

Måske noget af det kan bruges. Der sker jo ikke så meget på Fur. Der er jo
kun 850 indbyggere. Defor
er der heller ikke så mange koncerter herovre. haha

Det er forøvrigt noget af et problem at der de koncert to steden på den
samme dag, nemlig den 22. juli. Der er KIM OG HALLO
i Musikladen og DJURSLAND SPILLEMÆNDNE på Bryghuset

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-11 14:05

Den 22-02-2011 13:54, Åge Halldorsson skrev:

Nu består gruppen mest musikalsk kvalitetsbevidste mennesker.
Især du, fremhæver dig som en af dem, så har du ikke et par musik-links,
der kan "trække" nogle af os "derop".

Vi kender alle denne smukke, "Fugl flyv, over Fur-øens bredder", men er
der andre schlagere der kan lokke os?

http://www.youtube.com/watch?v=lA7DNK0njLg

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 14:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> men er der andre schlagere der kan lokke os?

Det tror jeg da helt sikkert. Megen af musikken er sån noget for den
almindelige befolkning.

Prøv at tjekke den her ud. Der er "godaw", over hele linien:

Kim og Hallo (Tre Furboer i en gummibåd):
http://www.youtube.com/watch?v=zqM8meDg0V0&feature=related
Djursland Spillemændene:
http://www.youtube.com/watch?v=cKWdupFLpIM&feature=related
Gadedrengene: http://www.youtube.com/watch?v=Y6dur-c2J7E

Husk YUTUBE er din bedste. med din store interese kan jeg anbefale dig selv
at tjekke musikken ud der.
Du kender jo koncertnavnene, så det er ikke svært.

Held og lykke

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-11 09:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kan "trække" nogle af os "derop".
>
> Vi kender alle denne smukke, "Fugl flyv, over Fur-øens bredder", men er

Se nu kunne jeg jo egentligt godt fristes til at høre... Sådan med base i al
den kvalme kvalitetsbevidsthed.... Hvilke musikere skulle de så have hyret
på Fur. Sådan at det ikke var nødvendigt, at du skulle trækkes op ????...
For efter hvad jeg kan forstå, så vil denne holdning, efterlade stort set
samtlige Danske musikere, og vel i grunden også ca 97% af samtlige
udenlandske musikere, som arbejdsløse.... Og så Ca 3%, som en uddøende
race... Og alle vi andre, som nogle der snart lever på minderne, om den tid,
der engang var....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-02-11 10:23

Den 23-02-2011 09:07, Benny Mortensen skrev:

> Se nu kunne jeg jo egentligt godt fristes til at høre... Sådan med base i al
> den kvalme kvalitetsbevidsthed.... Hvilke musikere skulle de så have hyret
> på Fur.

Mit stamværtshus i Næstved har live musik en gang om ugen, uden at det
bliver opfattet som en turistattraktion, som kan lokke folk fra Jylland
og dertil.

Men til Fur vilde musiksommer.
Et par jazzorkestre burde der også være. Det behøver ikke at være de
dyreste. F.eks. kan et discountband som "Majken & Fjeldtetten" være
ganske gode og underholdende. Eller hvad med Jens Lysdal og Mads Vinding
som for tiden giver koncerter?

Af andre ville f.eks. Niels Hausgaard da være oplagt på Fur. Og hvad med
Michael Falch eller Poul Krebs? Og Lis Sørensen, Tamra Rosanes, og det
er et par år siden jeg sidst hørte Big Fat Snake, og sådan kan man da
blive ved....

Jeg havde også foretrukket, at elever fra de nærliggende musikskoler,
var blandt dem der gav koncerter. Jeg har ikke Googlet, men mon der ikke
disse steder også er pop og rockbands?
I blandt dem Kurt Jepsen herunder nævner, og som han plagierer, er der
da et par stykker jeg hellere ville have hørt på Fur.

Jeg kigget på nogle tilfældige fra Åges liste:

1/7: Per Valentin og Lars E. Andersen.
Hvem er det? Hverken YouTube eller Google giver svar.

8/7: Kurt Jepsen.
Han har en webside med et musikeksempel. Og der står at han synger sange
i stil med: "Bamses Venner - Kim Larsen - Trine Dyrholm - Dire Straits -
Elvis - Lars Lilholt - Smokie - Kandis - Teddy Edelmann - Boney M -
Tørfisk - Dr. Hook - Thomas Helmig - Shakin Stevens - Eva Madsen -
Credence Clearwater - Sko & Torp - John Mogensen - Bjørn & Okay -
Shubidua - Rollo & King - Tøsedrengene - Big Fat Snake - Beatles -
Birthe Kjær - Poul Krebs".
Jeg ville da hellere høre noget der var ham selv. Man tager ikke til Fur
for at høre Kurt synge som Birthe Kjær!

15/7: Ole Gravrock.
Han har en webside der ikke kan vises i min Firefox. På en anden webside
reklamerer han: "Guitarist med Backing leverer festmusik renset for
suppelyd". Er det positivt eller negativt? Betyder det uden umpa-umpa?

5/8: Esben Langkniv.
Fra YouTube, en sang på en 5-6 toner, og teksten vil jeg slet ikke
kommentere, han synger jo selv svaret:

http://www.youtube.com/watch?v=vqhxeSoyr0A&feature=related

6/8: Charley, Birger og Most, hvem er det?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-11 11:11

> Af andre ville f.eks. Niels Hausgaard da være oplagt på Fur.

Helt klar. Og derfor har han også givet koncert på Fur.

> 1/7: Per Valentin og Lars E. Andersen.
> Hvem er det? Hverken YouTube eller Google giver svar.

Det er et af Furs mange lokale orkestre. Orkesteret korrekte navn er enten
"Fur Salonorkester", "Fur Genbrugsorkester" eller "Fur Jack". Det er jeg
ikke helt klar over.
Orkestrene har egne hjemmesider under hjemmesideadressen www.furmusik.dk
.. Man kan dog ikke komme ind på hjemmesiden i øjeblikket. Ved ikke hvorfor.
De første to af orkestrene spiller palmehave-musik i stil med "Svend
Nicolaisens Orkester". Sidstenævnte orkester spiller "Four Jacks-musik.

> 6/8: Charley, Birger og Most, hvem er det?

Orkesteret hed tidligere "Rockfolket" og var meget populære og kendte i hele
Nordvestjylland. Orkesteret, har som så mange andre, base på Fur, men de
fleste medlemmer var fra fastlandet.
Nu spiller de dog noget absolut ikke rockmusik mere. Den er jo også ved
at udgå. Nu satser de på noget dinner-spillemands-halløj i den afdæmpede
folkelige afdeling.
Også de har hjemmeside under www.furmusik.dk . Men da man ikke kan komme
ind på den i øjeblikket, så er det igen derfor du ikke kan finde noget om
dem.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-02-11 11:17

> hjemmeside under www.furmusik.dk .

Tak for oplysninger.
Websiden er på min pc ikke almindelig tilgængelig, men man skal logge
sig ind!!!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-11 11:19

meddelelsen news:4d64dd36$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> hvem er det?

Som et plaster på såret, angående manglende hjemmesider, kan jeg da lige
give dig et link til en lille historie, om et af de fuldstændig hysterisk
og helt absurd mange orkestre som er på øen, med kun 850 indbyggere.

Her siger vi godaw til Æ´Fur Waders, som har mange spillejob, også på det
faste land.

http://www.furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/439-fuur-waders-fejrer-sin-10-ars-fodselsdag

Sansynligvis vil der også komme noget koncert-et-eller-andet med dem i
sommer. Det ville da være mærkeligt andet. Carsten knudsen fra "De
Nattergale" havde forøvrigt wældig succes
da han opåtrådte på Fur, for få uger siden. Der kom vist et par hundrede.

Fur Salonorkester vil forø'vrigt spille til "Plantebyttedag" engang til
sommer. Det er svært at få det hele med.

Håber du har fundet noget musik der falder i din smag.

Jeg undrer mig i den grad over det extremt voldsomme musikliv, blandt så få
indbyggere. Men det skyldes selvfølgelig, for en stor dels vedkommende, at
der skal være
noget for turisterne. Og hollænderne, haha

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-11 08:53

> [...]
> kommentere, han synger jo selv svaret:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=vqhxeSoyr0A&feature=related
>
> 6/8: Charley, Birger og Most, hvem er det?

Hej Henning

Jamen siden nu ingen af os aner, Hvem Kurt Jepsen er.... Så kunne han jo
teoretisk, godt være en fra den lokale musikskole... Og dermed hvad du
efterlyste. Og havde Kurt Jepsen nu spillet noget, der var ham selv... Havde
du jo stadig spurgt... " Hvem er det " Og altså her kunne det jo nemt være
Bageren fra Fur, for at blive i Åge jargon... Og positivt, eller negativt...
Tja, vil man vide det, er man jo nok nødt til at troppe op.... Han skal stå
meget tidligt op den dag, for at komme til at rangere under den optræden jeg
har set Smokie levere.... Så nok er han ukendt, men med lidt held, kan han
modtage sit honorar, uden dagen efter at føle sig forpligtet til at sende
takkekort og blomster, til Havnefest kommitte'en.... Hvilket jeg følte, var
det mindste, Smokie kunne gøre efter den koncert jeg overværede.

Og altså, til en havnefest... Forventer man så koncert, eller er det musik
ved udskænkningstedet... Kalder man det koncert, er det vel næppe med lyden
fra det omrejsende tivoli, til at hamre i baggrunden... Hvilket sådan set
ikke ville forbavse mig, ved en havnefest.... Der ville det da ikke forbavse
mig, hvis Kurt Jepsen sang, Så længe jeg har min lever.... Medens en anden
højlydt proklamerede, et lod 5 Kr 3 lodder for en ti'er, og så hører man ham
snyde næse også...

Men altså, det besvarede jo reelt ikke spørgsmålet.... Vel ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 13:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kigget på nogle tilfældige fra Åges liste:

Jamen det gjorde Henning da, ja han gjorde såmænd.

> 1/7: Per Valentin og Lars E. Andersen.
> Hvem er det? Hverken YouTube eller Google giver svar.

Så er hjemmesiderne oppe igen. Og man kan læse om per valentin og hans 2
orkestre. Jeg ved ikke hvilket af orkestrene det drejer sig om, men de er
lige gode begge to
Fur Genbrugsorkester m. Per Valentin:
http://www.furmusik.dk/fur-genbrugsorkester eller Fur Jacks m. Per
Valentin: http://www.furmusik.dk/fur-jacks

> 6/8: Charley, Birger og Most, hvem er det?

Her er hjemmesiden for "Charli , Birger og Most": den er også oppe igen.
http://www.furmusik.dk/most

Men siden sidst er der tilrettelagt endnu en koncert til sommer.

FUR STRANDHOTEL:
Tirsdag 8. marts kl. 19: Fur Jacks

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 14:56

Den 03-03-2011 13:43, Åge Halldorsson skrev:
> [...]

> http://www.furmusik.dk/most

> Men siden sidst er der tilrettelagt endnu en koncert til sommer.

Tak Åge.
Det er tilbud jeg vil have svært ved at sige nej til.
Jeg overvejer seriøst at gæste øen.

Hvad med dig selv og med din musikalske indsigt? Har du aldrig overvejet
at starte et band op?

Rockbandet 'Furrillerne' og med dig som fursanger? Det ville være en
attraktion, der trak folk til øen!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 15:46

> Rockbandet 'Furrillerne' og med dig som fursanger? Det ville være en
> attraktion, der trak folk til øen!
>
> Henning.

Du giver mig tillid. Jeg vil straks køre ud til Willy Færgemand (ejer af Fur
Kaffe Og The) for at spørge om der vil være milighed at at give et lille
nummer mens Kim Og Halløjsovs" spiller til.
Det kunne f.eks. være "Fur er fin", som i sin tid blev en stor hit-basker
med "Lasse og Mathilde". Måske du også kunne synge til?, så kunne vi
annonceres som "Åge og PresHenning".
Jeg synes allerede der er ved at være fest på nu og der er alligevel over 4
måneder til koncerten.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-11 19:27

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-11 19:28

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Rockbandet 'Furrillerne' og med dig som fursanger?

Bla bla bla. Og hehe.
Du kan sgu selv starte et orkester. Det kunne hedde "The Pres-Hennings".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-11 19:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tak Åge.
> Det er tilbud jeg vil have svært ved at sige nej til.
> Jeg overvejer seriøst at gæste øen.

Jamen så skal du lige have noget "Brækket Nyt" her. Der er nu kommet endnu
to musikarrangemnenter til.

FUR STRANDHOTEL
Langfredag 22. april kl. 12-16: Lektor Linds Kvintet

FUR FORSAMLINGSHUS
Lørdag 26. marts kl. 19: "-kender ikke orkesterets navn-"

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 15:33

Den 03-03-2011 13:43, Åge Halldorsson skrev:

> FUR STRANDHOTEL:
> Tirsdag 8. marts kl. 19: Fur Jacks

Jeg er lidt skeptisk med hensyn til øllet på din ø.
Bør man, for en sikkerheds skyld, selv tage en ramme Tuborg med?
Eller kan en sådan købes toldfrit ombord på færgen?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 15:52

> Jeg er lidt skeptisk med hensyn til øllet på din ø.
> Bør man, for en sikkerheds skyld, selv tage en ramme Tuborg med?
> Eller kan en sådan købes toldfrit ombord på færgen?
>
> Henning.

Nej, de kan ikke nå at sælge dem. Overfarten tager 3 minutter. Man kan
næsten ikke nå at køre ombord, før man skal køre af igen. '

Men der kan købes øl herovre. Vi har noget der hedder FUR ØL (fra Fur
Bryghus)
http://www.beertaste.dk/tekstpilsner/DreamHC/Download/Fur-Lager.jpg

.....men hvis man ikke kan lide Fur Øl derfra, kan man i stedet købe en Fur
Øl, fra Hancock Bryggeriet i Skive. FUR ØL (fra Hancock Bryggeriet, Skive):
http://www.ølsmagninger.dk/bryggerier/fotos.htg/hancock/Hancock_Fur_stregkode_HA-_2002.JPG

Skål og alaaf og helau Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-03-11 17:26

> [...]
> Bør man, for en sikkerheds skyld, selv tage en ramme Tuborg med?
> Eller kan en sådan købes toldfrit ombord på færgen?

De laver godt øl på Fur Bryghus. Kan varmt anbefales.
http://www.goodbeer.dk/reviews.php?brewid=138
Øllet er ud over moleret, pøsedamen og Aage den største attraktion på Fur.

Med venlig hilsen

Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-11 17:38

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> De laver godt øl på Fur Bryghus. Kan varmt anbefales.
> http://www.goodbeer.dk/reviews.php?brewid=138
> Øllet er ud over moleret, pøsedamen og Aage den største attraktion på Fur.

Jeg har engang sejlet rundt om reservater i kajak, og efterfyldt med Fur-øl.
Fin kombination, så man ikke nødvendigvis behøver at gå blandt de indsatte,
men kan betragte dem på god afstand udenfor tredje revle

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-03-11 17:49

Den 03-03-2011 17:38, Alex Linaa skrev:

> Jeg har engang sejlet rundt om reservater i kajak, og efterfyldt med Fur-øl.
> Fin kombination, så man ikke nødvendigvis behøver at gå blandt de indsatte,
> men kan betragte dem på god afstand udenfor tredje revle

Det var faktisk en god ide. Jeg må finde noget bådudlejning på
fastlandet, og så sejle omkring øen og "se på".
Så kommer jeg også helt uden om forsyningsproblemet og kan på forhånd
proviantere på land.

http://www.youtube.com/watch?v=CHY62fVuIDY

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 12:27

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> [...]
> der kan "trække" nogle af os "derop".
>
> Vi kender alle denne smukke, "Fugl flyv, over Fur-øens bredder", men er

og mange i gruppen har sikkert osse efterhånden Fur-ede kinder

med rynket men venlig hilsen
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-02-11 13:10

Den 23-02-2011 12:27, Daxhund skrev:

> og mange i gruppen har sikkert osse efterhånden Fur-ede kinder

Sååh... du bare ha' et lille Fur i den rigtige retning.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-11 08:56

> Sååh... du bare ha' et lille Fur i den rigtige retning.

nåja lisom i børnesangen: "Skorstensfejeren fik et Fur"

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-02-11 09:07

Den 24-02-2011 08:55, Daxhund skrev:

> nåja lisom i børnesangen: "Skorstensfejeren fik et Fur"

Ja eller "Fur Fur Fur, lille bi omkring".

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-11 09:15

> Ja eller "Fur Fur Fur, lille bi omkring".

Nu er det vist på tide, at jeg går ud til mit komFur og sætter noget mere
vand over

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-02-11 09:36

Den 24-02-2011 09:14, Daxhund skrev:

> Nu er det vist på tide, at jeg går ud til mit komFur og sætter noget mere
> vand over

God ide, jeg vil også drikke en kop cafurcino.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-11 09:50

> God ide, jeg vil også drikke en kop cafurcino.
>
> Henning.:-

Ja ja ja ja ja - Køb et weekendhold på Fur i komfurtable omgivelser.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-11 13:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Den 22-02-2011 13:54, Åge Halldorsson skrev:

> så har du ikke et par musik-links, der kan "trække" nogle af os "derop".

Der er i hvert fald en færge der kan trække "nogle af jer" herop til
koncerterne.

FÆRGE- OG BUS-TRANSPORT KONCERTERNE PÅ FUR
Morsø Turistforening arrangerer turistbåds-sejlads til 4 af koncerterne
på Fur Bryghus. Det er disse:
Fredag 15. juli 2011 kl. 19-22: Ole Gravrock

Fredag 22. juli 2011 kl. 19-22: Djurslandspillemændene

Fredag 29. juli 2011 kl. 19-22: Gadedrengene

Fredag 5. august 2011 kl. 19-22: Esben Langkniv

Turistbåden sejler fra Nykøbing Mors havn fredagene kl. 17.30 med ankomst
til Fur Havn kl. 18.30.

Herefter vil en bus kører passagerne ud til udenførs-koncerterne på
Bryghuset

Kl. 21 returnerer bussen mod Fur havn, hvorefter turistbåden tager over, og
sejler mod Nykøbing Mors havn, med ankomst kl. 22

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-03-11 20:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Den 22-02-2011 13:54, Åge Halldorsson skrev:
>
> men er der andre schlagere der kan lokke os?

NYT NYT NYT

Her kan man i hvert fald se koncertkalenderen, for Fur Kaffe Og The, med KIM
OG HALLI-HALLO. Den er lige sendt ud:
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/1373-fur-kaffe-og-the-2011

Her er Fur Bryghus`s koncertkalender:
http://www.furbryghus.dk/11786-1_Program%202011/

Der sker også en bette (lille) smule på Fur Strandhotel:
http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/1367-musik-hyggedag

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-03-11 16:47

meddelelsen news:4d63b1fb$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 30/4: VIDES IKKE ENDNU (Muslingedag Havnefest nr. 1)

Det ser ud til at dette arrangement bliver den 28/5 kl. 13-17 i stedet.
Det er den aften ROCK NALLE giver koncert i teltet kl. 19

Hilsen Åge