Stafetten: Vampyrer, uhyrer og andre monst~
Fra : Kert Rats

Dato : 21-02-11 20:35

Emnet har vist ikke været prøvet før, og jeg har valgt det, fordi min niece
mener, at jeg på flere måder minder om James Price.
Og James Price er vampyr-aficionado.
Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Nuvel, jeg lægger ud med denne sjove ting - The Monster Mash:
http://www.youtube.com/results?search_query=the+monster+mash&aq=0

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 21:27

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> Emnet har vist ikke været prøvet før, og jeg har valgt det, fordi min
> niece mener, at jeg på flere måder minder om James Price.
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Et grufuldt mareridt, John Mogensen
http://www.youtube.com/watch?v=jKD6gBrTZ-0

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 21-02-11 21:16

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> writes:

> Emnet har vist ikke været prøvet før, og jeg har valgt det, fordi min niece
> mener, at jeg på flere måder minder om James Price.

David Bowie - Scary Monsters
http://www.youtube.com/watch?v=hV4SnQXhwWk

--
Carl

Fra : Hauge

Dato : 21-02-11 21:33

Den 21-02-2011 20:35, Kert Rats skrev:
> Emnet har vist ikke været prøvet før, og jeg har valgt det, fordi min niece
> mener, at jeg på flere måder minder om James Price.

Nåja, så vil jeg da lige vælge noget filmmusik, som er ægte kult:
http://www.youtube.com/watch?v=chz8TnoznDc

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-02-11 21:34

Hej
On 21-02-2011 20:35, Kert Rats wrote:
> <subj>

Her skal vi så have lidt vampyrmusik.
http://www.youtube.com/watch?v=5S-0YbgUEgE

De har også lavet noget med den afskyelige snemand.
http://www.youtube.com/watch?v=5S-0YbgUEgE

De 80'ere. De 80'ere....

Mvh
Martin

Fra : Kert Rats

Dato : 21-02-11 21:44

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Her skal vi så have lidt vampyrmusik.
> http://www.youtube.com/watch?v=5S-0YbgUEgE
>
> De har også lavet noget med den afskyelige snemand.
> http://www.youtube.com/watch?v=5S-0YbgUEgE

Dine to forslag er ens

Venligst

Kert Rats
Chefvampyr

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-02-11 22:00

Hej Chefvampyr
On 21-02-2011 21:44, Kert Rats wrote:
> Dine to forslag er ens

Sccchhhh, nu ikke ødelægge det for mig, men jeg er overbevist om at der
må have været en sætternisse på spil, og sætternissen er jo, som
bekendt, i familie med vampyrerne.
Men siden du nu snakker så pænt, så kunne du da lige få den rette her:
http://www.youtube.com/watch?v=VzsBNdQx1f4
Det _bør_ så være den med snemanden. (Bør, da jeg ikke tør svare for
noget som helst her).

Mvh
Martin
stud.vamp(yr)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 09:56

> Dine to forslag er ens

Det er meget normalt indenfor popmusik.

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-02-11 15:33

Hej
On 22-02-2011 09:56, Åge Halldorsson wrote:
> Det er meget normalt indenfor popmusik.

Radiorama vil nok næppe blive defineret som pop-musik.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-11 21:46

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Emnet har vist ikke været prøvet før, og jeg har valgt det, fordi min
> niece mener, at jeg på flere måder minder om James Price.
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Jamen så lad os starte med Alice Cooper, og "Welcome To My Nightmare":
http://www.youtube.com/watch?v=sMv0Qn05rjs
Scary shit ;)

Videre til AC/DC med "Number Of The Beast":
http://www.youtube.com/watch?v=jsmcDLDw9iw

Til slut "Ghost Of The Undead" med Six Feet Under:
http://www.youtube.com/watch?v=Uqp1meIVwrI

/Alex

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 21-02-11 22:08

> [...]
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Buck Owens må være selvskrevet - Monsters Holiday
http://www.youtube.com/watch?v=F8yj5iSs6Wo

Vi har ikke så tit stødt på ham her i satfetten
Adam Ant - Vampire's
http://www.youtube.com/watch?v=xPHfvW7lbTE

Til gengæld kan man jo næsten altid finde et eller andet til stafetten med
Neil Young
her Vampire Blues
http://www.youtube.com/watch?v=nO-BUPns7x0

Steen Lindkvist

Fra : Kert Rats

Dato : 21-02-11 23:55

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
>>

> Buck Owens må være selvskrevet - Monsters Holiday
> http://www.youtube.com/watch?v=F8yj5iSs6Wo

Det var egentlig den melodi, jeg ville åbne ballet med, men jeg kunne ikke
finde den på tuben, da jeg ikke kunne huske titlen på nummeret.

Venligst

Kert Rats
Senior-vampyr

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-11 22:18

> [...]
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Ups, jeg glemte den oplagte

Ghostbusters: http://www.youtube.com/watch?v=Oznj6AFeiRE

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-02-11 22:19

Hej Chefvampyr
On 21-02-2011 20:35, Kert Rats wrote:
><subj>

Drager er jo også en slags monstre
http://www.youtube.com/watch?v=HRffez98uYY

Flere drager. Her en gammel en af slagsen. Har faktisk levet i flere
tusind år.
http://www.youtube.com/watch?v=Qu_rItLPTXc
http://www.youtube.com/watch?v=Wik2uc69WbU

Mvh
bach.vamp(yr)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-11 23:44

> [...]
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Poco-Ghost Town
http://www.youtube.com/watch?v=EO-Y1c1vsjE

Ventures-Ghost riders in the sky
http://www.youtube.com/watch?v=Sb4YG9QwOGE

Al Kooper-Hollywood Vampire
http://www.youtube.com/watch?v=p1U_TC662NM

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-11 23:51

> [...]
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.
>
> Nuvel, jeg lægger ud med denne sjove ting - The Monster Mash:

Så blev der jo lejlighed til igen, at bringe Steppenwolf på banen. :)
Monster. http://www.youtube.com/watch?v=Sk3sURDS4IA
Men det er vist mere vores indre monstre de fremstiller.

Og en klassiker.
Iron Maiden. Number of the beast.
http://www.youtube.com/watch?v=q9kT37eIkaY
Yeah, i Roskilde tilsommer.

Frank Zappa. Titties and beer.
http://www.youtube.com/watch?v=yMyyFFVzD8Q
Elsker den del hvor Frank hyler Terri Bozzio ud af den. Lol.

Og en anden slags monstre. Suspekt. Prima Nocte.
http://www.youtube.com/watch?v=HdYwEplvTP0

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-11 00:09

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Så blev der jo lejlighed til igen, at bringe Steppenwolf på banen. :)
> Monster. http://www.youtube.com/watch?v=Sk3sURDS4IA
> Men det er vist mere vores indre monstre de fremstiller.

Det var det givet eftersom de tog navn efter og var inspireret af Herman
Hesses bog Steppeulven i øvrigt ligesom den danske gruppe Steppeulvene

http://www.youtube.com/watch?v=9AVOM4pVHV4

Fra : P.Petersen

Dato : 22-02-11 00:32

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Det var det givet eftersom de tog navn efter og var inspireret af Herman
> Hesses bog Steppeulven i øvrigt ligesom den danske gruppe Steppeulvene

Ja, fantastisk forfatter. Gad vide om der er nogen nulevende under 50, der
har læst Hesse's bøger?
Udover litteratursuderende.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 22-02-11 00:39

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

Så må vi lige ha' lidt flere monstre til, nemlig en kyklop og en
sætternisse.
Steppeulvene.Jensen.
http://www.youtube.com/watch?v=DkIcwaDQ4sI&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel Husted

Dato : 21-02-11 15:57

On 21 Feb., 20:35, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> Emnet har vist ikke v ret pr vet før...

Æv! Martin nappede Radiorama, som jeg var ret begejstret for i 80'erne
- og stadig er! Det i sig selv er vel nærmest uhyrligt

Men så er der jo disse...

Hot Blood: "Soul Dracula" - http://www.youtube.com/watch?v=t9T0yz9MDro

Bobby 'Boris' Pickett & the Cryptkickers: "Monster Mash" -
http://www.youtube.com/watch?v=0thH3qnHTbI

Og selvfølgelig pigerne fra 80'erne, der også havde smag for
kannibaler:

Toto Coelo: "Dracula's Tango" - http://www.youtube.com/watch?v=W0YdJ66fM_c

Mange hilsner
Michel
der pludselig får en overvældende trang til at suse under dynen
før ... midnat!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-02-11 00:03

> [...]
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.
>
> Nuvel, jeg lægger ud med denne sjove ting - The Monster Mash:

En helt anden type monster og en helt anden type musik: Frankenstein med
Edgar Winter
http://www.youtube.com/watch?v=x1mV_5-bRPo

Werewolves: Curse of the werewolf
http://www.youtube.com/watch?v=UkUcMoW0aBU

Og til sidst The Cranberries med Zombie
http://www.youtube.com/watch?v=6Ejga4kJUts

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-11 00:36

Den 21-02-2011 20:35, Kert Rats skrev:
> Emnet har vist ikke været prøvet før

Bo Diddley med "Bo Meets The Monster":

http://www.youtube.com/watch?v=vwnTMmdg0lM

Erik i 'The Phantom of the Opera' er også et uhyre - et monster. Her
synger Erik, alias Michael Crawford, til Christine, "Music of the
Night". (Brightman synger ikke i dette klip, hun er også bedre til at se
smuk ud):

http://www.youtube.com/watch?v=n5dhyiqhR7Y&feature=related

Her en skøn en af slagsen. Myrtha som er Wiliernes dronning.
Hun samler/lokker unge kvinder sammen, som er døde umiddelbart før deres
bryllupsdag. Giselle bliver her en af dem.
Et lille klip med Natalia Osipova:

http://www.youtube.com/watch?v=VzdOBx_cRvE&feature=related

Wilier står op om natten og prøver med deres dans at lokke unge mænd med
sig i graven.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-11 08:35

> [...]
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.
>
> Nuvel, jeg lægger ud med denne sjove ting - The Monster Mash:

Når man hører på mænds snakken, så må dette alligevel være det allervæste
monster, man overhovedet kan blive udsat for... Og dog er det vist det mest
almindelige monster der findes.... Desværre må vi åbenbart finde os i, at
nummere
løber lige rigeligt hurtigt....

Jeg er dog sikkert på, at det er Jørgen Winckler's / Svigermor...

http://www.youtube.com/watch?v=9ecRAqcVE1s&feature=related

Og meget kunne jo tyde på, at problemet er voksende...
Da i hvert fald ifølge Offspring her

http://www.youtube.com/watch?v=yj-tQ09IJ5w&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-11 08:53

> [...]
>mener, at jeg på flere måder minder om James Price.
>Og James Price er vampyr-aficionado.
>Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Jamen så får du The Specials med "Ghosttown" her:
http://www.youtube.com/watch?v=1WhhSBgd3KI

Bruce Springsteen med "The Ghost Of Tom Joad":
http://www.youtube.com/watch?v=B-c6GphpAeY

Og så lidt dansk pigtråd, Rocking Ghosts med "Oh, Oh What A Kiss":
http://www.youtube.com/watch?v=0uYgpF98FPU

R.E.M. med "What's The Frequency Kenneth" fra albummet "Monster":
http://www.youtube.com/watch?v=ZIOXQp-YGpQ

Volbeat med "Rebel Monster":
http://www.youtube.com/watch?v=EMojVvFSp8k

Og til at slutte af med, tager vi Jimi Hendrix med "Voodoo Child":
http://www.youtube.com/watch?v=WoAXW30mMAg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 22-02-11 12:53

> [...]
> Og James Price er vampyr-aficionado.
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.

Blot et enkelt forslag:

John Lennon Beautiful Boy
http://www.youtube.com/watch?v=qpsGptQ1-OM

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 22-02-11 14:53

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
>>

> Blot et enkelt forslag:
>
> John Lennon Beautiful Boy
> http://www.youtube.com/watch?v=qpsGptQ1-OM

Han ser da grum ud, ham John. Og så er han i militær-jakke
Men egentligt monster? Hmmm .....

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 22-02-11 15:38

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Han ser da grum ud, ham John. Og så er han i militær-jakke
> Men egentligt monster? Hmmm .....

"The monster's gone, he's on the run, and your dad is here...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 22-02-11 15:49

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> "The monster's gone, he's on the run, and your dad is here...

Ok, der er monstre med i teksten. Men det får du altså ikke stafetten for

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 22-02-11 15:47

> [...]
> Så det er egentlig James Price, der spøger i mit valg.
>
> Nuvel, jeg lægger ud med denne sjove ting - The Monster Mash:

Tusind tak for de mange gode forslag. De spandt jo fra svigermor til Voodoo
Child, men vinderen af stafetten skal vi finde et sted midt imellem. Den
heldige bidragyder, som nu skal videreføre stafetten, er Martin [TMM] for
hans forslag om Peter, Paul and Marys Puff The Magic Dragon, indspillet live
foran et entusiastisk publikum, hvor især børnene syntes at begejstres, da
det går op for dem, at "Nu kommer Puff! Jubiii!!"
Melodiens kvalitet, de tre charmerende kunstnere og ikke mindst børnenes
glade ansigter har været udslagsgivende for mit valg af vinder.

Til lykke til Martin [TMM].

Vinderbidraget: http://www.youtube.com/watch?v=Qu_rItLPTXc

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-02-11 16:39

Hej
On 22-02-2011 15:46, Kert Rats wrote:
> [...]
> Melodiens kvalitet, de tre charmerende kunstnere og ikke mindst børnenes
> glade ansigter har været udslagsgivende for mit valg af vinder.

Jeg takker for æren.
Jeg vender tilbage med en ny stafet lidt senere.... Når jeg har fundet
på et emne. Der er jo ved at være lidt trægt med frie emner, men jeg
skal vride lidt i den gamle vaskeklud.

> Vinderbidraget: http://www.youtube.com/watch?v=Qu_rItLPTXc

Sådan går det jo når man har det sjovt.
Jeg vender tilbage.