Bil skrottet " måske "
Fra : Steen

Dato : 22-02-11 04:46

Hej i gruppen.

Jeg har en kollega, der skulle have skrottet sin bil, da motoren er
stået af. ( Peugeot 306 Diesel fra 1995 ) Hendes eks, skulle stå for
at få den skrottet, men nu er hun kommet i tvivl om hvor vidt den er
skrottet eller ej. Kan hun på nogen måde få bekræftet om den er
skrottet eller om den køre videre. Hun har stadig Hun har stadig stel
nr. og Reg. nr, ved ikke om det er til nogen hjælp.

Steen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-02-11 12:55

On Tue, 22 Feb 2011 03:45:44 -0800 (PST), Steen
<engagermann@gmail.com> wrote:

>Hun har stadig stel
>nr. og Reg. nr, ved ikke om det er til nogen hjælp.
Med de oplysninger kunne hun prøve at høre hos motorkontoret/SKAT.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 22-02-11 13:04

"Steen" skrev
> [...]
> skrottet eller om den køre videre. Hun har stadig Hun har stadig stel
> nr. og Reg. nr, ved ikke om det er til nogen hjælp.

Hun må da vide om den er afmeldt, om hun har fået ejerafgift og forsikring
retur, hvis hun har det er hun ude af den sag.
Men jeg vil tro at hun på SKAT motor kan få det oplyst, det er trods alt
hende der skulle have fået skrotpræmien.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 22-02-11 16:49

> Men jeg vil tro at hun på SKAT motor kan få det oplyst, det er trods alt
> hende der skulle have fået skrotpræmien.

Har hun adgang til tast selv på skat.dk kan hun også selv se hvornår den er
afmeldt. Opdateringer kan dog være op til nogle uger undervejs ...

Eller er eget forsikringsselskab ofte nemmere at komme igennem til en skat -
Og de har jo også oplysningen om bilen er afmeldt

/A

Fra : alexbo

Dato : 22-02-11 18:29

"Anders Majland" skrev

> Har hun adgang til tast selv på skat.dk kan hun også selv se hvornår den
> er afmeldt. Opdateringer kan dog være op til nogle uger undervejs ...

Ja men det er nok enklere at se i sin post om man har fået et brev om at
bilen
er afmeldt.

Jeg opfattede spørgsmålet lige så meget som at hun gerne vil vide om den er
skrottet, men også det kan fortolkes, den kan være solgt til ophug uden at
den er rigtigt skrottet med skrotpræmie.

Det kan man ikke se nogen steder selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-11 10:21

> [...]
> skrottet, men også det kan fortolkes, den kan være solgt til ophug uden at
> den er rigtigt skrottet med skrotpræmie.

Ja det var så anden del af spørgsmålet jeg lagde vægt på

.... om den kører videre - underforstået i hendes navn.

Det er det som har betydning for hende ...

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-02-11 10:48

> [...]
> skrottet, men også det kan fortolkes, den kan være solgt til ophug uden at
> den er rigtigt skrottet med skrotpræmie.

Den kan sagtens være blevet solgt til udlandet, selv om det er en skrotbil,
så den fortsætter sit liv dér.

--
Per
www.campingogbil.dk