MS Windows
briani 27239
Windows 7 og Twain
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-02-11 06:37

Jeg kører Windows 7 i 64 bit. Det er aldrig lykkedes mig at få liv i
min gamle scanner, Epson Perfection 2450 Photo. Jeg har søgt på nettet
og installeret mange drivere, men scanneren dukker aldrig op som en
mulighed i f.eks. Photoshop.

Findes Twain slet ikke i Windows 7? Det eneste jeg får tilbudt er WIA,
men når jeg vælger det, får jeg bare at vide, at sådanne enheder ikke
er tilgængelige.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 10:59

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> min gamle scanner, Epson Perfection 2450 Photo. Jeg har søgt på nettet
> og installeret mange drivere, men scanneren dukker aldrig op som en

Jeg er nødt til at lade en ældre pc med XP være server for min
scannner. Den er død under Windows 7. Længe leve fremskridtet.

--
Bertel

Fra : Henrik Larsson

Dato : 22-02-11 11:08

> Jeg er nødt til at lade en ældre pc med XP være server for min
> scannner. Den er død under Windows 7. Længe leve fremskridtet.

Jeg benytter en Canon CanoScan 1250U USB scanner i "Windows XP Mode"
under Windows 7. På den måde kan jeg installere skanner software og
drivere som kun findes til XP.

Problemet er selvfølgelig at du kun kan skanne i de programmer der er
installeret i XP mode, ikke native i Windows 7. Så der er en ekstra
arbejdsgang ved at skanne i XP og overføre det til Windows 7 efterfølgende.

Mvh Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 11:20

Henrik Larsson skrev:

> Jeg benytter en Canon CanoScan 1250U USB scanner i "Windows XP Mode"
> under Windows 7. På den måde kan jeg installere skanner software og
> drivere som kun findes til XP.

Okay. Men jeg har slet ikke installeret scanneren. Jeg slutter
den bare til XP, og så kører den. Det er flere år siden jeg smed
den medfølgende cd ud.

--
Bertel

Fra : Henrik Larsson

Dato : 22-02-11 19:09

> Okay. Men jeg har slet ikke installeret scanneren. Jeg slutter
> den bare til XP, og så kører den.

I så fald gælder det samme for "XP mode".

Mvh Henrik

Fra : emjeppesen

Dato : 22-02-11 12:36

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg er nødt til at lade en ældre pc med XP være server for min
>scannner. Den er død under Windows 7

Hvad er det for en scanner, du har?
Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 13:41

emjeppesen skrev:

> Hvad er det for en scanner, du har?

AcerScan 320 U

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 22-02-11 15:08

Bertel Lund Hansen skrev:

>AcerScan 320 U

Den skulle der da ikke være problemer med at finde driver til win7.

http://driverwhiz.com/drivers-en?brand=Acer%20Scanner&logo=Acer&subid=1002-dk-en-90000000026&gclid=CIOQhMr2m6cCFUww3godOkszcA

eller http://kortlink.dk/8sax

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 16:51

emjeppesen skrev:

> Den skulle der da ikke være problemer med at finde driver til win7.

Måske ikke. Da jeg kom til at jeg skulle betale hvis jeg ville
have programmet til at finde drivere, så droppede jeg det
projekt.

Den påstod at jeg havde 15 problemer hvor jeg rent faktisk kun
har ét.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-11 15:13

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:4d63aef4$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> AcerScan 320 U

Jeg smiler lidt indeni Bertel.

Du brokker dig over fremskridtet med sidder med en scanner hvor producenten
ikke eksisterer mere.

Du kan jo ikke forvente en Win7 driver af en producent som har lukket og
slukket.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 16:32

Bjarke Andersen skrev:

> Jeg smiler lidt indeni Bertel.

Værsgo.

> Du brokker dig over fremskridtet med sidder med en scanner hvor producenten
> ikke eksisterer mere.

Mener du at man bør køre alt det udstyr på lossepladsen som er
lavet af firmaer der ikke eksisterer mere?

> Du kan jo ikke forvente en Win7 driver af en producent som har lukket og
> slukket.

Hvorfor dog ikke? Jeg snakker jo ikke om noget der er
Acerspecifikt. Jeg snakker om en TWAIN-driver der bruges af mange
apparater.

Jeg vælter mig i harddiskplads - mere end 100 gange hvad jeg
nogensinde får brug for - og alligevel er Windows 7 så fedtet at
de ikke kan få plads til en TWAIN-driver. Guderne skal vide at
mit system er propfyldt af drivere og andet snask som jeg aldrig
får brug for og helst er fri for.

--
Bertel

Fra : Kurd

Dato : 22-02-11 17:48

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4d63d6fc$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> de ikke kan få plads til en TWAIN-driver. Guderne skal vide at
> mit system er propfyldt af drivere og andet snask som jeg aldrig

Hvis du opgraderer din Volvo 142 til en Volvo 244, er det ikke sikkert, at
plasthjulkapslerne fra din 142'er kan bruges på 244'eren.

Fra : Rado

Dato : 22-02-11 20:36

On Tue, 22 Feb 2011 16:32:18 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg vælter mig i harddiskplads - mere end 100 gange hvad jeg
>nogensinde får brug for - og alligevel er Windows 7 så fedtet at
>de ikke kan få plads til en TWAIN-driver.

Hent en her:

http://tinyurl.com/6g42jky

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Henrik Larsson

Dato : 22-02-11 21:42

> Jeg vælter mig i harddiskplads - mere end 100 gange hvad jeg
> nogensinde får brug for - og alligevel er Windows 7 så fedtet at
> de ikke kan få plads til en TWAIN-driver.

Jeg tror måske du har misforstået TWAIN.

Selvom du benytter TWAIN API, skal der jo stadig være en driver fra din
hardware leverandør som snakker sammen med operativsystemet. Da der ikke
er lavet en driver til din skanner som passer til Windows 7 vil TWAIN jo
heller ikke virke.

Mvh Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 23:56

Henrik Larsson skrev:

> Jeg tror måske du har misforstået TWAIN.

Måske, men jeg har aldrig installeret min scanner under XP. Jeg
sætter stikket i og så kan jeg bruge den med det samme.

> Selvom du benytter TWAIN API, skal der jo stadig være en driver fra din
> hardware leverandør som snakker sammen med operativsystemet.

Hvis der bruges en hardwaredriver, så er den en del af XP's
basissystem.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-02-11 08:50

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> crashed Echelon
writing news:4d643ef3$0$23753$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvis der bruges en hardwaredriver, så er den en del af XP's
> basissystem.

.....og stadig udviklet af producenten, men indgår som basissystemet i et
samarbejde med Microsoft.

TWAIN blev skabt tilbage i historien for at skabe fælles standard for
kommunikation mellem scannere og software.

I Windows verdenen hedder TWAIN blot WIA og har gjort det siden Windows ME.
Så med Windows 7 har du stadig din TWAIN, den hedder blot WIA. Problemet er
bare du ingen driver har.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-11 10:17

Bjarke Andersen skrev:

> I Windows verdenen hedder TWAIN blot WIA og har gjort det siden Windows ME.
> Så med Windows 7 har du stadig din TWAIN, den hedder blot WIA. Problemet er
> bare du ingen driver har.

Det vidste jeg sådan set godt før jeg begyndte på denne her tråd.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-11 17:14

Wed, 23 Feb 2011 10:17:01 +0100 skrev Bertel Lund Hansen:

>Det vidste jeg sådan set godt før jeg begyndte på denne her tråd.

Trådtyv!

Fra : N_B.DK

Dato : 23-02-11 20:23

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in
message news:4d64d085$0$23751$14726298@news.sunsite.dk
> Det vidste jeg sådan set godt før jeg begyndte på denne her tråd.

Ja klart, ligeesom du ved at det kun er muligt for "en" enhed at gå på
nettet, hvis den er forbundet via en netværksswitch.

--
MVH. N_B_DK

Fra : emjeppesen

Dato : 22-02-11 11:19

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>min gamle scanner, Epson Perfection 2450 Photo. Jeg har søgt på nettet
>og installeret mange drivere, men scanneren dukker aldrig op som en

Der er i alle tilfælde drivere til din scanner her
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?oid=14558&prodoid=9679213&infoType=Downloads&platform=Windows

Hilsen emj