De danske Melodi Grand Prix sange er "lækk~
Fra : Michel Husted

Dato : 21-02-11 05:28

Hej,

Dette er breaking news eller boring news alt afhængigt af interessen
for Melodi Grand Prix.

Men DR har lagt smagsprøver på 30 sekunder ud, så nysgerrige kan
smuglytte...

http://www.dr.dk/melodigrandprix/Artikler/2011/lyt.htm?nyhedsbrev

Det lyder umiddelbart lovende. Specielt "25 Hours a day" rapporterede
mine tinnitusplagede ører, der har lyttet til en del gennem årerne. Om
føje timer skal de lytte til Mylius fortælle om popmusik i
almindelighed og Melodi Grand Prix i særdeleshed. De kan næsten ikke
vente. Jeg formoder, at folk vil valfarte til Ballerup bibliotek fra
Ballerups forstadskommuner (København, Roskilde osv.) her til
aften

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-11 14:02

Den 21-02-2011 13:27, Michel Husted skrev:

> Jeg formoder, at folk vil valfarte til Ballerup bibliotek fra
> Ballerups forstadskommuner (København, Roskilde osv.) her til
> aften

Lad os håbe at Arenaen holder til lydsvingningerne.
Jeg var inde og se denne nybyggede hall, da den dengang var styrtet
sammen. Jeg vover mig ikke derind, og det ved jeg at mange fra området
heller ikke gør:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Ballerup/2007/05/06/114148.htm?wbc_purpose=update+-

Og hver dag kører S-toget mig forbi en lignende hal, der næsten lige nu,
er styrtet sammen:

http://ing.dk/artikel/115286-ansvarlige-for-kollaps-af-kaempehal-flygter-i-alle-retninger

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 14:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg var inde og se denne nybyggede hall, da den dengang var styrtet
> sammen. Jeg vover mig ikke derind, og det ved jeg at mange fra området

Hvor jeg forstår dig. Der er sateme da ikke noget, at sige til at du bliver
nervøs. Det ville jeg også blive.
Lige så snart den første strofe, af den ukristelige MGP-larm bliver
spillet, formoder jeg at det hele styrter sammen og at glas og vinduer
splintres over det meste af byen, i en radius af mindst 10 kilimeter

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 21-02-11 15:44

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg var inde og se denne nybyggede hall, da den dengang var styrtet
> sammen. Jeg vover mig ikke derind, og det ved jeg at mange fra området

"Kendelsen frifinder samtidig det rådgivende ingeniørfirma Jørgen Wessberg
A/S for ansvar i forbindelse med sammenstyrtningen, fordi det ikke kan
drages til ansvar for leverandørens bygningsfejl."

*LOL* nej det kan de næppe drages til ansvar for...

x-fut til dk.kultur.sprog

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Michel Husted

Dato : 21-02-11 06:14

Nu gik det op for mig, hvor jeg har hørt noget, der ligner "25 Hours a
day" betænkeligt.

O-Zone: "Dragostea din tei" - http://www.youtube.com/watch?v=mHky57VKWTY

/Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-11 14:31

Den 21-02-2011 14:13, Michel Husted skrev:
> Nu gik det op for mig, hvor jeg har hørt noget, der ligner "25 Hours a
> day" betænkeligt.
> O-Zone: "Dragostea din tei" - http://www.youtube.com/watch?v=mHky57VKWTY

Du har ret, der er en betænkelig lighed.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 14:15

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

> Det lyder umiddelbart lovende. Specielt "25 Hours a day" rapporterede mine
> tinnitusplagede ører, der har lyttet til en del gennem årerne.

Hvis ikke jeg havde tinnitus, så har jeg fået det nu. Huuuu ha uha uha. Det
er da noget skrækkeligt larm at høre på, det hele.

> Jeg formoder, at folk vil valfarte til Ballerup bibliotek fra Ballerups
> forstadskommuner (København, Roskilde osv.) her til aften

Jeg formoder nu altså godt nok at mange vil flygte i alle mulige retninger
når den larm starter op. Noget der vil få flygtningestrømmen fra
Dahfur-provinsen
til at ligne en søndagsudflugt. Det var da noget grusomt larm. Det var da
ufatteligt.
Der er da overhovedet intet, der på nogen som heslt måde, minder om den
ganske almindelige MGP-musik, som vi alle samledes om tidligere.
For SATAN da, for en larm. Gud fri og bevar mig vel. Man skulle da ikke tro,
at det overhovedet var menneskeligt muligt at larme så meget.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-11 14:34

Den 21-02-2011 14:15, Åge Halldorsson skrev:

> Hvis ikke jeg havde tinnitus, så har jeg fået det nu. Huuuu ha uha uha.
> Det er da noget skrækkeligt larm at høre på, det hele.

Der er jeg selvfølgelig ikke enig med dig. Derimod er jeg kritisk
over for udvælgelsen af sange.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-11 15:07

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>for Melodi Grand Prix.
>
>Men DR har lagt smagsprøver på 30 sekunder ud, så nysgerrige kan

Det der slog mig er, hvor er det dog ens.
10 sange skåret over absolut den samme læst, kun med rytmen og "lydmuren"
som variation.
*yikes*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 15:19

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det der slog mig er, hvor er det dog ens.
> 10 sange skåret over absolut den samme læst, kun med rytmen og "lydmuren"
> som variation.

Enig. Det var ens det hele.
Og helt ufatteligtligt larmende.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 21-02-11 15:21

Den 21-02-2011 15:18, Åge Halldorsson skrev:
> Jeg er helt ufatteligtligt larmende.

Enig.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 15:38

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Enig i at jeg larmer ukristeligt

> Kærligste hilsener fra Hauge

Ja detttt.....

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 21-02-11 17:21

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 15:36

meddelelsen news:4d627453$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Enig. Det var ens det hele.
> Og helt ufatteligtligt larmende.

Og trænger vi ikke til noget helt almindelig traditionelt MGP-musik nu. Det
synes jeg.
Det andet har intet med MGP-musik at gøre.

http://www.youtube.com/watch?v=_fnQxyViJNQ

http://www.youtube.com/watch?v=OFjYmuc3y5s

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-11 21:26

meddelelse news:4d627871$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det synes jeg.
> Det andet har intet med MGP-musik at gøre.

Absolut lige så intetsigende som det fra i år. Pladderpop.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-11 23:38

> Det der slog mig er, hvor er det dog ens.
> 10 sange skåret over absolut den samme læst, kun med rytmen og "lydmuren"
> som variation.
> *yikes*

Ja og derudover, så har man igen valgt sangene ud fra, hvad man tror kan
gøre sig i det internationale MGP. Men sorry...det gør de langt bedre i
udlandet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-11 23:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og derudover, så har man igen valgt sangene ud fra, hvad man tror kan
> gøre sig i det internationale MGP. Men sorry...det gør de langt bedre i
> udlandet

Hørt! - Holland gjorde det fantastisk sidste år:
http://www.youtube.com/watch?v=wzRHqOSg--s
Det er sån en sang det er svært at få ud af hovedet. Den er skøn skråstreg
den styrer vildt.

Den der neger-sang Norge stiller op med, er også rigtigt god. Jeg har nu
hørt den flere gange. Der er rytme og melodi i sangen.
Norge (eller skulle man sige Afrika, hehe) modtager fluks en håndfuld
plus-point herfra.
Jeg håber den vil vinde finalen. Den har nemlig ikke noget at gøre med det
sædvanlige hyl og hvis. Her synger der. Den er godt nok lidt sløv i starten,
men efter 50 sekunder, så får den en spand kul i. Huuu hej. Men hvad siger
mon Harry Bellafonte til sangen?. Ups!
http://www.youtube.com/watch?v=4fwJzJQiXQ0&feature=channel

Men det er sgu ikke de eneste negre der kan spille musik. Prøv lige at
tjekke den her ud. Det er nogle negre
fra en sydhavsø. Der er "godaw" for alle kronerne. Så kører vi:
http://www.youtube.com/watch?v=Y0nmxIWq0k8&feature=related
Danmark kan næsten intet hvad angår musik. Så op på skrå med de danske
bidrag. I den sammenligning er Afrika lysår foran os, på mange måder.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-11 00:04

meddelelse news:4d62ed6a$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hørt! - Holland gjorde det fantastisk sidste år:
> http://www.youtube.com/watch?v=wzRHqOSg--s
> Det er sån en sang det er svært at få ud af hovedet. Den er skøn
> skråstreg den styrer vildt.

Hmmm...jeg ved nu ikke om den styrer, det er nok smag og behag. Men den har
ikke en chance.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-11 11:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm...jeg ved nu ikke om den styrer, det er nok smag og behag. Men den
> har ikke en chance.

Den styrer kun et sted hen, og det er lige mod kvalmegrænsen.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-11 12:31

> Den styrer kun et sted hen, og det er lige mod kvalmegrænsen.

Netop

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 12:51

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Netop

..............men det er i hvert fald svært at komme uden om, at det er noget
af det bedste
(og nok den bedste) og mest melodiøse, i MGP-sammenhæng, i den sidste snes
år.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-11 12:56

Den 22-02-2011 12:30, Allan Krautwald skrev:
> "Alex Linaa"<www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Netop

Nu må I ikke være så negative. Sieneke gør det bedste hun kan. Prøv at
høre hende her, sammen med et andet hollandsk "talent" Zeeg van Seben, i
"Please don't go":

http://www.youtube.com/watch?v=_O2CKA8EAps&feature=related

Som Åge så rigtigt ofte siger: "Holland..... der kommer meget godt derfra!".
Som Tv har vist en del af de seneste dage, så begynder Furland at
importere hollandske bønder. Det burde være oplagt, at medtage et par
talenter som disse.
Så kan vi andre måske få hjemmeværnet til at øge patruljeringen ud mod
Limfjorden.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 13:29

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nu må I ikke være så negative.

Det er da en folkesport her-

> Sieneke gør det bedste hun kan. Prøv at høre hende her, sammen med et
> andet hollandsk "talent" Zeeg van Seben, i "Please don't go":
> http://www.youtube.com/watch?v=_O2CKA8EAps&feature=related

Ja, hun er fantastik og de3t er en rigtig god duet du der har dundet frem

> Som Åge så rigtigt ofte siger: "Holland..... der kommer meget godt
> derfra!".

Tak skal du have. Det var pænt sagt skråstreg skrevet.

> Som Tv har vist en del af de seneste dage, så begynder Furland at
> importere hollandske bønder. Det burde være oplagt, at medtage et par
> talenter som disse.

Talenter indenfor hollandske bønder? Hvilke talenter mener du mere præsist,
der er indenfor hollandske bønder?

Da Fur er så extrem populær blandt et kæmpe flertal af NG-brugerne at de med
glæde og velbehag bringer den ø ind i sammenhæng,
som ikke har med med musik at gøre, så nupser vi lige et par link.

http://www.skivefolkeblad.dk/article/20110219/LOKALT/702199979

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/hollaendere-skal-til-fur

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-11 13:44

Den 22-02-2011 13:29, Åge Halldorsson skrev:

> Talenter indenfor hollandske bønder? Hvilke talenter mener du mere
> præsist, der er indenfor hollandske bønder?

Du må selv have set interviewet med jeres hollanske gæster, bønder der
overvejer at slå sig ned på Fur. En af de nationale TV-kanaler.
Det kræver et vist talent at kunne drive landbrug. Prøv at spørge Max.

Men der er også mange musikalske hollandske talenter på vej. Jeg søgte
lidt i deres X-Faktor.
Det er ikke mange schlagere imellem, så det er på et uhørt højt niveau!
Nummeret her med Melissa Beij "If I were a boy", passer godt ind i dine
"fantasier" i TV-gruppen:

http://www.youtube.com/watch?v=nw135E0amfU&feature=related

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-11 13:49

> Det kræver et vist talent at kunne drive landbrug. Prøv at spørge Max.

Undskyld, undskyld Max.
Det er ikke dig der er landmand, det er Benny Mortensen.

Pinligt, jeg beklager.

Hilsen Henning. :-|

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 13:59

> Det er ikke mange schlagere imellem, så det er på et uhørt højt niveau!
> Nummeret her med Melissa Beij "If I were a boy", passer godt ind i dine
> [...]

Enig - det er helt klart på et højt støjniveau, men der er da meget der er
på et endnu højere støjniveau (læs "pop-musik")

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-11 14:38

meddelelsen news:4d63b323$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-11 16:14

> [...]

> Nu må I ikke være så negative. Sieneke gør det bedste hun kan. Prøv at
> høre hende her, sammen med et andet hollandsk "talent" Zeeg van Seben, i

Gys hvor en gang larm. Hun rammer næsten ale tonerne (til slut)

/Alex

Fra : Michel Husted

Dato : 21-02-11 08:05

On 21 Feb., 15:36, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Og trænger vi ikke til noget helt almindelig traditionelt MGP-musik nu. Det
> synes jeg.
>    Det andet har intet med MGP-musik at gøre.

Hmm. Hvorfor er sangene så opstillet til DMGP?

Nej, lad os få lidt MGP-godaw. Der var gang i den i 60'erne

Danmark 1962: http://www.youtube.com/watch?v=NM9rqZFWS9g

Danmark 1965: http://www.youtube.com/watch?v=PditaA8nZW8

Eller ændrer MGP-stilen sig med tiden? Heeelt utænkeligt...

/Michel