ABS virker ikke.
Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 19-02-11 15:30

På min Toyota Carina årg. 94 er ABS pludselig holdt op med at virke.
Der er ingen fejlmelding på instrumentbordet.
En der har et forslag til hvad der kan være gået i udu?
Hilsen Matthias

Fra : Mcwm

Dato : 19-02-11 17:55

Den 19-02-2011 15:29, Matthias H. Matthiessen skrev:
> På min Toyota Carina årg. 94 er ABS pludselig holdt op med at virke.
> Der er ingen fejlmelding på instrumentbordet.
> En der har et forslag til hvad der kan være gået i udu?
> Hilsen Matthias
Virker ABS-lampen når der sættes tænding på?

Ellers tjek sikringer og relæer, samt følere. Jeg oplevede selv, at der
var en masse snavs på mine, efter frosten forsvandt. En rengøring løste
problemet.

Venligst
Mcwm

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 19-02-11 18:22

Den 19-02-2011 17:55, Mcwm skrev:
> [...]
>
> Ellers tjek sikringer og relæer, samt følere. Jeg oplevede selv, at der
> var en masse snavs på mine, efter frosten forsvandt. En rengøring løste

Lampen lyser ikke når der sættes tænding på.
Sikringer tjekkes i morgen.
Hilsen Matthias

Fra : Mcwm

Dato : 19-02-11 18:33

Den 19-02-2011 18:21, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Lampen lyser ikke når der sættes tænding på.
Sandsynligvis en pære der skal skiftes.

Venligst
Mcwm

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 19-02-11 18:39

Den 19-02-2011 18:33, Mcwm skrev:
> Sandsynligvis en pære der skal skiftes.
>
> Venligst
> Mcwm

Det tror jeg nu ikke. ABS-en burde vel virke selv om pæren i
instrumentet er sprunget?
Har lige læst i instruktionsbog, at sikringen også "trækker" stoplyset.
Og det virker godt nok.
Hilsen Matthias

Fra : Mcwm

Dato : 19-02-11 21:01

Den 19-02-2011 18:39, Matthias H. Matthiessen skrev:

> [...]
> instrumentet er sprunget?
> Har lige læst i instruktionsbog, at sikringen også "trækker" stoplyset.
Ja, den skulle virke selvom pæren er sprunget. Jeg fik vist ikke udtrykt
mig klart, at jeg mente pæren var sprunget OG at der stadig er et
problem med en eller flere af dine følere(eller et relæ der er gået).

Hvis pæren er nem at komme til, vil jeg starte med at se på den, det
letter fejlsøgningen på resten af systemet, med mindre du har udstyr til
en udlæsning.

Venligst
Mcwm

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 24-02-11 05:31

> [...]
> Der er ingen fejlmelding på instrumentbordet.
> En der har et forslag til hvad der kan være gået i udu?

Til orientering, så har det vist sig at styreboksen er stået af.
En brugt er blevet anskaffet. Pris 1200,-
Tak for forslag.
Hilsen Matthias

Fra : Mcwm

Dato : 24-02-11 21:23

Den 24-02-2011 05:30, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Til orientering, så har det vist sig at styreboksen er stået af.
> En brugt er blevet anskaffet. Pris 1200,-
> Tak for forslag.
> Hilsen Matthias

Tak for din tilbagemelding.

Det glæder mig du fandt fejlen, selv om det var til en dyrere pris end
"beskidte" følere.

Venligst
Mcwm