Hylelyd fra Motor - Mondeo TDCi
Fra : Carsten Andersen

Dato : 18-02-11 14:15

Hej,

Ang. Ford Mondeo 2,0 TDCi st.car - model 2004, kørt 314000 km

Ved moderat eller kraftig acceleration kan der over 2500 rpm høres en
hylelyd fra motoren. Lyden følger ikke omdrejningerne, men har konstant
frekvens. Hvis der acceleres langsomt op kommer lyden ikke, det må altså
være pga. af noget tryk. Dog tror jeg ikke det er en turboslange.
Efter at have spurgt rundt omkring og googlet, lyder det mest sandsynligt at
det er:

- Utæthed fra vakuumdåse/bremseforstærker eller slange til denne
- Splitslange der går mellem EGR og intercooler

Begge angives til at være almindeligt forekommende problemer på min model.

Vi fandt et hul i udstødningen og lappede det, for at udelukke at lyden kom
herfra - det gjorde den ikke
Har nogen oplevede dette problem og ved lige præcis hvad der skal skiftes?

mvh
Carsten

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-02-11 14:26

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ved moderat eller kraftig acceleration kan der over 2500 rpm høres en
> hylelyd fra motoren. Lyden følger ikke omdrejningerne, men har konstant

Er det ikke bare Turbo'en du kan høre ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Carsten Andersen

Dato : 18-02-11 14:37

> Er det ikke bare Turbo'en du kan høre ?
> [...]

Jeg har kørt med det et stykke tid, men kan ikke mindes at det altid har
været sådan.
Vil turbohylen ikke også blive højere i tonen, jo flere omdrejninger den
får?
Glemte iøvrigt at skrive, at lyden ikke kan fremprovokeres ved stilstand
uden belasting.

mvh
Carsten