Stafetten: Kaffe
Fra : Max

Dato : 18-02-11 12:57

Hej

Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.

Husk nu at drikke rigeligt af kaffe så de ikke
drukner i det der nede i Brasilien

Frank Sinatra _ The Coffee Song
http://www.youtube.com/watch?v=vVGXcjM9SOQ

og så en sang om det gennemsnitlige kaffebehov

Bob Dylan - One More Cup Of Coffee

den kan jeg desværre ikke finde på røret, så den
må i hente på hylden, jeg vil anbefale udgaven
fra At Budokan.

Og for at drille Henning, ja så er jeg jo tvungen
til at tage den her med

Ella Fitzgerald - Black Coffee
http://www.youtube.com/watch?v=KRxS7Q64xUQ

Så ud i køkketnet og lav en kop kaffe og så ind
på røret og find et par numre til stafetten.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-02-11 13:09

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=KRxS7Q64xUQ
>
> Så ud i køkketnet og lav en kop kaffe og så ind
> på røret og find et par numre til stafetten.

Jeg havde faktisk lige lavet kaffe, da jeg så stafetten. Sinatra er ikke den
eneste, der har lavet en Coffee Song. Cream var også på banen mend en sådan
i 60'erne
http://www.youtube.com/watch?v=qs1TwEmHmbU

Jay Jay vil ikke have sukker i deres kafre (eller skaldede kvinder for den
sags skyld). Også danske Clodows indspillede dette nummer i tresserne.
http://www.youtube.com/watch?v=CjPG0g4SMBQ

Og så noget helt andet. Johan Sebastian Bach skrev en hel kantate om kaffe.
Stik den! Her er første del:
http://www.youtube.com/watch?v=gzX2LBfVcUg

Jan

Fra : Max

Dato : 18-02-11 13:24

Hej Jan

> Og så noget helt andet. Johan Sebastian Bach skrev en hel kantate om
> kaffe. Stik den! Her er første del:

Nej, den bliver svær at stikke, jeg tager lige en kaffe istedet.

Max

Fra : Brian Kals

Dato : 18-02-11 17:30

Et bud, uden at ønske stafetten.

Per Vers - Black power
http://www.youtube.com/watch?v=JzF51Oar5gc

Mvh
Brian

Fra : Max

Dato : 19-02-11 22:19

Hej Jan

> Og så noget helt andet. Johan Sebastian Bach skrev en hel kantate om
> kaffe. Stik den! Her er første del:

Den er jo ikke nem at stikke, så du vinder retten til at vidreføre
stafetten.

Jeg vil gerne takke alle for deltagelse, der kom faktisk en del flere
indlæg end jeg havde forventet. Og en del af disse var jo fint fundet.

Så Jan, Take it away.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 19-02-11 23:41

> [...]
>
> Jeg vil gerne takke alle for deltagelse, der kom faktisk en del flere
> indlæg end jeg havde forventet. Og en del af disse var jo fint fundet.

Jan kan ta' te - og kaffe. Som Take Away

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 19-02-11 23:44

Hej Kert

> Jan kan ta' te - og kaffe. Som Take Away

Te ? Er han syg ? :)

Jeg troede det var 2go :)

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 20-02-11 13:52

> Hej Kert

> Te ? Er han syg ? :)
>
> Jeg troede det var 2go :)

Togo-kaffe?
Kaffe fra Togo

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-02-11 09:48

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Jan kan ta' te -

Jeg ka` også ta` te` -
og hælde det ud i fjorden.

http://www.furkaffeogthe.dk/

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-02-11 00:11

> [...]
>
> Jeg vil gerne takke alle for deltagelse, der kom faktisk en del flere
> indlæg end jeg havde forventet. Og en del af disse var jo fint fundet.

Tak. Jeg vender tilbage med et nyt emne i morgen.

Jan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-02-11 13:12

>"Max" skrev i meddelelsen
>Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
>som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
>så jeg valgte at det jo kunne være et emne.

Så skal vi jo næsten ha' ShuBiDua med "Coffee Ville":
(her dog med Hardinger/Thorup)
http://www.youtube.com/watch?v=OXrZVGuZfAI

Mike & The Mechanics med "Another Cup Of Coffee":
http://www.youtube.com/watch?v=U8Gw6xK4fms

Og Benny Andersen og Povl Dissing med "Svantes Lykkelige Dag":
http://www.youtube.com/watch?v=GhrPgbIHVAQ
er da selvskrevet i denne stafet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 18-02-11 13:28

Hej Per

> Så skal vi jo næsten ha' ShuBiDua med "Coffee Ville":

Jeg lyttede faktisk til den før, en herlig vrøvlesang som
Shubberne jo er kendt for. Han køber et par troner :)

> Og Benny Andersen og Povl Dissing med "Svantes Lykkelige Dag":
> er da selvskrevet i denne stafet

Ja, danmarks absolut bedste fortolker hører naturligvis
med her.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-02-11 13:39

Den 18-02-2011 12:56, Max skrev:
> Hej
>
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.

Jeg elsker kvinder:

Ella Mae Morse med "Forty Cups Of Coffee":

http://www.youtube.com/watch?v=BMcdzc1TkO4&feature=related

Annette Hanshaw med "You're The Cream In My Coffee":

http://www.youtube.com/watch?v=qk_wVO7NBMQ

Betja Milskaja og Hermann Leopoldi med "Ein warmer Ofen":

http://www.youtube.com/watch?v=jkxrtI2g1Xs

Henning.

Fra : Max

Dato : 18-02-11 21:09

Hej Henning

> Jeg elsker kvinder:

Gør vi alle ikke det ? :)

> Ella Mae Morse med "Forty Cups Of Coffee":

Du kan bare ikke få nok kaffe ?

> Annette Hanshaw med "You're The Cream In My Coffee":

Herlig tyver ting med den specielle sangform der høre til.

> Betja Milskaja og Hermann Leopoldi med "Ein warmer Ofen":

Er det dig der får læst og påskrevet som kedelig der ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-11 13:39

> Hej

> en frisk kop kaffe,

Har man sagt "kaffe" har man også sagt "Patricia Larras". Arrrhhhh.... det
vil sige, det er jo godt nok "cappucino".
Videoen er uden juhuu-piger, men i stedet med juhuu-mænd. hehe:

Cappucinoo m. Patricia Larrass
http://www.youtube.com/watch?v=DJdvOtMvbm0&feature=related

Men hvorfor ikke høre gruppen "Cappucino". De er jo det helt store hit i
dagens musikbillede. Lad os tage det mest kendte hit "Lady Moonlight". Her
ser vi dem i et
SWF-inslag, hvor vi derfor ser de to kendte flyvemaskiner:
http://www.youtube.com/watch?v=HWbwar53Ovc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-02-11 14:06

Max skrev:

> Husk nu at drikke rigeligt af kaffe ...

Ja, og hvis man hedder Violet Weems og har en
stropløs kjole, der skal holde sig oppe hele natten,
må man *vaske* den i kaffe:

Dirch Passer - How jazz was born:
http://www.youtube.com/watch?v=ALK9UM7ooiU

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 18-02-11 21:12

Hej Herluf

> Dirch Passer - How jazz was born:

En herlig ting der bringer savnet frem,
han var sgu også en af dem der gik
alt for tidelig.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-11 14:13

> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.

Jeg vil nøjes med en enkelt denne gang - et genhør med en gruppe der kan
noget med stemmerne.
Manhattan Transfer med "Java Jive":
http://www.youtube.com/watch?v=6lgX0YrCNYU

Skål :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-11 16:17

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Jeg vil nøjes med en enkelt denne gang - et genhør med en gruppe der kan
> noget med stemmerne.
> Manhattan Transfer med "Java Jive":
> http://www.youtube.com/watch?v=6lgX0YrCNYU

ÆV.. den ville jeg ha taet

og ja de kan i den grad noget med stemmerne. Har hørt dem 2 gange i
Musikhuset i Århus. Begge gange utroligt veloptagt show.

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 18-02-11 14:17

> Hej
>
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.

Her får vi et nummer med De Nattergale, desværre afkortet, men så får vi til
gengæld sammen med nummeret en opskrift på kaffepunch.
Nummeret hedder kort og godt Kaffe:
http://www.youtube.com/watch?v=KfWmAdMX_cg

Venligst

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-02-11 14:45

Kert Rats skrev:

> Her får vi et nummer med De Nattergale, desværre afkortet,
> men så får vi til gengæld sammen med nummeret en opskrift
> på kaffepunch. Nummeret hedder kort og godt Kaffe:
> http://www.youtube.com/watch?v=KfWmAdMX_cg

I den sønderjyske opskrift på kaffepunch er der
ikke så meget sukker, men man skal bruge en mønt.
(I dag kan man bruge en enkrone):

Sønderjysk kaffepunch:
En tiøre lægges i en kop. Der hældes kaffe i til man
ikke kan se tiøren mere. Så hældes der snaps i til
man kan se tiøren igen.

--
Herluf :·)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-02-11 19:41

> Sønderjysk kaffepunch:
> En tiøre lægges i en kop. Der hældes kaffe i til man
> ikke kan se tiøren mere. Så hældes der snaps i til
> man kan se tiøren igen.
>
> --
Pjat det stammer fra Vestjylland

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-11 17:20

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Her får vi et nummer med De Nattergale, desværre afkortet, men så får vi
> til gengæld sammen med nummeret en opskrift på kaffepunch.

En mere med de nattergale:

Roder lidt mæ rytmeboxen. (Brutus forresten - bruger du noget i kaffen?)
http://www.youtube.com/watch?v=wCNls2p4yAk

Og Gnags selv:

Danmark (De drikker kaffe fra kaffemaskiner, -hele formiddagen)
http://www.youtube.com/watch?v=DVQUJW-Mngw

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 18-02-11 14:20

> Hej
>
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.

Coffee Ville er jo taget, men så kan vi jo nuppe en anden Shubber om kaffe,
Familien Kom til Kaffe:
http://www.youtube.com/watch?v=75Mca6cf6Q8&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 18-02-11 21:01

Hej Kert Rats

> Coffee Ville er jo taget, men så kan vi jo nuppe en anden Shubber om
> kaffe, Familien Kom til Kaffe:

Det fik mig til at tænke på C V Jørgensen med Bellevue, den handler
jo også om kaffe og familiebesøg.

Men den kan ikke hittes på røret.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-11 17:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.

Nu nappede Alex jo "java jive", så disker jeg op med lidt mere shubidua

http://www.youtube.com/watch?v=gDRpBkWeC4g

"vi tog os en mokka, for den havde vi nok af"

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 18-02-11 20:42

Hej Lars

> "vi tog os en mokka, for den havde vi nok af"

Ja, de har jo en sjov måde med deres tekster :)

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 18-02-11 10:09

On 18 Feb., 12:56, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.

Kaffe er en god ting, men det er vederstyggeligt at proppe sukker i
den. Det handler det dog ikke desto mindre om her:

Erik Silvester: "Zucker im Kaffee" - http://www.youtube.com/watch?v=fR2ruE21PC4

Den findes også i alternativ version - desværre uden video:

Eminem feat. Stefan Raab: "Zucker im Kaffe" - http://www.youtube.com/watch?v=QxsiqsPipms

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 18-02-11 20:41

Hej Michel

> Kaffe er en god ting, men det er vederstyggeligt at proppe sukker i
> den. Det handler det dog ikke desto mindre om her:

Kaffe er som musik, vi foretrækker den på mange forskellige
måder, og man kan da putte det i den man lyster.

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-02-11 19:13

> [...]
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.
>
> Husk nu at drikke rigeligt af kaffe så de ikke

"Black coffee" m. Lacy J. Dalton
http://www.youtube.com/watch?v=-gHhne5cUCE

mvh Eva

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 18-02-11 20:05

> Hej
>
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.

Gnags lavede albummet "Har de puttet noget i kaffen?"
Fra det er her "Det den dejligste morgen"
http://www.youtube.com/watch?v=WPO49km6CVY

Og så kunne vi jo passende gøre som Stones, og putte "Brown Sugar" i den
kaffe
http://www.youtube.com/watch?v=Rx07A9LWBJA

Stones har jo om nogen set et utal af hotelværelser indefra. Men Savage
Garden har lavet sangen om at flakke fra hotel til hotel - "Two Beds And a
Coffee Machine"
http://www.youtube.com/watch?v=tHXZ_peJe9c

God Weekend

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 18-02-11 20:40

Hej Steen

> Gnags lavede albummet "Har de puttet noget i kaffen?"
> Fra det er her "Det den dejligste morgen"

Ja, kaffe og morgener hører jo uværligt sammen.

> Og så kunne vi jo passende gøre som Stones, og putte "Brown Sugar" i
> den kaffe

Det type sukker høre vidst ikke i kaffen, men et godt nummer
er det.

> Savage Garden har lavet sangen om at flakke fra hotel til hotel -
> "Two Beds And a Coffee Machine"

Nu er jeg typen der selv altid har en kaffemaskine med når
jeg rejser rundt, så jeg nyder også god kaffe på hotelerne
eller laver en helt frisk cafe latte på en rasteplads.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 19-02-11 00:02

> Hej
>
> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,
> så jeg valgte at det jo kunne være et emne.
> Jeg beklager hvis det har været oppe at vende.

Glorious med sangeren Andreas Johnson:
http://www.youtube.com/watch?v=4opY4pgDoHA

Hvad har det med kaffe at gøre?
Jo, ser I, melodien har - efter hvad jeg har fået oplyst - været med i en
kaffereklame for Gevalia. Desværre kan jeg ikke finde reklamen.

Melodien er rigtig god, synes jeg. Omkvædet har et sejt drive med toner a la
Take That, når de var bedst.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-02-11 20:24

Den 18-02-2011 12:56, Max skrev:

> Jeg sad lige og tænkte på havd jeg skulle vælge
> som emne og nød samtidig en frisk kop kaffe,

Wien og kaffe hører sammen. Stedet med vidunderlige kaffehuse og stedet
hvor man stadig kan fornemme historiens vingesus.
Uden et besøg på "Café Griensteidl" har man ikke været i Wien. Her kom
f.eks. Stefan Zweig, Fritz Kreisler og Arnold Schönberg drak deres
kaffe, medes de læste alle aviserne.
Og før verden "gik a lave", havde nogle af de største af disse
kaffehuse, også deres eget salonorkester.

Eddy Wallis med "Herr Ober zwei Mokka":

http://www.youtube.com/watch?v=1FndBhWO1ZQ&feature=related

Ikke kun Wien men også Budapest og Prag har kaffehuse.
Her er tjekkiske Zdena Vincíková med "Sort Kaffe":

http://www.youtube.com/watch?v=HNZ5d1_DPtk

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 19-02-11 20:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Så ud i køkketnet og lav en kop kaffe og så ind
> på røret og find et par numre til stafetten.

Michelle Featherstone - Coffee & Cigarettes

http://www.youtube.com/watch?v=a8VfdaY8xNs

--
Carl