Telekort
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-08-01 19:09

Hej,

Min kære lillesøster er lige flyttet til USA for et år, og jeg kommer til at ringe til hende en hel del. Jeg ved at man ved at købe
et "telefonkort" med en kode og så et 80-nummer, hvorfra man kan ringe videre til USA. Men hvilket kort tilbyder de laveste takster,
er der forks. betingelser på de forsk. kort osv.?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-08-01 19:40

Indvandererbutikkerne sælger mange forskellige telefonkort. Normalprisen er
100 kr, men du får forskellige antal minutter fra kort til kort. Der hænger
ofte prislister, så man kan sammenligne.

Ofte er kvaliteten ikke så god, idet der kan være ekko (men det vender man
sig til), eller der er ikke hul igennem eller optaget.

Men det gode er, at det er billigt og når kortet er færdigt, så er det
færdigt, og du er ikke fristet til at blive hængende så længe, og gå en
kedelig telefonregning.

Jesper

Fra : Peter Hansson

Dato : 09-08-01 21:25

Hvad med internettelefoni. Hvis du og din søster har adgang til nettet er
det en billig løsning.

--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.

Fra : Poul E.

Dato : 10-08-01 23:02

On Thu, 9 Aug 2001 20:08:49 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>er der forks. betingelser på de forsk. kort osv.?

Vi bruger Global One som jeg køber på posthuset. Sidst jeg købte var
minutprisen 63 ører pr. minut til USA om aftenen. Deres danske
hjemmeside virker ikke mere, men kortene sælges stadig.

Mvh. Poul Erik

Fra : Bent Andersen

Dato : 15-08-01 23:47

On Sat, 11 Aug 2001 00:01:41 +0200, Poul E. <pa40@email.dk> wrote:

>Vi bruger Global One som jeg køber på posthuset. Sidst jeg købte var
>minutprisen 63 ører pr. minut til USA om aftenen. Deres danske
>hjemmeside virker ikke mere, men kortene sælges stadig.

Hej alle.

Global One's danske hjemmeside eksisterer stadig, men godtnok udenom
www.globalone.dk.

Global One er blevet til Equant, men deres telekort markedsføres
fortsat under navnet "Global One-telekort."

På hovedsiden af 'Testresultater af trådløse telefoner' på
www.cordless.yum.dk, finder man vej til Global One's danske
hjemmeside.

Prislisten på Global One/Equant's danske hjemmeside er desværre endnu
ikke opdateret, men på www.cordless.yum.dk finder man også en dugfrisk
Global One telekort-prisliste.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER