Italien - Modena - Ferrari og Lamborghini
Fra : Flimmer

Dato : 16-02-11 13:14

Hej

Skal på ferie dernede, er der nogen som har gode tip til hvad man kan komme
til at se ?

Bil - fabrikker , bil - museer, steder hvor man kan prøve ferrari eller
lamborghini.

I det hele taget hvad man som bilinteresseret kan have fornøjelse af i
området.

Gerne link .

Mvh
Allan

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 15:55

On Wed, 16 Feb 2011 13:14:09 +0100, "Flimmer" <Flimse@flimmervej.dk>
wrote:

> [...]
>lamborghini.
>
>I det hele taget hvad man som bilinteresseret kan have fornøjelse af i

Glem pizzaautomaterne. Kør herhen i stedet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stelvio_Pass

Det er fanneme sjovt, uanset hvad du kører i. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : From Sydsjælland

Dato : 16-02-11 23:10

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Stelvio_Pass
>
> Det er fanneme sjovt, uanset hvad du kører i. .o))

Har du prøvet den tur Folmer?
Du har vel skrevet/filmet noget?
Det ser spændende ud, jeg har kun prøvet denne lille knold
http://toveogknud.dk/2009/ture2009/trollstigen.asp

Mvh Knud

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-02-11 09:22

On Wed, 16 Feb 2011 23:09:45 +0100, From Sydsjælland
<manden@mand.invalid> wrote:

> [...]
>
>Har du prøvet den tur Folmer?
>Du har vel skrevet/filmet noget?
>Det ser spændende ud, jeg har kun prøvet denne lille knold

Den lille knold du har været på, har været et fast indspark i
køreplanen i de 15 år jeg kørte turistbus, sammen med denne lille
detalje:

http://www.fjordtours.com/en/destinations/attractions/the-stalheimskleiva-hair-pin-bends/

Den har fået skyld for at være Europas stejleste offentlige vejstykke,
men det er noget som den lokale turistforening påstår, så det er ikke
helt sikkert.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-02-11 19:51

skrev i meddelelsen news:nbmpl69e6ikbi17cm2f99rvigq690lgk5c@4ax.com...

Den har fået skyld for at være Europas stejleste offentlige vejstykke,
men det er noget som den lokale turistforening påstår, så det er ikke
helt sikkert.
-----

I Schweiz er der et mindre vejstykke med 50% stigning - dén har jeg forceret
op og ned. Kæft det virker "farligt" at køre dér

Ingen af mine kolleger troede naturligvis på historien, og jeg havde
desværre ingen billeder. Derfor tog vi derned igen året efter (sammen med en
arbejdskollega og hans familie) og fik skudt nogle billeder. Bla. vor Alex
og jeg hænger ud ved vejskiltet, som angiver den 50% stigning. Og så fik jeg
dermed lagt en dæmper på kollegerne

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-02-11 21:06

On Thu, 17 Feb 2011 19:51:19 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>og jeg hænger ud ved vejskiltet, som angiver den 50% stigning. Og så fik jeg

Det må da være den køreprøvesagkyndiges drømmeplads til en 3-punkts
vending )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-02-11 21:17

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> Det må da være den køreprøvesagkyndiges drømmeplads til en 3-punkts
> vending )

Man tør ikke engang en stop/start-øvelse :)
Det er ganske vildt at sidde i bilen - specielt nedad, hvor man nærmest er
på vej ud af forruden !

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-02-11 00:19

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Den har fået skyld for at være Europas stejleste offentlige vejstykke,
> men det er noget som den lokale turistforening påstår, så det er ikke

På linket skriver de altså kun, at det er nordeuropas stejleste.
Hvis man kommer forbi Berchtesgarten og får lyst til at se Hitlers
sommerhus, Kehlsteinhaus, går der en vej fra byen og op til p-pladsen hvor
der visse steder er stigning op til 27%. Når man skal ned er man nødt til at
bremse, selv om man forsøger at liste i 1. gear. P-pladsen er der, hvor man
skifter til de specielle busser som er eneste mulighed for at komme helt op
til Kehlsteinhaus.
I klart vejr er der en helt ubeskrivelig udsigt deroppe, hvor man jo
simpelthen befinder sig på en bjergtop, hvor man kan gå og se ud og ned i
alle retninger.

Kurt

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-02-11 05:59

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

[...]
----------------
Jep den vej er relativ stejl - har lige været der :)

Området er meget smukt, og man bør ligeledes køre ned til Schönau am
Königssee, hvor man ka bruge en hel dag i smukke omgivelser...

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-02-11 12:56

On 17 Feb., 19:51, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:
> [...]
> og jeg hænger ud ved vejskiltet, som angiver den 50% stigning. Og så fik jeg

Hvor ??

Som cykeltosse skal man prøve at køre op af den slags, og det er altså
sjældent, at man finder noget, der er ret meget over 20%

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-02-11 21:14

"Leo Jensen" skrev i meddelelsen

Hvor ??
Som cykeltosse skal man prøve at køre op af den slags, og det er altså
sjældent, at man finder noget, der er ret meget over 20%
-------------
He he - man finder ikke sådan en stigning andre steder.

Jeg har kørt på alle de stejleste stigninger i Europa. Vi tog dem simpelthen
fra en ende af - år for år. Kun den højeste, som er placeret i
Granada-bjergene i Spanien udestår, men vejen er blevet spærret (3 km's
højde og kun snefri i een mdr. pr. år). Vi har dog stået ved gaten, som
desværre var låst forever.

Den nævnte stigning ligger mellem Schweiz og Charmonix, men jeg mener ikke,
det var en sidevej til vejen over Forclaz. Hmm - jeg må ind i vore gl.
rejsebeskrivelser og kigge lidt...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-02-11 21:32

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

Hmm - jeg må ind i vore gl. rejsebeskrivelser og kigge lidt...
--------------
Sidevejen ligger på Route de Derborance mellem byen Aven og dalen Derborence
i Shweiz. Jeg mener det er det sidste stykke, men har desværre ikke noteret
den eksakte placering i foromappens beskrivelser. Dog er billedet der, og om
alt går vel, scanner jeg det ind og lægger det på nettet...

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-02-11 03:59

On Feb 17, 9:31 pm, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk>
wrote:
> [...]
> den eksakte placering i foromappens beskrivelser. Dog er billedet der, og om
> alt går vel, scanner jeg det ind og lægger det på nettet...

Thanks

Google Maps med søgestreng 'Route de Derborence Aven Derborence' viser
en vej, som må være den vi snakker om. Det er hermed noteret...

MVH Leo