10 trafikmeldninger her til morgen, alle 1~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 01:04

Hej NG.

Her til morgen var der 10 trafikmeldninger i Østjyllands radio, alle
10 med lastbiler som enten havde sat sig fast, sat sig på tværs eller
på anden måde spærrede for trafikken.
Ufatteligt at de kan være til så meget gene......

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 09:22

On Wed, 16 Feb 2011 00:03:30 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>på anden måde spærrede for trafikken.
>Ufatteligt at de kan være til så meget gene......

Det er ikke det fjerneste ufatteligt, hvis man gider at sætte sig ind
i tingene.

I Danmark har man valgt at satse på trækker/trailer modellen, fordi
den nhar en højere udnyttelsesgrad. Det har iøvrigt også udmøntet sig
i, at da man nstartede med 25.25, så blev det link-bilerne, som er
livsfarlige i glat føre, fremfor en rigtig lastbil med påhængsvogn,
som stort vset aldrig har problemer om vinteren.

Se blot hvad man har foretrukket i det øvrige Skandinavien.

PS.:

I går kunne jeg næsten ikke komme til for nyheder om ægtepar der var
kørt i Rønne Havn, ung mand som havde valgt at køre frontalt ind i en
slamsuger på rute 13, (skide være med chaufføren), og indtil flere
andre ulykker hvor der ikke var en eneste lastbil involveret.

Det har nok været til gene alligevel, der hvor det skete, tror du
ikke?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 01:30

On 16 Feb., 09:22, fol...@rasmussen.dk wrote:

> [...]
> livsfarlige i glat føre, fremfor en rigtig lastbil med påhængsvogn,
> som stort vset aldrig har problemer om vinteren.

Det er nok rigtigt, jeg kan faktisk ikke huske at have set sådan en
lastbil i problemer.

> [...]
> andre ulykker hvor der ikke var en eneste lastbil involveret.
>
> Det har nok været til gene alligevel, der hvor det skete, tror du

Ikke for så mange mennesker på kort sigt.

--
Christian

Fra : alexbo

Dato : 16-02-11 09:46

"Christian B. Andresen" skrev

> [...]
> på anden måde spærrede for trafikken.
> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......

Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også
genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 10:40

On Wed, 16 Feb 2011 09:45:56 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Christian B. Andresen" skrev

>Ja hvorfor mon man ikke hører om alle de væltede cykler, de må da også
>genere trafikken mens Falck kæmper med at få dem fjernet.

>--

Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.

Men ved nærmere eftertanke, så har Christian ladet sig hidse op over
10 trafikmeldinger i radioen (det fremgår ikke at Christian rent
fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er
Christian jo undskyldt på dette punkt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Nicolaj C

Dato : 16-02-11 09:49

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
[...]

Ja, der er nok nogen der skal på glatføre kursus.

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-02-11 10:54

"Nicolaj C" <nic@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på anden måde spærrede for trafikken.
> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......

Der forlød selvfølgelig ikke noget om _hvorfor_ de spærrede for trafikken ?
Kunne det tænkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave
undvigemanøvrer fordi en sommerdækspersonbil ikke kunne stå ordentligt fast
?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-02-11 22:01

Brian Sørup wrote:

> [...]
> Kunne det tænkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave
> undvigemanøvrer fordi en sommerdækspersonbil ikke kunne stå ordentligt

Eller at "sommerdækspersonbilen" kørte efter forholdene imodsætning til
lastbilen der kørte med en stor tung mursten på speederen og kom på
glatis da den skulle overhale.

/Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 02:51

On 16 Feb., 10:39, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Ja, men det gælder ikke, for det er ikke der hvor Christian kører.

Ingen af de 10 lastbiler var der hvor jeg kørte

Men der er nu en del forskel på om en cykel er væltet og rejst igen
eller en lastbil holder på tværs og spærrer E45.

> [...]
> fysisk har været indblandet), så hvis der ikke var så megen slendrian
> i trafikradioen, så de undlader at nævne væltede cykler, så er

Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så
mange bare der ligger 5 cm sne.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 11:31

On Wed, 16 Feb 2011 01:50:57 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Ingen af de 10 lastbiler var der hvor jeg kørte

>--

Du skal have ros for at være ærlig.

>--

>Men der er nu en del forskel på om en cykel er væltet og rejst igen
>eller en lastbil holder på tværs og spærrer E45.

>--

Jeg tror personligt at der er større chance for at der er sket
legemsbeskadigelse ved cykeluheldene end ved at en lastbil har
fremkommelighedsproblemer.

Det ver sædvanligvis på afkørslerne de holder, så hele E45 har vel
ikke været spærret?

> [...]

>Jeg har ikke været indblandet og ikke været generet af det, men det er
>stadig tankevækkende at %-vist så få køretøjer kan genere %-vis så

Jeg garanterer dig for, at hvis tingene var sådan indrettet, at det
ikke var nødvendigt at stoppe en lastbil øverst på rampen, så var
problemet der slet ikke. I mange tilfælde er det en lyskurv, og i
andre tilfælde er det en rundkørsel, og det sker også at det er
gammelmor i Micra'en der ikke har det fornødne mod til at komme af
vejen.

Der ver således mange årsager til at en ekvipage med i forvejen
dårlige køreegenskaber i glat føre kommer ud i noget snavs.

Alt sammen ting du kunne have undersøgt inden du sparker til et
folkefærd der har det svært nok i forvejen.

Jeg tror iøvrigt kun vi er 15-20 stykker tilbage der stadig taler
dansk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 02:52

On 16 Feb., 09:48, "Nicolaj C" <n...@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk>
wrote:

> Ja, der er nok nogen der skal på glatføre kursus.

Eller bare blive hjemme....eller kende deres egne evner.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 03:44

On 16 Feb., 10:53, Brian Sørup <briz...@live.dk> wrote:

> Der forl d selvf lgelig ikke noget om _hvorfor_ de sp rrede for trafikken ?
> Kunne det t nkes at bare et par stykker af dem skulle til at lave
> undvigeman vrer fordi en sommerd kspersonbil ikke kunne st ordentligt fast
> ?

Det tror jeg umiddelbart ikke er tilfældet, men ved det ikke.

Men hvis det er fordi de måtte stoppe op fordi en personbil med
sommerdæk ikke kunne køre frem har lastbilen jo samme problem når han
ikke kan køre krem fordi han har for ringe dæk.
--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-11 03:47

On 16 Feb., 11:30, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Du skal have ros for at være ærlig.

Tak, det har jeg nu altid været

> [...]
> fremkommelighedsproblemer.
>
> Det ver sædvanligvis på afkørslerne de holder, så hele E45 har vel

Det var det ikke kun.

> [...]
> andre tilfælde er det en rundkørsel, og det sker også at det er
> gammelmor i Micra'en der ikke har det fornødne mod til at komme af

Måske er det derfor lastbilen oprindeligt kommer til at holde stille,
men lastbilen burde jo så selv have gode nok dæk til at komme i gang,
ellers har den jo også for ringe dæk til at kunne bremse.

> Der ver således mange årsager til at en ekvipage med i forvejen
> dårlige køreegenskaber i glat føre kommer ud i noget snavs.

Hvis de virkelig har så ringe køreegenskaber kjunen det være de skulle
blive holdende når vejret er så dårligt.

> Alt sammen ting du kunne have undersøgt inden du sparker til et
> folkefærd der har det svært nok i forvejen.
>
> Jeg tror iøvrigt kun vi er 15-20 stykker tilbage der stadig taler
> dansk.

Vi kan godt blive enige om at det er rigigt skidt, man kan vel heller
ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 12:28

On Wed, 16 Feb 2011 02:47:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>men lastbilen burde jo så selv have gode nok dæk til at komme i gang,
>ellers har den jo også for ringe dæk til at kunne bremse.

Jeg har forhørt mig hos polske kolleger om netop dette med at få hold
på arrangementet ige, når det er glat.

Det er ikke noget problem, siger de, fordi dækkene på en lastbil altid
er så varme, at de smelter alt, og derfor altid kører på bar asfalt!

Jeg vil godt understrege at dette blev sagt i ramme alvor.

Så véd man ligesom hvad man er oppe imod.

>--

>Hvis de virkelig har så ringe køreegenskaber kjunen det være de skulle
>blive holdende når vejret er så dårligt.

>--

Det koster jo pææng, så den løsning har vist aldrig været oppe og
vende.

> [...]

>ikke regne med at man kan brokke sig til en lastbilchauffør undtagen
>man kan polsk, ungarsk, slovensk eller lign. andet østeuropæisk sprog.

Jeg har jo hørt, atv når der ikke er meget tilbage af en vare, eller
at den næsten ikke er til at skaffe, så bliver den eksklusiv. Det har
jeg ikke mærket noget til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 16-02-11 14:34

> Jeg har jo hørt, atv når der ikke er meget tilbage af en vare, eller
> at den næsten ikke er til at skaffe, så bliver den eksklusiv. Det har
> jeg ikke mærket noget til.

Det er nok lidt ligesom telefonmodem, kassettebåndoptagere og lign. - de
blev heller ikke eksklusive - snarere overflødige

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-02-11 15:51

On Wed, 16 Feb 2011 14:34:12 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Det er nok lidt ligesom telefonmodem, kassettebåndoptagere og lign. - de
>blev heller ikke eksklusive - snarere overflødige

>--

Hov hov!

Kassettebåndoptagere har været standardudstyr i BMW helt op i nyere
tid.

Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
tyndhudede.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 16-02-11 20:44

Den 16-02-2011 15:51, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du skal s'gu være forsigtig med hvad du siger desangående. de er lidt
> tyndhudede.

Du mener lidt i stil med, når Falck til morgen meldte ud, at der havde
været 300 fritrækninger, hvoraf de 70 var lastbiler?

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-02-11 09:16

On Wed, 16 Feb 2011 20:43:42 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Du mener lidt i stil med, når Falck til morgen meldte ud, at der havde
>været 300 fritrækninger, hvoraf de 70 var lastbiler?

>--

Nej, det problem har jeg gjort rede for andetsteds.

Visse lastbilskombinationer egner sig ikke så godt til vinterføre,
ligesom baghjulstræk på personbiler heller ikke gør, med mindre man er
legesyg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 17-02-11 09:26

Den 17-02-2011 09:15, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej, det problem har jeg gjort rede for andetsteds.

Den skulle bare lige ud

> Visse lastbilskombinationer egner sig ikke så godt til vinterføre,
> ligesom baghjulstræk på personbiler heller ikke gør, med mindre man er
> legesyg.

Eller meget forsigtig, gældende for begge de ovennævnte

Hvordan går det med det køretekniske din boss fik dig rodet ind i?

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-11 17:28

"Christian B. Andresen" skriver:

> [...]
> på anden måde spærrede for trafikken.
> Ufatteligt at de kan være til så meget gene......

Mere ufatteligt var det at en af dem var cirka 1 km nord for Horsens
Syd afkørslen (nordgående retning. Ikke så meget at lastbil med
sættevogn spærrede hele vejbanen, men at flere af de eftefølgende
lastbiler legede "kong gulerod" i midten af to vognbaner og spærrede
dermed begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
af ved Horsens S og udenom ulykken.........

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-02-11 21:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> dermed begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
> af ved Horsens S og udenom ulykken.........

- Kørte af allerede ved Bilka i Vejle da trafikmeldingen kom og tog
landevejen op igennem Horsens. - Og var en time om at køre stykket fra
Hedensted til Horsens syd - hvorefter køen opløste sig og der var fri
bane til Horsens nord.

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-11 22:02

Lars Peter Larsen skriver:

> [...]
> landevejen op igennem Horsens. - Og var en time om at køre stykket fra
> Hedensted til Horsens syd - hvorefter køen opløste sig og der var fri

Det var lidt "syret" at køre forbi Horsens V og se en totalt tom
nordgående vejbane.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-11 01:06

On 16 Feb., 17:27, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> dermed  begge vognbaner mange km bagud og forhindrede folk i at komme
> af ved Horsens S og udenom ulykken.........

Det fænomen har jeg også tidligere fortalt om og det husker vi vist
alle hvrodan det endte......

--
Christian