Stafetten: Drømme
Fra : Michel Husted

Dato : 15-02-11 04:10

Hej,

Det er svært at vælge et stafetemne. Jeg har mange emner liggende, men
da jeg i nat igen havde klardrømme var emnet ligesom oplagt.

Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden
måde.

Jeg lægger selv for med en sang fra 2001, som jeg er vild med:

Dario G: "Dream to me" - http://www.youtube.com/watch?v=YU_SFkJynvM

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-02-11 12:47

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> måde.
>
> Jeg lægger selv for med en sang fra 2001, som jeg er vild med:

Så må vi have denne med. Større drøm kan man vel ikke tænke sig:
Eddie Skoller: En enkelt sang om frihed:
http://www.youtube.com/watch?v=zaGIOC5iI8s

Og en lige så stor drøm fra Pete Seeger selv: We shall over come
http://www.youtube.com/watch?v=QhnPVP23rzo

Og så lige et par andre i en helt andre stilarter:
Yngwie Malmsteen: Dreaming
http://www.youtube.com/watch?v=vCwEk6_-vAw

Blondie: Dreaming
http://www.youtube.com/watch?v=AI4N_Ri3Mlk

og endelig Aerosamith: Dream on
http://www.youtube.com/watch?v=txlXcJDtDwM

Jan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-02-11 13:30

> [...]
>da jeg i nat igen havde klardrømme var emnet ligesom oplagt.
>
>Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden

Bruce Springsteen med "Working On A Dream":
http://www.youtube.com/watch?v=R3ZMfPXgd_M

John Lennon med "Number 9 Dream":
http://www.youtube.com/watch?v=a7ThzeFA8lg

Roy Orbison med "In Dreams":
http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-02-11 14:18

Den 15-02-2011 12:09, Michel Husted skrev:

> Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden
> måde.

Linda Lemay er canadisk sanger/sangskriver.
Wiki skriver at hun af og til optræder på "Paris Olympia". Ikke dumt,
hvis jeg kunne få hende passet ind i en tur til byen, til sommer.
Her med "De tes rêves à mes rêves":

http://www.youtube.com/watch?v=xgD_Z_XEjFw

Mest solgt, mest populær, flest CD'er, øverst på listen o.s.v., er
udtryk der konstant bruges her i NG'en af de to grupperinger
rock/schlager, .
Jeg vil så hævde, at dette er en af de smukkeste sange der nogensinde er
komponeret - og altid en succes som ekstranummer efter en sangkoncert.
Beatriz Rocha synger her Fauré's "Après un rêve":

http://www.youtube.com/watch?v=HjJt_ZzrdiQ&feature=related

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 15-02-11 14:24

On 15 Feb., 14:17, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Linda Lemay er canadisk sanger/sangskriver.
> Wiki skriver at hun af og til optræder på "Paris Olympia". Ikke dumt,
> hvis jeg kunne f hende passet ind i en tur til byen, til sommer.
> Her med "De tes rêves à mes rêves":

Jeg overgiver mig betingelsesløst. Den er så smuk, og jeg har aldrig
hørt om hende før.

Henning, stafetten er din, og jeg vil falde i søvn til sangen om at
hans drømme bliver hendes, hvis jeg ikke er helt galt på den. Mit
franske er lidt rustent

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-02-11 23:39

Den 15-02-2011 22:24, Michel Husted skrev:

> Henning, stafetten er din

Jeg takker.
Det må jeg sove på. Forhåbentlig vil en drøm åbenbare et nyt emne til i
morgen.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-02-11 14:26

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mamas og Papas
http://www.youtube.com/watch?v=V0UcQDUR-fU

Blondie-Dreaming
http://www.youtube.com/watch?v=AI4N_Ri3Mlk

Fleetwood Mac-Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=YEi7GPkxfsE

Fra : Kert Rats

Dato : 15-02-11 15:33

[...]

**********

Her er den vist nok ældste melodi/sang om drømme: Drømte mig en drøm i nat,
her i den velkendte pausesignalversion:
http://www.youtube.com/watch?v=Kx8HPdOZXcw

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 15-02-11 16:33

[...]

---------

Herligt så skal vi høre:
Ella Fitzgerald - Louis Armstrong "Dream a Little Dream of
http://www.youtube.com/watch?v=io0uqrp9dco

Og

Chris Isaak - Wicked game
http://www.youtube.com/watch?v=-oaHHrNQVrg

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 15-02-11 17:43

> [...]
>
> ---------
>
> Herligt så skal vi høre:
> Ella Fitzgerald - Louis Armstrong "Dream a Little Dream of

Du får også lige noget drengerøvsrock...
Flot video, der kan tåle at blive set full-screen.

Avenged Sevenfold - Nightmare
http://www.youtube.com/watch?v=94bGzWyHbu0

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-02-11 22:34

Hej
On 15-02-2011 17:42, Martin Bak wrote:
> Avenged Sevenfold - Nightmare
> http://www.youtube.com/watch?v=94bGzWyHbu0

Hold da op, det lyder som metallica... I poppet udgave.
Hvis han da bare ville tie stille, så lyder det faktisk nogenlunde.

Mvh
Martin

Fra : P.Petersen

Dato : 16-02-11 01:53

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hold da op, det lyder som metallica... I poppet udgave.
> Hvis han da bare ville tie stille, så lyder det faktisk nogenlunde.

LOL.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-11 17:56

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in news:53b88a8f-cede-4611-
> [...]

> da jeg i nat igen havde klardrømme var emnet ligesom oplagt.
>
> Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden

Her er Chordettes med "mr Sandman bring me a dream"

http://www.youtube.com/watch?v=8V-E9cLfMT8

Venligst
Lars

som har en svaghed for flot vokalmusik

Fra : Kert Rats

Dato : 15-02-11 18:56

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8b0a-66db09e21786@o1g2000yqb.googlegroups.com:

> Her er Chordettes med "mr Sandman bring me a dream"

Herlig melodi fra de gode, gamle dage, hvor damer var damer, og mænd var
mænd!

Stod det mig, så fik du stafetten for den melodi.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-11 19:18

> [...]

>da jeg i nat igen havde klardrømme var emnet ligesom oplagt.
>
>Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden

Så kommer jeg ikke uden om en gammel hardrocker, der lavede et utroligt
smukt nummer for nogle år siden, helt ude af sin normale genre.
Det er selvfølgelig Ozzy Osbourne med det kraftigt Lennon-inspirerede
nummer, "Dreamer":
http://www.youtube.com/watch?v=-LrotDbi3d4

Så skruer vi op for forstærkerne og uhyggen, og spiller "Nightmare" med
Avenged Sevenfold:
http://www.youtube.com/watch?v=94bGzWyHbu0

Endnu engang må jeg spille en af de hårdeste rockdrenge overhovedet, sammen
med et af tidernes højeste rockbands, Nemlig Ronnie James Dio og Deep
Purple, med "Sitting In A Dream": http://www.youtube.com/watch?v=C1_b5tJ1SoY
Lad jer ikke forskrække af aktørerne, det er poetisk, lyrisk og smukt. Det
nummer får de små hår til at rejse sig på mine arme.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-02-11 19:20

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden
måde.

Drøm noget smukt, Ole: http://www.youtube.com/watch?v=YLc2QoJqF8Q

Hvor er alle drømme du drømte?, Maria Stenz:
http://www.youtube.com/watch?v=Jf5Ov-j06kE

Blops godnatsang, Far til fire:
http://www.youtube.com/watch?v=A1QQuegnowM&feature=related

Elefantens vuggevise:
http://www.youtube.com/watch?v=D_eaj3p7qZU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 15-02-11 19:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> [...]
> smukt nummer for nogle år siden, helt ude af sin normale genre.
> Det er selvfølgelig Ozzy Osbourne med det kraftigt Lennon-inspirerede

Og her er han med sin version af Bee Gees nummeret "Staying Alive"
sammen med Dweezil Zappa

http://www.youtube.com/watch?v=G0GWWuwJOho

--
Carl

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-02-11 20:07

Hej
On 15-02-2011 12:09, Michel Husted wrote:
> Så emnet er musik, der handler om drømme på den ene eller den anden
> måde.

Så skal vi have lidt tysk.

Trio
http://www.youtube.com/watch?v=1NRjHNom2YY

Og mindsandten... Lidt mere Trio. I hvert fald en af dem.
http://www.youtube.com/watch?v=K_vfN8VfrZY

Mvh
Martin

Fra : Michel Husted

Dato : 15-02-11 13:40

Skønt med alle de gode bud. Jeg har næsten fået lyttet til dem alle.
Pragtfulde genhør med Ozzy, Eddie Skoller, Maria Stenz, Chordettes,
Pete Seeger, John Lennon, Roy Orbison, Ole, Chris Isaak, Blondie, Ella
& Louis, Fleetwood Mac m.fl. Og sågar et DR-pausesignal. Som altid er
alle genrer heldigvis repræsenteret.

Jeg skal lige have lyttet til de sidste, men jeg har allerede en
favorit. Jeg giver stafetten videre i aften...

Her får I lige et par sange, som jeg selv kom i tanke om. Måske kan de
give gode drømme i nat

Luv': "Dream Dream" - http://www.youtube.com/watch?v=2NuzMPNwULE

Kincade: "Dreams are ten a penny" - http://www.youtube.com/watch?v=uLtczpnT0lQ

Grit van Hoog: "Träumen ist das nicht wunderschön" -
http://www.youtube.com/watch?v=IkAOjP2DYP4

Ricky King: "Le rêve" - http://www.youtube.com/watch?v=nCzA8Rxzm2g

Nightwish: "Ever Dream" - http://www.youtube.com/watch?v=W39WaGTPnvg

Sueño Latino: "Sueño Latino" - http://www.youtube.com/watch?v=9PxJNkoeWi8

Salvo: "Sogno Romantico" - http://www.youtube.com/watch?v=5mnOY6-LRo0

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-02-11 22:46

Hej
On 15-02-2011 21:40, Michel Husted wrote:
> Luv': "Dream Dream" - http://www.youtube.com/watch?v=2NuzMPNwULE

De har heldigvis lavet bedre numre end den der. Det skal jo heller ikke
altsammen være ligegodt. Hvis det var, var der jo ikke noget der var
bedre end andet.

> Kincade: "Dreams are ten a penny" - http://www.youtube.com/watch?v=uLtczpnT0lQ

God gammel klassiker.

> Grit van Hoog: "Träumen ist das nicht wunderschön" -
> http://www.youtube.com/watch?v=IkAOjP2DYP4

....Og folk brokker sig over Åge's musiksmag?! :)
Dermed ikke sagt at nummeret her er dårligt.

> Ricky King: "Le rêve" - http://www.youtube.com/watch?v=nCzA8Rxzm2g

.....Sikke dog et dejligt nummer.
Det lyder jo næsten som noget Julio Iglesias kunne have fundet på...

> Nightwish: "Ever Dream" - http://www.youtube.com/watch?v=W39WaGTPnvg

Ja jo, jeg er nu mere til spinefarm's Over the hill and far away.

Når det så er sagt, så er du da en af de få, der har en alsidig
musiksmag her i gruppen, og tør stå ved den!

Mvh
Martin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-11 10:51

[...]

Selv om du har afsluttet den, syntes jeg da der manglede lidt..

Simon & Garfunkel's... Last night i had the strangest dream

http://www.youtube.com/watch?v=2Pf_DntbQ8Y

Det gør den så ikke mere....

Og selvfølgelig også på Dansk... Lars Stryg & Royal Strings
Jeg drømte mig en drøm i nat....

http://www.youtube.com/watch?v=0f3IN8j8ByE

Det var så mit beskedne bidrag... Men jeg elsker dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-11 10:55

[...]

Sorry, nu er det kun 3'die gang jeg poster den samme... Men jeg faldt lige
over den, og da jeg jo altid har haft en svaghed for Grethe Sønch, så skulle
den da også lige med... Så håber jeg i tilgiver mig.

http://www.youtube.com/watch?v=H2cUqJjxNEU&feature=related

M.V.H....Benny..