Klimapumpen.dk
Fra : Farmer

Dato : 15-02-11 19:01

Hej ng er der nogen der kender dette firma www.klimapumpen.dk

jeg har fået en pris på at få sat en varmepumpe op men skal betale halvdelen
før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og er det
sikkert

Mvh.

Fra : Nico de Jong

Dato : 15-02-11 20:38

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har fået en pris på at få sat en varmepumpe op men skal betale
> halvdelen før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og

Man skal være uhyre forsigtig med at betale forud. Hvis de er bange for at
du løber fra regningen, kan du få oprettet en spærret konto i din bank, evtl
på hele beløbet, der frigives når du har godkendt leverancen. Det kan ikke
være din opgave at lege bank for dine leverandører.
MvH
Nico

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-11 22:04

Farmer skrev:

> jeg har fået en pris på at få sat en varmepumpe op
> men skal betale halvdelen før de begynder og resten
> når de er færdig er det normalt?

Sådan er det også i mange byggefirmaer - det vil
have noget at købe materialer for - måske fordi de
ikke kan låne dem i banken.

Om det er normalt, ved jeg ikke, men det er måske
deres måde at sikre sig på.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Mogens Jensen

Dato : 15-02-11 23:43

Man skal holde sig fra leverandører som skal have forudbetaling for
den slags småting.

De fleste byggefirmaer får kredit hos trælasthandlere og deres egne
leverandører. Lønninger til medarbejdere betales altid bagud.

Har du et hus, så kan de altid få deres penge ved et sagsanlæg
fra en advokat.

Nej, du skal aldrig betale forud. Kan et firma ikke finansiere sådanne
småting
så er det fordi de ikke er kreditværdige hos hverken bank eller
underleverandører.

Man skal selvfølgeligt aldrig handle med et firma som har
betalingsproblemer.
Hvis der er noget i vejen med leverancen, så har de ikke råd til
at erstatte eller/og reparere.

Man kan ikke klippe en skaldet.

Check firmaet i ripers eller i din bank.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : E.R

Dato : 16-02-11 00:58

Den 15-02-2011 19:00, Farmer skrev:
> [...]
> før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og er det

Intet CVR-nr på hjemmesiden, jeg ville holde mig væk.
De ønsker MÅSKE at skjule noget.

mvh Erik

Fra : bannimann

Dato : 16-02-11 00:09

On 16 Feb., 00:57, "E.R" <n...@none.dk> wrote:

> Intet CVR-nr p hjemmesiden, jeg ville holde mig v k.
> De nsker M SKE at skjule noget.
>
> mvh Erik

Præcis.

En hurtig søgning på adressen, giver 2 virksomheder; uniQare v/Heine
Nygaard Quistenskjold samt Quistenskjold Gruppen v/Kiki Nygaard
Quistenskjold, men ikke noget som helst om Klimapumpen.dk.

Det viser sig, at navnet øjensynlig hører ind under Quistenskjold
Gruppen, men det fremgår IKKE af CVR-registret ell. Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen, hvilket er klart ulovligt - ALLE virksomheder skal
være registreret hos omtalte - og alene dette misforhold, ville give
mig betænkeligheder ved at handle med firmaet. Man aner jo ikke som
forbruger HVEM man reelt indgår en handel med - er det Klimapumpen.dk
ell. Quistenskjold Gruppen?!

- jeg ville nok finde et andet firma.

Fra : Max

Dato : 16-02-11 07:52

Hej Farmer

> halvdelen før de begynder og resten når de er færdig er det normalt
> ?? og er det sikkert

Min egen holdning er at håndværkere kan få deres penge når
de er helt færdige og det hele virker tilfredsstillende. Vil de ikke
være med til de betingelser, ja så finder jeg en anden.

--
Mvh Max

Fra : CC

Dato : 16-02-11 10:26

Den 15-02-2011 19:00, Farmer skrev:
> Hej ng er der nogen der kender dette firma www.klimapumpen.dk

Nej

> jeg har fået en pris på at få sat en varmepumpe op men skal betale halvdelen
> før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og er det
> sikkert

Det lyder som om, at firmaet har et likviditetsproblem, og/eller mangler
kredit hos leverandører. Hvis de "hænger med r.... i vandskorpen",
hvordan skal de opretholde deres garanti forpligtigelse.

Personligt vil jeg nok finde et andet firma.

Hvis du gerne vil handle med firmaet så sig, at du kun handle på
baggrund af AB92. Endvidere gør du entreprenørens opmærksomhed på §6 og §22.

http://www.ebst.dk/file/3962/AB_92.pdf

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-02-11 21:21

Farmer wrote:
> [...]
> før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og er det

Fra tid til anden kan vi læse i avisen eller se og høre i Kontant på DR
om folk der har mistet betragtelige summer fordi et byggefirma skulle
have en dela g byggeprisen forud men gik konkurs inden byggeriet blev
færdigt endsige påbegyndt.

Vælg selv om du tror på klimapumpen eller foretrækker at finde en anden
håndværker.

/Lars

Fra : Farmer

Dato : 17-02-11 18:19

Hej ng

Tak for alle svarene

Jeg valgte oss et andet firma, hvor jeg først skulle betale efter det er
monteret og kører som det skal og til samme pris

Fra : Martin Schulz

Dato : 18-03-11 05:44

On 15 Feb., 19:00, "Farmer" <bri...@youmail.dk> wrote:
> [...]
> før de begynder og resten når de er færdig er det normalt ?? og er det

Hej.

Jeg har selv fået monteret luft/vand varmepumpe i mit helårshus og
luftvarmepumpe i sommerhuset af www.klimapumpen.dk
Luft/vand varmepumpen var 10.000kr. billigere end tilbudet fra
EnergiMidt og luftvarmepumpen 1.000kr. billigere end jeg ellers kunne
finde den til. Jeg betalte også halvdelen af luft/vand varmepumpen
inden installationen, men det skulle jeg også de andre steder jeg
havde fået tilbud fra.
De var super flinke og kompetente, montøren gjorde meget ud af at
sætte mig ind i hvordan tingene virkede og svarede flinkt på alle mine
"dumme" spørgsmål dem kan jeg sagtens anbefale.

Mvh. Martin