Service af Skoda syd for grænsen (jyllands~
Fra : Per O.

Dato : 15-02-11 18:31

Er der noget værksted, som I kan anbefale syd for grænsen. Evt.
Flensburg?

Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-11 18:34

"Per O." skriver:

> Er der noget værksted, som I kan anbefale syd for grænsen. Evt.
> Flensburg?

Alternativt kan jeg anbefale et nord for grænsen.
Har lige fået pris oplyst på 30.000 km eftersyn til Golfvognen: 1500
kr.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 15-02-11 19:12

> Alternativt kan jeg anbefale et nord for grænsen.
> Har lige fået pris oplyst på 30.000 km eftersyn til Golfvognen: 1500
> kr.

jaja, meeeeen....
Det værksted du sikkert vil nævne, ligger jo nærmest i Norge.....

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-11 19:28

Andreas Møller Hansen skriver:

> Det værksted du sikkert vil nævne, ligger jo nærmest i Norge.....

Fra Hammel er der kortere til Ålestrup, end til Flensborg.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per O.

Dato : 15-02-11 20:39

On Tue, 15 Feb 2011 19:28:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Andreas Møller Hansen skriver:

>Fra Hammel er der kortere til Ålestrup, end til Flensborg.
>

>Klaus
Lyder som en god pris

150 km for mit vedkommende. Hvad hedder firmaet?

Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-11 20:51

"Per O." skriver:

> 150 km for mit vedkommende. Hvad hedder firmaet?

Så har du nok kortere til Flensborg.....

VW i Ålestrup ( http://www.vw-aalestrup.dk/ )
Ring til dem og få en pris, det gjorde jeg. Har brugt dem tidligre og
er godt tilfreds.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 15-02-11 22:12

Den 15/02/11 19.28, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Andreas Møller Hansen skriver:

> Fra Hammel er der kortere til Ålestrup, end til Flensborg.

Se det er jo netop det der er humlen i sagen - man kan ikke automatisk
gå ud fra at hvad der er fordelagtigt for den ene, også er det for den
anden.
Google Earth fortæller mig at der er 273 km fra Augustenborg til
Ålestrup, og at det tager 3 timer og 18 min at køre strækningen.
For mig ville det så betyde at jeg skulle bruge en fridag på projektet,
foruden at skulle tidligt op og komme sent hjem.

Hvis jeg derimod skulle få lyst til at få sagen klaret hos Autohaus Kath
eller Audizentrum i Flensborg, ja så kunne jeg nøjes med 2 gange 35 km -
og begge steder har de WiFi i deres showroom/kunderum, så jeg kan sidde
og passe sit arbejde imens bilen serviceres (om de også har det i
Ålestrup ved jeg naturligvis ikke).

Nu prioriterer jeg så min tid lidt anderledes, så et almindeligt 2 årigt
serviceeftersyn gider jeg ikke gøre det store kommers ud af for at spare
en 800 - 1000 kr i forhold til det lokale Skodaværksted, hvor jeg kender
serviceniveauet, og kan blive kørt på arbejde, hvis altså jeg ikke
smider cyklen på jydekrogen som jeg plejer.

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-11 22:26

Andreas Møller Hansen skriver:

> Se det er jo netop det der er humlen i sagen - man kan ikke automatisk
> gå ud fra at hvad der er fordelagtigt for den ene, også er det for den
> anden.

Korrekt. Men da Per O. ike nævnte, hvor langt han skulle køre for at
komme til Flensborg, så smed jeg et alternativ. En af mine kammerater
kørte fra Viborg til Flesnborg for at få serviceret bil (vel at mærke
en VW) inden jeg fortalte ham om fortræffelighederne ved Ålestrup.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per O.

Dato : 17-02-11 20:27

On Tue, 15 Feb 2011 22:26:08 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>kørte fra Viborg til Flesnborg for at få serviceret bil (vel at mærke
>en VW) inden jeg fortalte ham om fortræffelighederne ved Ålestrup.

Jeg bor i Vejle, så der er 150 km til Ålestrup og 120 til Flensburg ..
altså hip som hap stort set

Tak for info
/Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-11 18:03

"Per O." skriver:

> Jeg bor i Vejle, så der er 150 km til Ålestrup og 120 til Flensburg ..
> altså hip som hap stort set
>
> Tak for info

Kan så lige fortsætte historien. Var nemlig i Ålestrup i dag.

Prisen på 1500 kr holdt ikke! Det blev 1496,66 for 30.000 km eftersyn
med longlife olie - incl skift af en baglygepære .

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-02-11 18:55

Den 22-02-2011 18:03, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Prisen på 1500 kr holdt ikke! Det blev 1496,66 for 30.000 km eftersyn
> med longlife olie - incl skift af en baglygepære .

Det er godt nok billigt...
Hvad koster olien i det regnskab ?

mvh
Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-11 19:20

"Lars [6710]" skriver:

> Det er godt nok billigt...

Det er åbenbart prisen.

> Hvad koster olien i det regnskab ?

3,57 liter a 148 kr+moms per liter Longlife 3

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-02-11 19:48

Den 23-02-2011 19:19, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Lars [6710]" skriver:

> Det er åbenbart prisen.

Ikke så mange steder

> 3,57 liter a 148 kr+moms per liter Longlife 3

Den pris minder mere om noget man kender... men er der kun plads til 3,5
l olie i din golf vogn ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-11 19:53

"Lars [6710]" skriver:

> Den pris minder mere om noget man kender... men er der kun plads til 3,5
> l olie i din golf vogn ?

Det formoder jeg, ellers havde de vel skrevet mere på

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-11 22:14

> Prisen på 1500 kr holdt ikke! Det blev 1496,66 for 30.000 km eftersyn
> med longlife olie - incl skift af en baglygepære .

Dine anprisninger af Ålestrup kunne godt få mig til at køre skoda/vw igen.
Var også rigtig godt tilfreds med både servicen og prisen på det skoda
værksted vi brugte med fabia'en men det var -2007 og siden er der
generationsskiftet og bygget et nyt glas domicil. Så jeg ved ikke hvordan
der er derude idag...

Jeg har heller ikke langt til Ålestrup og kommer der pt 2 gange om ugen.

/A

Fra : TGJ

Dato : 23-02-11 20:06

har du prøvet: