MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Nas og Norton Ghost
Fra : Abricosicus

Dato : 15-02-11 20:47

Hej !

Jeg administrer to små netværk, der har det til fælles, at der indgår en
NAS(Synology) og Norton Ghost(15) til sikkerhedskopiering.

På det ene netværk har hver pc sin egen brugerkonto på NAS'en.
Det fungerer fint.

På det andet netværk ville jeg godt bare have samlet alle backups i
fællesmappen, som alle uden problemer kan læse og skrive i.
Men når jeg udpeger fællesmappen til destination for en backup, så
insisterer Norton på, at der skal være et brugernavn og en adgangskode.
Og det er der jo ikke.

Skal jeg virkelig oprette en brugerkonto,(som alle kan bruge)for at få
Ghost til at fungere ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-02-11 21:25

On Tue, 15 Feb 2011 20:46:42 +0100, Abricosicus
<abricosicus@hotmail.com> wrote:

>Skal jeg virkelig oprette en brugerkonto,(som alle kan bruge)for at få
>Ghost til at fungere ?

Måske man på NASen kan sætte den op til at kunne bruge gæste kontoen
med skrive rettigheder ?

/Hans

Fra : Abricosicus

Dato : 15-02-11 21:41

Den 15-02-2011 21:25, Hans Kjaergaard skrev:

> Måske man på NASen kan sætte den op til at kunne bruge gæste kontoen
> med skrive rettigheder ?
>

> /Hans

Hej !

Der er læse/skriverettigheder. For jeg kan gemme alm. dokumenter og
installationsfiler, som alle så har adgang til.

mvh

Abricosicus

Fra : Søren

Dato : 15-02-11 23:22

On 15-02-2011 20:46, Abricosicus wrote:
> Men når jeg udpeger fællesmappen til destination for en backup, så
> insisterer Norton på, at der skal være et brugernavn og en adgangskode.
> Og det er der jo ikke.

Jeg kender ikke Norton Ghost, men i andre image backup programmer har
jeg oplevet, at skulle skrive guest i brugernavn og så lade password
være blank, for at få adgang til fællesdrev.

--
Søren

Fra : Jan

Dato : 17-02-11 16:55

Den 15-02-2011 20:46, Abricosicus skrev:
> [...]
> Og det er der jo ikke.
>
> Skal jeg virkelig oprette en brugerkonto,(som alle kan bruge)for at få

Hejsa.

Havde samme problem, måtte en tur forbi deres support, kan desværre ikke
huske hvad det var de rettede, og jeg blev noget træt af Ghost og valgte
Acronis i stedet

//Jan