Trommeslager - kondition ?
Fra : Per

Dato : 13-02-11 16:05

Hej !

Jeg har ofte spekuleret på, om det kræver en god kondition at spille på
trommer ?

Når jeg ser musikvideoer med fx. rockbands - så er der godt nok gang i
trommeslageren. Det må imo kræve en god fysik og kondition.

Er der nogen trommeslagere her, der ved noget om det ?

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 18:16

> [...]
> trommeslageren. Det må imo kræve en god fysik og kondition.
>
> Er der nogen trommeslagere her, der ved noget om det ?

Ja :)

At være trommeslager kræver absolut en god fysik. Udholdenhed er nøgleordet,
frem for kondition.
Man sveder tran efter ganske kort tid under lamperne, som scenefolkene altid
insisterer på at placere lige bag trommesættet.
Det vigtigste er toptrænede og udholdende muskler, specielt i underarme og
ben. Ellers kikser beatet på stortrommen, og stikkerne begynder at få helt
deres eget liv.

Det er totalt hårdt at spille trommer i et rockband, og totalt fedt :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 18:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det er totalt hårdt at spille trommer i et rockband, og totalt fedt :)

.........og forfærdeligt at høre på.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 18:55

meddelelse news:4d5817ec$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ........og forfærdeligt at høre på.
>
> Hilsen Åge
Ja det er jo ikke noget man kender til i schlagermusik, hvor det hele er
forudprogrammeret.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 22:25

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er jo ikke noget man kender til i schlagermusik, hvor det hele er
> forudprogrammeret.

Ja, enten en rytmeboks, eller en håndværker der kun kan spille 4/4, med
stortromme på 1 og 3, og lilletromme på 2 og 4.
Åges ører kan ikke skelne nuancer der ligger ud over denne pendant til et
stålvalseværk i Ruhr ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 19:35

Den 13-02-2011 18:41, Åge Halldorsson skrev:
> ........og forfærdeligt at høre på.
>
> Hilsen Åge

Det tror da fanden du er høreskadet.

Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-11 09:24

meddelelse news:4d5817ec$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> ........og forfærdeligt at høre på.
>
> Hilsen Åge

Lige som der findes masser af gyseligt schlager musik,
findes der også rigtigt meget smukt rockmusik...
Men den kan også vendes omvendt....
Blander man tingene, kommer man frem til noget vrøvl.
For mange Kokke, fejer bedst

M.V.H....Benny..

Fra : Per

Dato : 13-02-11 18:58

Alex Linaa wrote:
> [...]
> begynder at få helt deres eget liv.
>
> Det er totalt hårdt at spille trommer i et rockband, og totalt fedt :)

Tak for den forklaring Alex !

Så må jeg formode at Lars Ulrich har en god fysik

Mvh. Per

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 19:25

> Tak for den forklaring Alex !
>
> Så må jeg formode at Lars Ulrich har en god fysik
>
> Mvh. Per
Ja eller god kokain

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 22:27

> Så må jeg formode at Lars Ulrich har en god fysik

Det kan jeg garantere dig for han har. Hans stortrommearbejde kræver en ret
god udholdenhed.

Fra : Max

Dato : 13-02-11 23:59

Hej Alex

> Det er totalt hårdt at spille trommer i et rockband, og totalt fedt :)

Skal vi så ikke have et dyr der spiller lidt trommer sammen med
en jazz musiker :)

http://www.youtube.com/watch?v=n_BmeBfV-O4&feature=related

Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 08:57

> Skal vi så ikke have et dyr der spiller lidt trommer sammen med
> en jazz musiker :)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=n_BmeBfV-O4&feature=related

Oh yes! Jeg har altid elsket det klip :)

Fra : Carl Drud

Dato : 13-02-11 18:57

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> Det er totalt hårdt at spille trommer i et rockband, og totalt fedt :)

Hunden her synes også det er hårdt

http://www.youtube.com/watch?v=7pilppVBPrE

--
Carl

Fra : Per H

Dato : 13-02-11 23:11

On Sun, 13 Feb 2011 18:57:10 +0100, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Hunden her synes også det er hårdt
>
>http://www.youtube.com/watch?v=7pilppVBPrE

For helved, noget afskygeligt noget.
Kaldes det også for musik.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-11 00:10

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> For helved, noget afskygeligt noget.

Underligt vovsen ikke bider ham

> Kaldes det også for musik.

Linå-manden kan få alting til at være musik, bare det støjer nok - f.eks.
hvis man smider en levende kat ned i cementblander og starter den.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 14-02-11 00:51

meddelelsen news:4d5864cf$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Linå-manden kan få alting til at være musik, bare det støjer nok - f.eks.
> hvis man smider en levende kat ned i cementblander og starter den.

Ja Aage, lige modsat dig.
Du kan få alting, med farver og blinkende lygter til at blive til musik i
dit univers.
Alex har ører, du har øjne.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 09:18

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja Aage, lige modsat dig.
> Du kan få alting, med farver og blinkende lygter til at blive til musik i
> dit univers.
> Alex har ører, du har øjne.

Nu var det ikke mig der fandt klippet, og jeg er faktisk ikke ret vild med
growling.
Men lyt til guitarfigurene isoleret set. Det er klassiske figurer, med klare
linjer til Mozart.

At kalde det andet end musik, minder mig om Rindalismen:
http://da.wikipedia.org/wiki/Rindalisme
Smagsdommeri, og forskrækkelse over andet end det helt simple og enkle.
Hvor ville musikken være fattig med disse begrænsninger.

For at vende tilbage til trommerne, så vil jeg spille to klip med noget af
det ypperste trommearbejde jeg kender:

Først Simon Phillips (Toto) i "Hero With a 1000 eyes":
http://www.youtube.com/watch?v=etqMEB3Gpzw
Jeg ville have spillet "Vi var engang så tæt" med Tøsedrengene, hvor Jan
Sivertsen får mine små hår til at rejse sig, men jeg kan ikke finde den på
røret. Nogen der kan finde den?

/Alex

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-11 18:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> For at vende tilbage til trommerne, så vil jeg spille to klip med noget af
> det ypperste trommearbejde jeg kender:

Hvis jeg må komme med et indspark. "Soul Sacrifice" med Santana fra
Woodstock 1969 med en 20 år gammel Michael Shrieve på
trommer. (Trommesoloen kommer ca. 02:45 inde i klippet).

http://www.youtube.com/watch?v=7HXGTgNGUPw

--
Carl

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-11 15:23

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> trommeslageren. Det må imo kræve en god fysik og kondition.
>
> Er der nogen trommeslagere her, der ved noget om det ?

Det kræver god kondi, og "god" stil.

http://www.youtube.com/watch?v=6DVbt5W-DNc

Bjarne K.

Fra : P.Petersen

> [...]