Apropos klonede biler
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-11 03:09

Hej NG.

Apropos TV2s indslag om klonede biler i går aftes så jeg her til
morgen en Audi A8 Quattro og det er der vel i og for sig ikke noget
usædvanligt i. Men den havde flere klistermærker fra bilforhandlere i
Tyskland.....
Og polske plader på :-?

Sådan en er vel en bil som man kunne forstille sig var klonet /
stjålet og så en polak som har erhvervet sig den billigt.

Elller er der andre regler i Polen som gør at de nemt kan købe biler i
andre lande ?

--
Christian

Fra : Martin Bak

Dato : 15-02-11 11:19

[...]

---------------

Hvis nogen gør sig den ulejlighed det er, at klone en bil, med alt hvad
dertil hører af ænding af stelnummer, fremskaffelse af papirer på en
tilsvarende bil osv, mon så ikke også man lige investerer det sidste ved at
fjerne eventuelle mistænkeliggørende klistermærker mv?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 15-02-11 12:09

Den 15-02-2011 11:19, Martin Bak skrev:

> [...]
> tilsvarende bil osv, mon så ikke også man lige investerer det sidste ved at
> fjerne eventuelle mistænkeliggørende klistermærker mv?

Tyve er dumme. Ihvertfald bedømt ud fra de, der bliver fanget

Leif

Fra : Henning

Dato : 15-02-11 11:21

On Tue, 15 Feb 2011 02:08:32 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>stjålet og så en polak som har erhvervet sig den billigt.
>
>Elller er der andre regler i Polen som gør at de nemt kan købe biler i

Formodentlig samme regler som i Tyskland, Sverige og mange andre lande
- ingen afgift ved indførsel eller registrering? Bare fordi bilen er
polsk, er det ikke det samme som den er stjålet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-11 03:24

On 15 Feb., 11:19, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> tilsvarende bil osv, mon så ikke også man lige investerer det sidste ved at
> fjerne eventuelle mistænkeliggørende klistermærker mv?

Måske ?
Men det kan være det ikke er nødvendigt i Polen.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-11 03:25

On 15 Feb., 11:20, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Formodentlig samme regler som i Tyskland, Sverige og mange andre lande
> - ingen afgift ved indførsel eller registrering? Bare fordi  bilen er
> polsk, er det ikke det samme som den er stjålet

Det var også derfor jeg spurgte om der måske var andre regler

--
Christian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-02-11 12:39

Christian B. Andresen formulerede spørgsmålet:
> Elller er der andre regler i Polen som gør at de nemt kan købe biler i
> andre lande ?

Det er jo de færreste lande der har de absurde afgifter på biler som
Danmark; i Polen er en bil et forbrugsgode som fx. et køleskab.

Den sidste taxachauffør jeg kørte med i Polen havde hentet sin Mercedes
i Italien.

Når bilerne ikke koster mere end som så ka det jo godt være at man ikke
savler så meget over dem som man gør i Danmark hvor man sidder med
hårtørreren og damper klistermærker af - been there; done that :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-02-11 12:41

> [...]
>stjålet og så en polak som har erhvervet sig den billigt.
>
>Elller er der andre regler i Polen som gør at de nemt kan købe biler i

Om der gælder andre regler dernede, det ved jeg ikke, men jeg har da selv
været med til at importere biler fra f.eks. Tyskland og betalt afgift på
dem, hvorefter der er sat DK plader på og det selvom der sad flere tyske
klistermærker på bilen.
Det er jo lovligt nok, så måske det kan være sådan en du har set?

Tilbage i 1985 fik jeg stjålet en bil (Ford Escort Mk1), som jeg lige havde
sat helt i stand, med udbyggede skærme, brede hjul, sportssæder osv.
Den var som sunket i jorden (jeg havde kun ansvar på den, så jeg ledte selv
meget efter den).
Efter ca. 3-4 måneder havde jeg opgivet alt håb, da jeg en dag blev ringet
op ag en politimand.
Han fortalte at min bil stod på synspladsen i Nykøbing Falster (den blev
stjålet i Roskilde) og der havde den stået siden ca. 5 dage efter den var
stjålet fra mig af.
Ham der havde stjålet den, havde så en anden gammel Escort, som han så havde
"klonet" over i min.
Det var kun ved en hel tilfældighed at det blev opdaget.
Stelnummeret var banket ned i højre støddæmpertårn i motorrummet.
Det havde han bare banket lidt ned, smurt et lag plastic-padding ovenpå og
banket sit eget stelnummer ned i palsticen, hvorefter han havde malet
tårnet.
Bagefter satte han sine egne nummerplader på, men så kørte han galt i den og
den havnede på synspladsen til kontrol (den var temmeligt medtaget).
På et tidspunkt skulle de tjekke stelnummeret og kunne ikke rigtig læse det,
så de ville rense det af med et stykke værktøj.
Først der fandt de ud af, at der var smurt plastic ovenpå det oprindelige
stelnummer.

Efterfølgende blev manden dømt til at betale skaden, men han ejede ikke
kongens mønt, så jeg så aldrig en rød reje
Måtte selv betale for ny bagskærm, 2 nye døre, ny forskærm, nyt bagtøj, et
par nye fælge/dæk osv, nyt anlæg samt nye sæder.
Anlæg og sæder var blevet stjålet mens bilen stod i buret på synspladsen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport