Slippe for "misundelsesafgift"
Fra : BJ 2620

Dato : 14-02-11 11:51

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe - ellers vejled mig gerne.
Jeg har en gulpladebil fra 2002 som er nedvejet til 2000kg. Jeg har hos Skat
fået oplyst at jeg ved at merindbetale registreringsafgift til 95% taksten
kan slippe for at betale de 5040,- om året i tillægsafgift.
Er der nogen, der har erfaring med dette og kan fortælle hvordan det
foregår?
Mvh. BJ

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 13:54

"BJ 2620" <maps.bent@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> taksten kan slippe for at betale de 5040,- om året i tillægsafgift.
> Er der nogen, der har erfaring med dette og kan fortælle hvordan det

Det er rigtig nok, fik det gjort ved min combivan.
Du skal kontakte skat og få at vide hvad du skal betale og se om det kan
betale sig, så til syn og en tur på motorkontoret hvor du betaler den ekstra
afgift.
Erik

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-02-11 06:39

On 14 Feb., 13:53, "Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote:

> Det er rigtig nok, fik det gjort ved min combivan.
Hvor meget måtte du slippe?

Mvh Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-02-11 15:00

>"Thomas Makro" skrev i meddelelsen
>
>Hvor meget måtte du slippe?

På en Citroen Berlingo 1,9D van, som blev vejet ned fra 2025 til 2000
totalvægt, skulle der betales 950,- kr i afgift.
(plus synsgebyr og nye nummerplader, da den samtidig gik fra firmareg. til
privat)
Det er godt et år siden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-02-11 15:02

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>På en Citroen Berlingo 1,9D van,

Glemte lige en vigtig detalje, bilen var fra 1998.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 16:36

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
On 14 Feb., 13:53, "Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote:

> Det er rigtig nok, fik det gjort ved min combivan.
Hvor meget måtte du slippe?

Mvh Thomas

Det var 4.552,- kr, den 24.6.2010, billigt for at spare 5-5.500 kr om
året.
Bilen er fra 2003.

Erik

Fra : BJ 2620

Dato : 15-02-11 21:24

"Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> skrev > Det var 4.552,- kr, den
24.6.2010, billigt for at spare 5-5.500 kr om
> året.
> Bilen er fra 2003.
>
> Erik
Jeg er nu gået i gang med at "søge" om at betale op til de 95%. Hvor lang
ekspeditionstid mon man skal regne med?
Det er nu godt nok ikke meget der "reklameres" for muligheden - hørte om det
ved en tifældighed måtte igennem to opkald til Skat for at blive helt
overbevist.
Mvh. BJ

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-11 23:11

> [...]
> det ved en tifældighed måtte igennem to opkald til Skat for at blive helt

Jamen god held med det.
Jeg gjorde det inden loven blev rettet til, så måske er det 1-2000kr dyrere,
alt efter bilens værdi, ved bare at det er steget lidt.
Nu var det lige ind til ferien jeg gjorde det, tror at det tog ca en måned
også fordi at andre havde fået samme gode ide og ville have det ordnet inden
loven blev ændret.
Skemaet kan hentes på nettet og skal så bare udfyldes og sendes ind til dem.
Nu var det sådan at jeg havde fået bilen vejet ned inden, sidste gang de
lavede et hul i loven, så jeg slap for at skulle til syn igen, men så dyrt
er det jo heller ikke.
Derefter tog jeg så skridet fuldt ud og fik den på hvide plader.
Fik en direkte mailadresse til afdelingslederen på Odense Skattekontor der
har med omregistrering at gøre, meget flink og hjælpsom dame.
Skulle lige vænne mig til at se bilen med hvide plader på, virkede lidt
forkert i starten.
Mvh. Erik

Fra : BJ 2620

Dato : 16-02-11 10:03

Tak til Erik og alle andre for de gode indlæg.

Mvh. BJ

Fra : Thomas Makro

Dato : 15-02-11 07:57

On 14 Feb., 16:35, "Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote:
> Det var  4.552,- kr,  den 24.6.2010, billigt for at spare 5-5.500 kr om
> året.

Du gjorde en god forretning - jeg må gøre det samme. Tak for svaret.

Mvh Thomas

Fra : Sørensen

Dato : 17-02-11 10:14

Den 14-02-2011 11:51, BJ 2620 skrev:
> [...]
> kan slippe for at betale de 5040,- om året i tillægsafgift.
> Er der nogen, der har erfaring med dette og kan fortælle hvordan det

Det var da bedere at slippe helt for afgiften
Jeg har set en gulpladebil med plads til 3 personer privat kørsel:
vægtafgift 900 år
forsikring 700 år (med kasko)
Men så skal du ud og finde en vogn af ældre dato
Og så må den også kun bruges til "lejlighedsvis kørsel"

--
VH.
Sørensen

Fra : Kell Petersen

Dato : 18-02-11 00:09

> vægtafgift 900 år
> forsikring 700 år (med kasko)
> Men så skal du ud og finde en vogn af ældre dato
> Og så må den også kun bruges til "lejlighedsvis kørsel"

Det kan da godt være svært at finde noget så gammelt...
Tror ikke engang at vægtafgift var opfundet for 900 år siden Kamel og Æsel-
afgift

hehe nå.. det er nok kr__ øre __