MS Windows
briani 27239
netværksdrev forsvinder efter hibernate
Fra : Peter T.

Dato : 13-02-11 13:01

Jeg formoder, det er et windows-specifikt problem, jeg har.

De mapper på min NAS, som jeg har tilknyttet et netværksdrev (X:, Y:
osv), forsvinder langsomt, men sikkert efterhånden som jeg starter minpc
op efter hibernate. Mapperne eksisterer heldigvis stadig på NAS'en.
Men jeg går ud fra, at det er et timeout-emne i windows.

Er der nogle knapper i windows jeg kan skrue på, så mapperne dukker op
som netværksdrev efter en hibernate?

Der er tale om win7pro.

--
Peter T.

Fra : cykelsmeden

Dato : 13-02-11 14:26

Den 13-02-2011 13:01, Peter T. skrev:
> [...]
> jeg går ud fra, at det er et timeout-emne i windows.
>
> Er der nogle knapper i windows jeg kan skrue på, så mapperne dukker op

er nogle af enhederne forbundet trådløst?
//finn

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 14:49

> [...]
> jeg går ud fra, at det er et timeout-emne i windows.
>
> Er der nogle knapper i windows jeg kan skrue på, så mapperne dukker op

Det sker også for mig med en HomeDisk forbundet trådløst til en HomeBox.
Ikke på min Windows XP.

Jeg ved ikke om Windows 7 er for 'hurtig' til at tilkoble disse
netværksdrev under opstart/hibernate og fejlen derfor sker.

Søren

Fra : Peter T.

Dato : 13-02-11 22:10

Den 13-02-2011 14:49, Søren Bøgh Nielsen skrev:

> Det sker også for mig med en HomeDisk forbundet trådløst til en HomeBox.
> Ikke på min Windows XP.

Hele netværket er kablet.

> Jeg ved ikke om Windows 7 er for 'hurtig' til at tilkoble disse
> netværksdrev under opstart/hibernate og fejlen derfor sker.

Det er det, jeg tror er fejlen.

--
Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 22:30

Den 13-02-2011 22:10, Peter T. skrev:
> Det er det, jeg tror er fejlen.

Virker det ikke hos dig? Eller er der adgang nogle få sekunder efter?
Adgangen virker nemlig stadig for mig, hvis jeg bare lige venter et
halvt minut.

Søren

Fra : Peter T.

Dato : 14-02-11 01:31

Den 13-02-2011 22:29, Søren Bøgh Nielsen skrev:

> Virker det ikke hos dig? Eller er der adgang nogle få sekunder efter?
> Adgangen virker nemlig stadig for mig, hvis jeg bare lige venter et
> halvt minut.

Desværre mister jeg netværksdrev efter netværksdrev efter hver
hibernate. Jeg tilknytter et drev til hver mappe (6 stk lige pt), men
efterhånden som jeg starter op efter hibernate, så forsvinder de. Jeg
kan altså hermed starte forfra med at assigne et netværksdrev til en mappe.

Jeg har dog adgang til mapperne via netværk->synology (navn på nas) i
stifinder, så de er ikke væk-væk. :)

--
Peter T.

Fra : Rado

Dato : 14-02-11 12:42

On Mon, 14 Feb 2011 01:31:28 +0100, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
>efterhånden som jeg starter op efter hibernate, så forsvinder de. Jeg
>kan altså hermed starte forfra med at assigne et netværksdrev til en mappe.

Du kan jo evt lave en batfil der fixer det med et klik.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Rado

Dato : 14-02-11 12:44

On Mon, 14 Feb 2011 12:42:12 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Du kan jo evt lave en batfil der fixer det med et klik.

Nåja, det er Win 7, ved ikke om den accepterer batfiler...

Fra : Peter T.

Dato : 26-02-11 11:44

> [...]

> Virker det ikke hos dig? Eller er der adgang nogle få sekunder efter?
> Adgangen virker nemlig stadig for mig, hvis jeg bare lige venter et

Jeg fandt vist en løsning på
<http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3040.0>. Der er andre med
win7/64bit, der har haft lignende problemer, som jeg, og løsningen er
ret simpel. Smid disse ind i registry;

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
"SMB2"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
"SMB3"=dword:00000000

Nu er der hul igennem til synologyen i praktisk talt samme sekund, som
pcen er vågnet op fra hibernate. Før måtte jeg også vente i et halv
minuts tid... Desuden forsvinder mine netværksdrev ikke længere. :)

Fantastisk!

--
Peter T.