Et festfyrværkeri i det internationale Mel~
Fra : Michel Husted

Dato : 12-02-11 14:43

Hej,

Norge har valgt deres bidrag til ESC 2011 her til aften. Den er
pokkers iørefaldende, selv om jeg desværre tvivler på, at den kommer i
finalen:

Stella Mwangi: "Haba Haba" - http://www.youtube.com/watch?v=T7k9vOc_B9w

Flere andre lande har også fundet deres bidrag:

Schweiz: http://www.youtube.com/watch?v=SnFkqu6LGt8
Rumænien: http://www.youtube.com/watch?v=YsXC2MSaP4E
Holland: http://www.youtube.com/watch?v=ZE9cFHcKaVg
Irland: http://www.youtube.com/watch?v=qxo69Rq8sfY
Albanien:http://www.youtube.com/watch?v=BVd0rMyUTU8
Finland: http://www.youtube.com/watch?v=Wx5KvnpCjpY
Azerbaijan: http://www.youtube.com/watch?v=6Nerbmw4gHU

Schweiz og Azerbaijan er også lige noget, der tiltaler mine ører.
Resten ... bob bob.

Island er jo to timer efter, så de er nu ved at finde vinderen i
skrivende stund. Kan ses live på: http://dagskra.ruv.is/sjonvarpid/
lidt endnu.

Mange hilsner
Michel

Schweiz og Albanien har også rigtigt gode sange, hvis mine ører bliver
spurgt. De øvrige er ikke lige mig.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 12-02-11 15:21

Her var lige to bud mere på en ESC-vinder...

Belgien: http://www.youtube.com/watch?v=6s5EsgUy5Pw
Island: http://www.youtube.com/watch?v=Sjd6k_5Drow

Tænk at der stadig er 90 dage til det internationale Melodi Grand Prix
(ikke Pirx!). Bare det altså snart var nu

/Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-02-11 23:35

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Her var lige to bud mere på en ESC-vinder...

Belgien: http://www.youtube.com/watch?v=6s5EsgUy5Pw
Island: http://www.youtube.com/watch?v=Sjd6k_5Drow

Den islandske har en god rytme, selv om den ikke er særlig god. Igen
bemærker man elementer af slager i den. En rolig og behagelig rytme og ingen
støj

Tænk at der stadig er 90 dage til det internationale Melodi Grand Prix
(ikke Pirx!). Bare det altså snart var nu

Ja, hehe, jeg så gerne at det var overstået hurtigst muligt, så de kan sende
en god film i stedet.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-02-11 23:50

meddelelse news:4d570b23$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, hehe, jeg så gerne at det var overstået hurtigst muligt, så de kan
> sende en god film i stedet.

I stedet for alt dit brok, kan du jo bare se noget andet, ligesom mange
andre af os gør eller gå en tur i det sikkert glimrende forårsvejr i
maj...eller hyppe kartofler...en gå en tur op til Bryghuset...der er så
mange muligheder

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 00:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> eller gå en tur i det sikkert glimrende forårsvejr i maj...

"I maj" ? - Du er da håbløst bagefter. Vi andre er 9 måneder længere fremme.
Vi er i februar

....eller hyppe kartofler...

Det skulle da i så fald være dem jeg har i en pose, ude i bryggerset. Det
giver jo ingen mening?

> en gå en tur op til Bryghuset...

Der er for langt

> der er så mange muligheder

Nårh ja, f.eks. dreje på pladespillerens håndsving, eller? - Det er jo bare
ikke hos os alle at den er så moderne

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 00:57

meddelelse news:4d571420$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "I maj" ? - Du er da håbløst bagefter. Vi andre er 9 måneder længere
> fremme. Vi er i februar

Torsk...MGP finalen er i maj

> Der er for langt

Dovne hund

Glemte helt. Du skal sgu da i Parken og se alle de gamle dansktopvrag samme
aften

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 09:43

> Torsk...MGP finalen er i maj

Ih altså, hvor jeg driller.

HilsenÅge

Fra : Hauge

Dato : 13-02-11 09:45

Den 13-02-2011 09:43, Åge Halldorsson skrev:
> Ih altså, hvor jeg driller.

Lad nu være, Allan kan ikke følge med, han er en meget gammel mand.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 10:57

> Lad nu være, Allan kan ikke følge med, han er en meget gammel mand.
>
> Mvh Hauge

Det er muligt, men du og jeg Åge er ældre.

Fra : Hauge

Dato : 13-02-11 11:30

Den 13-02-2011 10:57, Allan Krautwald skrev:
> Det er muligt, men du og jeg Åge er ældre.

Jeg gætter på at du prøver at forklare, at Åge er ældre end os begge,
dog ikke tilsammen.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 11:35

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg gætter på at du prøver at forklare, at Åge er ældre end os begge, dog
> ikke tilsammen.
>
> Mvh Hauge

Men Krutte er ældgammel mand - af sind.
Han kravler rundt og hiver gamle selvdøde rockmusikere op af graven.

hehe

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 13-02-11 11:39

Den 13-02-2011 11:35, Åge Halldorsson skrev:
> Han kravler rundt og hiver gamle selvdøde rockmusikere op af graven.

Hehe, og på et tidspunkt tog han fejl, og hev dig op ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 11:43

> Hehe, og på et tidspunkt tog han fejl, og hev dig op ;)
>
> Mvh Hauge

Fnys!
Det er fordi han ikke kan se længere.
Han kan overhovedet ikke se, hvad der er godt indenfor musik.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 13-02-11 11:52

Den 13-02-2011 11:42, Åge Halldorsson skrev:
> Han kan overhovedet ikke se, hvad der er godt indenfor musik.

Hehe, kan det være fordi han, som vi andre, bruger hørelsen? Prøv det ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 12:41

> Hehe, kan det være fordi han, som vi andre, bruger hørelsen? Prøv det ;)
>
> Mvh Hauge

Hej "Vi Andre"
Okay! - ja, nu er det tydeligt. Jeg hører en masse støj her i nyhedsgrupen.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 12:05

> Hehe, og på et tidspunkt tog han fejl, og hev dig op ;)
>
> Mvh Hauge

Jeg var på tur og fandt Åge i molersaflejringer på Fur. Han er tidsbestemt
til den ældre kridttid

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 12:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var på tur og fandt Åge i molersaflejringer på Fur. Han er tidsbestemt
> til den ældre kridttid

Skulle han så ikke have været afleveret på musæet som danefæ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 12:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle han så ikke have været afleveret på musæet som danefæ?

Er der nogen der er et FÆ her,. så er det Linå, det "fæ".

HAHA

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 13:52

> Skulle han så ikke have været afleveret på musæet som danefæ?

Jo men selv de nægtede at tage ham

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 14:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> at tage ham

Sjofle mand

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 14:27

meddelelse news:4d57d9b1$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sjofle mand
>
> Hilsen Åge

Øj ved du virkelig, hvad det også kan betyde

Fra : Max

Dato : 13-02-11 09:48

Hej Michel

> Tænk at der stadig er 90 dage til det internationale Melodi Grand Prix
> (ikke Pirx!). Bare det altså snart var nu

Har du en dato ? Nærmest sådan at man kan forberede sig
til at være et sted uden TV.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 11:00

> Har du en dato ? Nærmest sådan at man kan forberede sig
> til at være et sted uden TV.

10., 12. og 14. maj. Det er sgu det meste af en uge
Nå men vi kan da altid gå en tur i skoven

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 11:40

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 10., 12. og 14. maj. Det er sgu det meste af en uge
> Nå men vi kan da altid gå en tur i skoven

Kommer det kun 3 gange? Det bliver vel også genudsendt i 3-4 gange - eller
mere.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 12:06

meddelelse news:4d57b51c$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kommer det kun 3 gange? Det bliver vel også genudsendt i 3-4 gange - eller
> mere.
>
> Hilsen Åge
Nå ja og så alle de jammerlige kavalkader, hvis man stadig bruger tid på
det.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 12:44

> Nå ja og så alle de jammerlige kavalkader, hvis man stadig bruger tid på
> det.

Ja, det MGP-jammer-skrat splitter sgu ens tv-højttalere i atomer.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 13-02-11 12:09

Hej Allan

> 10., 12. og 14. maj. Det er sgu det meste af en uge

Tak for info, jeg ser om jeg kan låne huset i Sverige
i den uge :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-02-11 23:31

[...]

Den der norske sang er faktisk ikke helt så ringe. Der er sån noget rigtig
ferie-"Jamaica-stemning" over den. Den kører lidt i Harry Belafonte-stil.
Den kan godt hente nogen plus-point hjem herfra.
Jeg tog mig selv i at steppe i gulvet med den ene fod, mens sangen kørte.
Men sangen får altså langt fra mine tanker til at gå i retningaf de
norske fjelde, med skiløbere og folk med tophue. Den sætter slet ikke mine
tanker i retning af Norge. Sangernes udseende sætter
heller ikke tankerne i retning af Norge, ejheller deres navne, sender
tankerne mod Norge . De synger heller ikke på det sprog man taler i Norge.
Hvad pokkersen har sangen med Norge at gøre ? - og ikke mindst, hvilket
formål er der med MGP, når det intet har med det enkelte medvirkende land at
gøre.
Hvis jeg ikke vidste bedre , ville jeg tro at det var bidrtaget fra et land
på den anden side af jordkloden, nemlig Jamaicas bidrag - men de er jo slet
ikke med.

Svejts`s bidrag var heller ikke så ringe. Sjovt som der er begyndt at komme
lidt slager-tendenser i nogle af sangene. Sidst vi hørte sådan noget er et
par årtier siden. Holland gav den med renlivet slager
http://www.youtube.com/watch?v=_aARooQAfy8 sidste år.

......og også Finlands børne-MGP lavede en lidt hen i den retning, med den
Finlands-svenske "Footbal":
http://www.youtube.com/watch?v=fq8fafhoDVs&feature=related . Der er hej hej
og juhuuu og fest og "godaw".

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 12-02-11 16:06

On 12 Feb., 23:31, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> formål er der med MGP, når det intet har med det enkelte medvirkende land at

Der var nu heller ikke meget norsk over deres bidrag 2007:
Guri Schanke - "Ven a bailar conmigo" - http://www.youtube.com/watch?v=LYlOszs8RG8

Og der gik såmænd latino i Danmark allerede i 2004:
Tomas Tordarson: "Shame on You" - http://www.youtube.com/watch?v=RJ8ow0_GYBQ

Eller hvad med et lettisk tenorbidrag fra 2007 på ... italiensk(???):
Bonaparte.lv: "Questa Notte" - http://www.youtube.com/watch?v=Ce4C3gtY6t8

Min absolutte MGP-favorit er stadig Norges vidunderlige, men
usædvanlige vinder fra 1995. Blot 24 ord skulle der til en velfortjent
sejr:
Secret Garden: "Nocturne" - http://www.youtube.com/watch?v=ol5YMjU37QI

Og Belgien kan ikke finde ud af, om de skal synge på fransk, flamsk,
engelsk eller klingon. Så de har to gange konstrueret et "sprog". Det
rene pliddervasse, men de indkasserede en fornem andenplads i 2003 for
denne sang, hvis titel jeg efter fire måneders venten og formedelst en
nationalformue pga. nyt pas, kørekort osv. nu har som mellemnavn, som
den eneste i Danmark. Og det er ikke en joke, men det var det værd:
Urban Trad: "Sanomi" - http://www.youtube.com/watch?v=RRQlsvWMWBo

Det eneste forudsigelige ved Melodi Grand Prix er, at det er ...
uforudsigeligt. Og heldigvis for det!

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 12-02-11 16:55

Jeg er helt enig med Allan. Du kan nok finde noget andet at se, hvis
du ikke gider Melodi Grand Prix. Hvorfor dog så muggen? Det handler om
musik, og der er intet over og intet ved siden af musik! Og hvis man
heller ikke kan lide ESC-musikken, så er der nok noget andet at lytte
til.

>   ......og også Finlands børne-MGP lavede en lidt hen i den retning, med den
> [...]

Tjoh, den er da ok. Og der er absolut intet galt med børne-MGP. Der er
også godaw over denne MGP-sang fra 2002:

Linette: "Klappesangen" - http://www.youtube.com/watch?v=KuWS1vQ3JOE

Og det er seriøst ment. Den fnisende pige fyrer den da bare af, som
alle de andre. Fedt at børn og unge er vilde med musik.

Jeg er dog stadig rystet (på den gode måde!) over Spaniens sang til
JESC 2004. Hun var dengang blot 9 år, men hold k.... hvor hun er
professionel, og hun har styr på sin formidable stemme. Hvor er hun
nu?

María Isabel: "Antes muerta que sencilla" - http://www.youtube.com/watch?v=ryliiwUp3g8

Sangtitlen betyder i øvrigt "Hellere død end kedelig". Her kunne vi
voksne lære noget

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 00:58

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vi kan splejse til en billet til Parken, så Åge kan komme over og høre alle
sine gamle helte. Der er jo Charlie Dansktop Party samme aften.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-02-11 09:56

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
¨¨
Der er også godaw over denne MGP-sang fra 2002:

Linette: "Klappesangen" - http://www.youtube.com/watch?v=KuWS1vQ3JOE

Hold da helt ferie. Den har jeg aldrig hørt. Det er den mest velbearbejdede
sang indennfor børne-MGP jeg nogensinde har hørt. Den mest professionelle.
Helt på højde med Finlands bidrag, som jeg linkede til. Ja, det er sådan
set også den eneste danskksprogede børne-MGP-sang jeg overhovedet kan sige
noget positivt om.
Den er usædvanlig god. Rigtig i den gode tysk-prægede melodiøse
slageestil.

nu? http://www.youtube.com/watch?v=ryliiwUp3g8
María Isabel: "Antes muerta que sencilla" -
Sangtitlen betyder i øvrigt "Hellere død end kedelig". Her kunne vi
voksne lære noget

Hmmmm..... Der er da "godaw" i sangen, men den er ikke min stil, med al det
araber-slangetæmmer-lyd der er i den.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 13-02-11 05:36

Hallo derude allesammen,

Underholdningsværdien af de forudsigelige gensidige fornærmelser er
altid stor, selv om der i høj grad er tale om genudsendelser.

Men hvad er det, der er så forfærdeligt ved Melodi Grand Prix? Jeg har
ikke et sekund fulgt med i EM-håndbold. Ok, det passer ikke helt, for
jeg har da tændt for tv'et kun for at konstatere, at nyhederne i
ugevis er reduceret til fem minutter, når der lige er pause, eller de
er flyttet en time frem. Så kan jeg edderbrodermig hurtigt finde
slukknappen med en hastighed som et forsinket lyn.

Men når der er Melodi Grand Prix, så er det for mange åbenbart en
katastrofe, at vi ikke i stedet får den syvende genudsendelse af en
film fra 1985.

Sig det en gang for alle! Hvad er det der gør, at de fleste her i
nyhedsgruppen tager til Antarktis eller Mars i de dage, hvor ESC løber
over skærmen???

Det er et storslået show. Man kan høre musik fra andre steder i
Europa, end man normalt gør. Og meget af musikken er god gedigen
popmusik. Af og til er der også hård rock, heftig dance, "etnisk"
musik eller smukke ballader. Hvorfor skal Melodi Grand Prix nedgøres?
Det er hinsides min fatteevne, men den er måske ikke stor nok.

Alt i alt er det jo for 56. år i træk en hyggelig konkurrence, hvor
Europa og omegn konkurrerer om den bedste sang. Altså den som juryerne
og seerne vælger. Jeg er langtfra altid enig i valget, men jeg har
nydt en masse god (og også mindre god) musik.

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-11 13:55

[...]

Ro på. Jeg lagde jo netop ud med at skrive, at hvis man ikke gad det, så var
der så mange andre muligheder både på TV og andre aktiviteter.