Bytte af bil med restgæld - hvordan?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-02-11 10:38

Hvis man køber en bil til 69.900 og giver en anden i bytte, som har en
restgæld på 90.000, men forhandleren kun vil give 69.900 for den, hvad
så?

I princippet går priserne jo lige op, men hvad med resten af gælden?
Skal den indfries kontant hos finansieringsselskabet?

Hvis forhandleren formidler finansiering i samme selskab, kan de
20.000 så medfinansieres i handlen?
--

Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-02-11 10:55

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I princippet går priserne jo lige op, men hvad med resten af gælden?
> Skal den indfries kontant hos finansieringsselskabet?

Gælden skal som regel indfries, medmindre selskabet vil være med til at
flytte pantet over i den nye bil....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-11 11:04

Kurt Hansen skriver:

> Hvis man køber en bil til 69.900 og giver en anden i bytte, som har en
> restgæld på 90.000, men forhandleren kun vil give 69.900 for den, hvad
> så?

Så skal gælden som regel indfries.

> I princippet går priserne jo lige op, men hvad med resten af gælden?
> Skal den indfries kontant hos finansieringsselskabet?

Det afhænger af finanseringsselskabets retningslinjer

> Hvis forhandleren formidler finansiering i samme selskab, kan de
> 20.000 så medfinansieres i handlen?

Det afhænger af finanseringsselskabets retningslinjer

I det hele taget er det dumt at viderebrige gæld i næste bil.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-02-11 11:28

Sat, 12 Feb 2011 11:03:47 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:

>Kurt Hansen skriver:

>Så skal gælden som regel indfries.

>I det hele taget er det dumt at viderebrige gæld i næste bil.

Yep, men ham jeg skal hjælpe med at handle er NØDT til det

Fra : Henning

Dato : 12-02-11 13:35

On Sat, 12 Feb 2011 11:28:07 +0100, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk>
wrote:

>Yep, men ham jeg skal hjælpe med at handle er NØDT til det

NØDT til det? Han kan vel beholde den gamle bil et år endnu, og få
betalt gælden ned? Alternativt gå i banken og låne pengene?
Alternativt sælge bilen og købe en cykel?