Jørn Rosenville synger John Mogensen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-11 19:41

Så lige en reklame på Tv2 om en ny cd-plade

Det var med en som hed Jørn Rosenville. Han er tidligere forsanger i Fede
Fin og Funny Boyz. Han synger næsten som John Mogensen og det har han
benyttet sig af. Den nye cd er en masse geninspilninger af gamle John
Mogensen hits.

Det lyder rigtigt godt og man tror faktisk, at det ER John Mogensen som
synger. De mange hits er indspillet så der stort set ingen hørbar forskel
er. Akkurat ligesom man heller ikke kan høre meget forskel på Bamse og
Bamses Venners nye forsanger Stig Rossen.

http://www.bookingnet.dk/pages/id485.asp?id=140

Jeg synes nu nok det virker lidt udnyttelses-mæssig at lukrere på hans gamle
hit og indspille dem så man ikke kan høre forskel. Det er der jo intet
formål i.
Det er da fint nok at geninspille gamle hit, men man skal da ikke
inspille totalt identiske sange. Det betyder dog ikke at jeg synes om at man
indspiller dem i rockudgaver eller hewy metal udgaver, som Krutte nok ville
påpege at ville være en rigtig rigtig god ide, hvis det da skulle være. Nek,
det skal selvfølgelig være i den populære dansktop-stil, men f.eks. med
andre instrumenter og måske en kvindelig sanger.

Det virker forresten usænvanlig besynderligt at manden ingen hjemmeside har,
når der bruges kroner på tv-reklamer. Det virker amatøragtigt og dårligt
planlagt.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-11 19:48

meddelelsen news:4d5582ba$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> er. Akkurat ligesom man heller ikke kan høre meget forskel på Bamse og
> Bamses Venners nye forsanger Stig Rossen.

Aage, som vi i en tidligere tråd fik konstateret: Er det IKKE HØRELSEN, der
er din stærke side.
Så måske du i fremtiden skulle bidrage i foto- og tv- grupperne.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 21:10

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Aage, som vi i en tidligere tråd fik konstateret: Er det IKKE HØRELSEN,
> der er din stærke side.

Nej for pokker da, sikke noget amatørjammer.
Jeg håber JM kommer og hjemsøger både "sangeren" og Åge

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-02-11 20:26

On Fri, 11 Feb 2011 19:40:51 +0100, Åge Halldorsson wrote:

> Det virker forresten usænvanlig besynderligt at manden ingen hjemmeside har,
> når der bruges kroner på tv-reklamer. Det virker amatøragtigt og dårligt
> planlagt.

Prøv her:

http://hammedhatten.dk/

--
MVH
Bruno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-11 20:42

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv her:
>
> http://hammedhatten.dk/
>
> --
> MVH
> Bruno

"Ham med hatten" + - ja, det var jo svært at vide, når der stod "Jørn
Rosenville" i tv-reklamen.
Det bliver det faktisk kun endu mere amatøragtigt af. Der VAR simpelthen
en hjemmesidede,
den poster man penge i, men hvorfra skulle folk vide at den eksisterer ?
Men mange tak for linket.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-11 20:48

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen
> On Fri, 11 Feb 2011 19:40:51 +0100, Åge Halldorsson wrote:

> Prøv her:
>
> http://hammedhatten.dk/

Tjekkede lige alle sangene. Det er ganske udmærlkede indspilninger.
Kvalitetsmæssigt får den 10 stjerner ud af 10.

Han er bedre end de andre "Fede Finn". Selv om de selvfølgelig også er gode.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-11 23:49

meddelelsen news:4d559272$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Kvalitetsmæssigt får den 10 stjerner ud af 10.
>
> Han er bedre end de andre "Fede Finn". Selv om de selvfølgelig også er

For pokker Aage.
Enten tager du pis på os eller også skal du vist lige rette en henvendelse
her til.
http://audionova.dk/default.asp?id=448

Har sgu aldrig før mødt et menneske, der så åbenlyst er totalt tonedøv.
Genre og stil behøver vi ikke være enige om. Fedt med diversitet.
Men, at udtale sig på grundlag af en manglende sans, det er sgu næsten
kriminelt.
Så her er lidt til den sans du vist bruger mest.
http://www.youtube.com/watch?v=z5Fsrv5z0UU
Du skal se. Behøver ikke lytte.

Med venlig hilsen
Pelle

Der ikke fatter, at 3 formodentlig kompetente mennesker inden for deres
område
kan sidde og rose og få fantastiske oplevelser ud af årets X-factor
deltagere.
Det sucks sgu da bare for vildt.
Skam jer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-02-11 00:32

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> For pokker

> Så her er lidt til den sans du vist bruger mest.
> http://www.youtube.com/watch?v=z5Fsrv5z0UU
> Du skal se. Behøver ikke lytte.

Det larmer dæleme også meget, da.

> Der ikke fatter, at 3 formodentlig kompetente mennesker inden for deres
> område kan sidde og rose og få fantastiske oplevelser ud af årets X-factor
> deltagere. Det sucks sgu da bare for vildt. Skam jer.

Hehe. Enten laver du fis med os, eller også tager du virkelig showet
alvorligt.
Men hør nu her. Det er jo et kvotebringer-show (seertals-show). Der skal
bare være noget
chokerende eller tæer-krøllende eller stødende i showet. Noget der kan få de
medvirkende
til at bryde sammn og evt. græde eller flæbe. Måske vil nogen på et
tidspunkt
begå selvmord. Men det er jo inde i konceptet. Det vil også højne
seertallene.
Når man har fået de medvirkende til at bryde sammen, har man en afdeling
med
psykologer, som kan hjælpe. Sådan er public-service-tv på højt plan i
Danmark,
modsat i de tysktalende lande, hvor man har almindelige public-service-tver.

Du laver sjov med os. Gør du ikke? - Sig det nu bare

Hilsen ÅGe

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-11 09:53

> [...]

> Genre og stil behøver vi ikke være enige om. Fedt med diversitet.
> Men, at udtale sig på grundlag af en manglende sans, det er sgu næsten

Det er efterhånden rimelig tydeligt, at de fineste nuancer i musik Åges ører
kan opfatte, svarer til 8 på Richterskalaen.

Men her er noget der lige må være vand på Åges mølle, nemlig Australsk
schlager:

http://www.youtube.com/watch?v=kqa-HYihaZo

BR-keyboard: Tjek
Kunstige trommer: Tjek
Off Beat: Tjek
Falsk sang: Tjek

Lige præcis alt det, der som regel er opfyldt i de links som Åge flooder
gruppen med

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-11 20:50

meddelelse news:4d5582ba$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det lyder rigtigt godt og man tror faktisk, at det ER John Mogensen som
> synger.

Du er fandeme ikke rask eller også har ørerne taget skade af for meget ompha
ompha.

Fra : Jensen

Dato : 11-02-11 14:58

On 11 Feb., 19:40, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> S lige en reklame p Tv2 om en ny cd-plade
>
> Det var med en som hed J rn Rosenville. Han er tidligere forsanger i Fede
> Fin og Funny Boyz. Han synger n sten som John Mogensen og det har han
> benyttet sig af. Den nye cd  er en masse geninspilninger af gamle John
> Mogensen hits.
>
> Det lyder rigtigt godt og man tror faktisk, at det ER John Mogensen som
> synger. De mange hits er indspillet s der stort set ingen h rbar forskel
> er. Akkurat ligesom man heller ikke kan h re meget forskel p Bamse og
> Bamses Venners nye forsanger Stig Rossen.

Ja, du mener jo også, at Christer Sjögren lyder som Elvis Presley, så
jeg tiltror ikke din hørelse at kunne skelne mellem Hansi Hinterhüler
og grillmutter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-11 23:18

"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i meddelelsen

Ja, du mener jo også, at Christer Sjögren lyder som Elvis Presley,

Han synger faktisk Elvis`s sange rigtigt godt.

Hislsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-11 23:21

"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i en meddelelse

Ja, du mener jo også, at Christer Sjögren lyder som Elvis Presley, så
jeg tiltror ikke din hørelse at kunne skelne mellem Hansi Hinterhüler
og grillmutter.

Ja han kan ikke skelne hendes skræppen op: "Åååååååååweeeeeeeee la så
vææææææææær" med Hinterhülers udgydelser

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-11 13:30

> [...]
>
> Det virker forresten usænvanlig besynderligt at manden ingen hjemmeside
> har, når der bruges kroner på tv-reklamer. Det virker amatøragtigt og

Uh, jamen hvis man nu ikke havde hørt John Mogensen synge dem, tja, så kunne
de vel godt skralde an... Ja man kunne næsten fristes til at tro, man kunne
finde på at købe pladen....

Men altså, når man har de 5 originale LP'er stående... Når man så også har
alle 5 på CD'er, er det lige som chancen falmer. Når man så også har John,
som han var 1 - 2 - 3 er chancen lig nul. Nå ja så kom Boxen... Så nu er
chancen noget nær, Ikke eksisterende. Og ja til slut.. Når jeg for et par
måneder siden, i Kvickly, stødte ind i en pakke, med alle 5 originale JM
CD'er, og til kun Kr 30,- så kunne jeg da, selv om jeg havde alle 5 + det
løse ikke modstå fristelsen, så nu har jeg dem alle, mindst 4 gange... Så
Rosenville's udgaver, Tror jeg ikke kommer til at virke fristende på mig....

Når man har været JM fan, lige siden Dybbøl Mølle ikke malede ret godt... Så
bliver Rosenville's ikke andet end middelmådige kopier.... Hvilket vel også
ville være Max, med enhver anden...

Det er vel lige som med Bamse.. Uanset hvor godt Stig så end gør det, så er
han ikke Bamse... Men man kunne måske vænne sig til ham... Det tog også 10
år, at vænne sig til at høre Elvis uden nålestøj )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-11 17:56

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Så lige en reklame på Tv2 om en ny cd-plade
>
> Det var med en som hed Jørn Rosenville. Han er tidligere forsanger i
osv osv og mere osv

> Hilsen Åge

Der een og i mine små øren kun een, der med en vis ret kan synge J.M.'s
sange, og det er datteren Minna. Det gjorde hun så på en LP i 1982. Pladen
gjorde et meget stort indtryk på mig. Delvis fordi hun snarere vrængede end
sang - sangen om Karl og Ann-Katrin blev på den måde skåret helt ud i pap i
dens socialrealistiske grufuldhed - men også fordi min gamle nabo - en
stærkt tilrøget landskabsarkitekt og containerarkæolog (læs klunser) -
spillede pladen 2 uger i træk den sommer for åbne vinduer med en højtaler i
vinduet. Kan desværre ikke finde Minna på røret, men her er lidt historisk
om Mogensen himself.

http://mandagsbloggen.wordpress.com/2007/02/11/john-mogensen-stifinderen/

Venligst
Lars