Stafetten: Klokker bells
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 17:57

Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
fortolkning

Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken lyder
små 8 min inde i nummeret.

http://www.youtube.com/watch?v=Q9hLcRU5wE4

med klokkeklar hilsen
Lars

Fra : Michel Husted

Dato : 11-02-11 10:14

On 11 Feb., 17:57, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:
> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
> fortolkning

Denne stedsegrønne sag er ikke til at komme udenom:
The Browns: "The Three Bells" - http://www.youtube.com/watch?v=HTkbj56bnYs

Denne indkasserer jeg (heller) ikke stafetten for, men pyt skidt med
det. Hun kan f..... synge. Om man kan lige genren er noget heeeelt
andet
Edith Prock: "Hörst du die Glocken von Stella Maria" -
http://www.youtube.com/watch?v=ofH5MrR-nH8

Og her lidt 80'er Eurodisco - desværre ingen video, da den aldrig er
lavet:
Modern Talking: "Bells of Paris" - http://www.youtube.com/watch?v=rN135B45Pbs

Mange hilsner
Michel

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 11-02-11 18:41

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i
> bred
> fortolkning

Mike Oldfield - Tubular Bells - den må da med:
http://www.youtube.com/watch?v=sSRJvq4Wd48

Joan Baez - The Night They Drove Old Dixie Down (der er klokker i omkvædet!)
http://www.youtube.com/watch?v=nnS9M03F-fA

I den lidt tungere afdeling:
Metallica & San Francisco Symphony - For Whom the Bell Tolls
http://www.youtube.com/watch?v=RTyfcNqGmD8

God weekend

Steen Lindkvist

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-02-11 23:36

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

Jeg ville egentlig have haft Kim Larsen med Uma Na Na hvor der synes om Sct.
Laurentiis klokker. Den kan jeg dog ikke finde. Her er i stedet The Browns
med Three Bells.
http://www.youtube.com/watch?v=HTkbj56bnYs

Også i Fairytale of New York synges der om klokker.
http://www.youtube.com/watch?v=aSEzkj0tnLs

Og så til nogle rigtige klokker(e). Her er engelsk vekselringning, dog kun
ey kort klip. Og "kun" en Bob Minor. Læs "De Ni Klokkeslag" af Dorothy
Sayers, hvor der ringes i over otte timer uden at mønsteret på noget
tidspunkt gentages. Her med kirkeklokker fra Westminster Abbey.
http://www.youtube.com/watch?v=DK8uMGT01wA&feature=related

Og også Spike brugte tit klokkespil i sine numre. Her i Sabeldans
http://www.youtube.com/watch?v=vgZpzS-aVpU&feature=related

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 08:42

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> wrote in

> Mike Oldfield - Tubular Bells - den må da med:
> http://www.youtube.com/watch?v=sSRJvq4Wd48

Benny lader vente på sig, derfor får du stafetten for ovenstående

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-11 08:52

> "Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> wrote in

> Benny lader vente på sig, derfor får du stafetten for ovenstående
>
> Venligst
> Lars

Løber den ikke lidt hurtigt nu om dage, stafetten ????

Nå lad os se om jeg når det.... Jeg prøver om jeg når et nyt emne,
inden Steen når at gribe den...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 09:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in

> Løber den ikke lidt hurtigt nu om dage, stafetten ????

Tja nu er jeg jo forholdsvis ny i spillet, og jeg beklager, hvis jeg har
overtrådt spillereglerne. Jeg forholdt mig til, at der ikke længere kom
indlæg til emnet.

Jeg vil gerne unskylde over for både Steen og dig for bøvlet.

Og glæder mig til dit emne

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-11 09:15

> [...]
> indlæg til emnet.
>
> Jeg vil gerne unskylde over for både Steen og dig for bøvlet.

Hej Lars

Vi kan vist ikke overtræde nogle regler, for der er vist ingen

Jeg havde bare ikke været på siden jeg tror det var igår formiddags.
Der var bare noget arbejde, der skulle have været gjort lørdag, som af
udefra kommende årsager, blev udskudt til søndag, som så blev lidt mere
hektisk, end søndage normalt er... ... Hvilket så gjorde, at PC'en kom
til at stå og kede sig... Håber den tilgiver mig :)

M.V.H.....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 11-02-11 18:44

Den 11-02-2011 17:57, Daxhund skrev:
> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
> fortolkning

Så lad os få lidt musik med en delvis ukendt kunstner, med et generelt
stort publikum:

http://www.youtube.com/watch?v=WWQt4qjMsio

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 18:58

Hej
On 11-02-2011 18:44, Hauge wrote:
> Så lad os få lidt musik med en delvis ukendt kunstner, med et generelt
> stort publikum:

Så længe det ikke er Åge's brede befolkning. Så kan der jo kun sidde 4
mand på en 6-personers bænk.

Mvh
Martin

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-11 19:20

> Så lad os få lidt musik med en delvis ukendt kunstner, med et generelt
> stort publikum:

Nah helt ukendt er han nu ikke...men kunne sagtens tåle langt større
udbredelse...tænk vi skulle blive enige om noget....igen

Fra : Hauge

Dato : 11-02-11 19:26

Den 11-02-2011 19:20, Allan Krautwald skrev:
> Nah helt ukendt er han nu ikke...men kunne sagtens tåle langt større
> udbredelse...tænk vi skulle blive enige om noget....igen

Hehe, har været til koncert med ham 6 gange, tror jeg det er.

Polen og Ålborg var nu de bedste par gange

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-02-11 20:47

> Hehe, har været til koncert med ham 6 gange, tror jeg det er.
>
> Polen og Ålborg var nu de bedste par gange
>
> Mvh Hauge

Aå heldig er jeg ikke, men har da nogle plader med ham,

Fra : Max

Dato : 11-02-11 20:14

Hej Hauge

> Så lad os få lidt musik med en delvis ukendt kunstner, med et generelt
> stort publikum:

Hvorfor kalder du ham delvis ukendt ? Alle kender da ham.

Max

Fra : Hauge

Dato : 11-02-11 21:12

Hej Max
Den 11-02-2011 20:13, Max skrev:
> Hvorfor kalder du ham delvis ukendt ? Alle kender da ham.

Jeg kender da flere, som kun lige netop har hørt hans navn, og andre der
så absolut slet ikke kan fordrage det "lort".

Godt vi ikke er ens
Jeg synes det er fedt, men sådan er jo jo med kunst.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 11-02-11 22:13

Hej Hauge

> Jeg synes det er fedt, men sådan er jo jo med kunst.

Jeg har altid opfattet JMJ som en stor musiker som er
meget nyskabende inden for den elektroniske musik
og som gør et enormt stykke arbejde ud af at lave hans
koncerter til noget af en total oplevelse. Og at han også
er temlig kendt for disse ting. Jeg har da også nogle
CD'er med ham, men det er altså ikke min smag.

Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-11 18:47

Hej
On 11-02-2011 17:57, Daxhund wrote:
> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
> fortolkning

Den her høster nok heller ikke stafetten, men skidt oss med det.
http://www.youtube.com/watch?v=y4eKT_Za2o8

Scoop staff - Bells of Copenhagen.

Det er Vær velkommen herrens år, i en lidt alternativ udgave, jeg ved
det godt.
Man skal et stykke hen i nummeret før det "starter".

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 11-02-11 19:06

Hej Lars

> Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken
> lyder små 8 min inde i nummeret.

Så skal vi have noget fra dengang de kunne lave rock and roll

Chuck Berry - School Days
også kendt som Ring Ring Goes the Bell
http://www.youtube.com/watch?v=TEyWZZ0x3pY

og så lidt mere moderne, men stadigvæk med tung
vægt på guitaren

Pink Floyd - The Division Bell - What Do You Want From Me?
http://www.youtube.com/watch?v=FmeKSU6JMHQ

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-02-11 21:55

Max skrev:

> Pink Floyd - The Division Bell - What Do You Want From Me?
> http://www.youtube.com/watch?v=FmeKSU6JMHQ

Og her er det sidste nummer på cd'en, hvor der
høres nogle kirkeklokker i starten og slutningen:
Pink Floyd - High Hopes:
http://www.youtube.com/watch?v=BGBM5vWiBLo

Samme nummer, live:
http://www.youtube.com/watch?v=uTdqtlqTQEQ

--
Herluf :·)

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-11 19:07

Daxhund <dax-at-tyf-dk> writes:

> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
> fortolkning

AC/DC - Hells Bells
http://www.youtube.com/watch?v=X8oEa2csgpw

--
Carl

Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-11 19:21

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fortolkning
>
> Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken lyder

Så må vi da ha' Alice med Schools Out. Klokken ringer 3.17.
http://www.youtube.com/watch?v=kvDPYOe-7nI

AC/DC. Hells Bells. Dårlig liveoptagelse men man kan sgu se klokken. :)
http://www.youtube.com/watch?v=ItphQzsGKHw

Byrds. Chimes of Freedom.
http://www.youtube.com/watch?v=aHXl4g-3aSA&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 11-02-11 19:28

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> AC/DC. Hells Bells. Dårlig liveoptagelse men man kan sgu se klokken. :)
> http://www.youtube.com/watch?v=ItphQzsGKHw

Havde ikke set, at Carl allerede havde postet den. Så napper en anden.

Radiohead. Morning Bell.
http://www.youtube.com/watch?v=CCKGsCE3jjo

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 11-02-11 19:42

> [...]
> fortolkning
>
> Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken lyder

En hedengangen gruppe, Captain Beyond, som vist nok har rødder i Iron
Butterfly, trykker på af live på dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=J2L8wheRPpM
Der er koklokke-tam-tam i starten af nummeret og jævnt hen gennem nummeret.
Deres skift i takter er formidabel. De bruger 4/4-del, 3/4-del samt vistnok
7/8 i dette nummer. Godt gået.

Captain Beyond holder! - selv den dag i dag.

Venligst

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-02-11 20:01

Daxhund skrev:

> Stafettens emne er denne gang: klokker eller
> klokkespil selvfølgelig i bred fortolkning

Her er en gammel sag fra 1967, gruppen Mad River
med nummeret "Windchimes":
http://www.youtube.com/watch?v=X7TQtNMn_n8

--
Herluf :·)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-11 21:41

>"Daxhund" skrev i meddelelsen
>
>Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i bred
>fortolkning

Lidt disco, Anita Ward med "Ring My Bell":
http://www.youtube.com/watch?v=kPYese-Hl8M

Derek And The Dominos med "Bell Bottom Blues":
http://www.youtube.com/watch?v=BKAYGVIkbok

The Sweet med "Alexander Graham Bell":
http://www.youtube.com/watch?v=6T16Ps3z3tQ

Nephew med "Police Bells And Church Sirens":
http://www.youtube.com/watch?v=d-7qLfP1S_g

ABBA med "Ring Ring":
http://www.youtube.com/watch?v=TL0EoXdpOqg

Og så lige denne her med Jan Og Rene, hvor telefonen jo ringer:
http://www.youtube.com/watch?v=dXN_QZB92hE

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter

Dato : 12-02-11 09:25

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Stafettens emne er denne gang: klokker eller klokkespil selvfølgelig i
> bred
> fortolkning

Kim Larsen med Kimer i klokker:
http://www.youtube.com/watch?v=iW3NfQtXcX8&feature=related

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-11 13:46

> [...]
> fortolkning
>
> Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken lyder

Ikke fordi der indtil nu har været mangel på de tre klokker

Men vi mangler da lige at høre den med Spurven..
Edith Paif / Les trois cloches

http://www.youtube.com/watch?v=5DZakIjjFA4&feature=related

Og måske da også lige... Klokken slår / Lars Lilholt

http://www.youtube.com/watch?v=IiGMR7b4rCE

Og da som slutning, Holger Fællessanger Hansen...
Der boede en klokker i Buddinge by...

http://www.youtube.com/watch?v=6I8-4DJrxpE

M.V.H...Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-11 20:20

> Og da som slutning, Holger Fællessanger Hansen...
> Der boede en klokker i Buddinge by...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6I8-4DJrxpE

og derfor er stafetten nu din-
Kvitterer lige med The Bells of Saint Mary

http://www.youtube.com/watch?v=F9nGyPz9uT0

Venligst
Lars

Fra : Peter

Dato : 23-02-11 22:12

> [...]
> fortolkning
>
> Her er en lille snas fra den gang man kunne lave rockmusik. Klokken lyder

Ved godt denne stafet er slut men alligevel.

Sort Sol: "Nights in White Satin"
http://www.youtube.com/watch?v=41Zd6k-gWjA omkring 1:00

Mvh Peter