Schumacher hurtigst
Fra : CL

Dato : 11-02-11 21:22

Den syv-dobbelte verdensmester i Formel 1 satte hurtigste tid på
andendagen af testkørslerne i spanske Jerez.

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/motorsport/formel_et/article1502948.ece

Carsten Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 21:41

CL wrote:
> Den syv-dobbelte verdensmester i Formel 1 satte hurtigste tid på
> andendagen af testkørslerne i spanske Jerez.
>
> http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/motorsport/formel_et/article1502948.ece

og hvad kan man bruge den oplysning til?

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-02-11 14:11

On 11 Feb., 21:41, <Just> wrote:

> og hvad kan man bruge den oplysning til?

Tja, så ved du mere end før du læste det...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-11 08:58

>"CL" skrev i meddelelsen news:4d559a8d$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
>Den syv-dobbelte verdensmester i Formel 1 satte hurtigste tid på andendagen
>af testkørslerne i spanske Jerez.

Jeps, det er rart at se ham hvor han hører hjemme
Jeg tror (og håber) at han kommer til at kæmpe med om sejrene i år.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 12-02-11 13:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeps, det er rart at se ham hvor han hører hjemme

I reklamerne for hårshampoo?

Jeg har svært ved at tage ham alvorligt efter de reklamer.....

> Jeg tror (og håber) at han kommer til at kæmpe med om sejrene i år.

Den tid er vist forbi. Man kan ikke bruge tiderne fra Jerez til meget, da
ingen viser deres reelle potentiale, men kun kører for at teste specifikke
egenskaber, vænne sig til KERS etc. Man skal også huske, at Schumachers
sidste 2 år som aktiv før pausen var i baghjulet på Alonso/Renault - han var
allerede på dette tidspunkt slået.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-11 10:18

>"KASO" skrev i meddelelsen

>Den tid er vist forbi.

Det tror (håber) jeg ikke, men det vil kun tiden vise.

>Man kan ikke bruge tiderne fra Jerez til meget, da ingen viser deres reelle
>potentiale, men kun kører for at teste specifikke egenskaber, vænne sig til
>KERS etc.

Jeg er udemærket klar over, at der kun er tale om test-tider, men det plejer
alligevel at give et lille hint om hvem der ligger i toppen og hvem der ikke
gør.
Lørdag er det f.eks. Heidfeld der topper tiderne, som stand-in for Kubica i
Lotus/Renault.

>Man skal også huske, at Schumachers sidste 2 år som aktiv før pausen var i
>baghjulet på Alonso/Renault - han var allerede på dette tidspunkt slået.

Ja for søren da, "kun" 7 sejre (og nr. 2 i VM, med VM åbent lige til sidste
løb) i 2006, det må kunne gøres meget bedre.
2005 var præget af, at Ferrari (og få andre teams) valgte at køre på
Bridgestone, som slet ikke var konkurrencedygtige mod Michelin det år.

Men okay, hvis man kun duer til noget, såfremt man vinder VM, så er der godt
nok mange der har problemer.

Jeg synes ikke MS skulle have gjort come-back, netop på grund af den slags
udtalelser som du kommer med, da alt andet end at vinde VM bare ikke er godt
nok.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 13-02-11 10:59

> Ja for søren da, "kun" 7 sejre (og nr. 2 i VM, med VM åbent lige til
> sidste løb) i 2006, det må kunne gøres meget bedre.

Min pointe var jo netop, at de 7 sejre lå i fortiden, og at han efterhånden
havde problemer med at hænge på, hvilket formentlig var stærkt medvirkende
årsag til, at han stoppede. Pausen har ikke gjort ham mere
konkurrencedygtigt - og nye, dygtige konkurrenter er kommet til.

> 2005 var præget af, at Ferrari (og få andre teams) valgte at køre på
> Bridgestone, som slet ikke var konkurrencedygtige mod Michelin det år.

Det var ihvertfald een af undskyldningerne.....

> Men okay, hvis man kun duer til noget, såfremt man vinder VM, så er der
> godt nok mange der har problemer.

Nu er det ikke "alle de andre", men Schumacher, som mange sætter på en
piedestal som den bedste F1-pilot. Man er jo kun den bedste F1-pilot, hvis
man kan køre fra de andre - og det kniber gevaldigt. Han har haft sin tid,
men ingen kan blive ved på toppen.

> Jeg synes ikke MS skulle have gjort come-back, netop på grund af den slags
> udtalelser som du kommer med, da alt andet end at vinde VM bare ikke er
> godt nok.

Kunne han blot blande sig i toppen, ville det måske gå an - men han har
indtil videre ikke været i nærheden af at kunne konkurrere. Man kan ikke
bevare sin "legende" status ved at ligge og køre søndagsture Jeg er
derfor helt enig i, at han skulle have ladet være med at forsøge sig....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-11 11:48

> [...]
>havde problemer med at hænge på, hvilket formentlig var stærkt medvirkende

I 2006 fulgte han jo netop rigtig godt med, at han så ikke vandt VM er jo
bare surt show.
Og mht hans retirement, så offentliggjorde han jo netop dette, noget før
sæsonen var slut, så ingen vidste hvem der vandt VM på det tidspunkt, det
kunne lige så godt have været MS der vandt.
Han blev så "kun" nr. 2 i VM (med kampen lige til sidste løb), men havde
længe inden sagt at han trak sig tilbage.
Alonso, som vandt VM i 2006, havde jo også "kun" 7 sejre det år.

>Pausen har ikke gjort ham mere konkurrencedygtigt -

Det er jo så det han vil modbevise
Og jeg håber da han får ret, ikke at jeg tror han vinder VM (i år ), men
han skal nok komme med i toppen igen.

>og nye, dygtige konkurrenter er kommet til.

Der er mange dygtige kørere derude, det er vi helt enige om.

> [...]
>man kan køre fra de andre - og det kniber gevaldigt. Han har haft sin tid,

På toppen?
Er det at vinde VM, eller at slås med om sejrene?
Jeg synes egentlig, at han, materiellet taget i betragtning, gjorde det
udemærket i 2010.
Husk på at han jo faktisk var en "rookie" i en underlegen bil.

>Kunne han blot blande sig i toppen, ville det måske gå an - men han har
>indtil videre ikke været i nærheden af at kunne konkurrere.

Lad ham nu lige komme igang igen og giv ham en chance for at sætte sit præg
på den nye 2011 model af raceren, så skal han nok komme igen.

>Man kan ikke bevare sin "legende" status ved at ligge og køre søndagsture

Jamen de kører jo kun race om søndagen

>Jeg er derfor helt enig i, at han skulle have ladet være med at forsøge
>sig....

Jeg synes der er flere ting i det.
Men f.eks. set ud fra sådanne udtalelser, som blandt andet du kommer med, så
synes jeg heller ikke han skulle have gjort det.
Hvis han ikke vinder VM, ja så er han jo en kæmpe taber.
Se f.eks. bare hvad du selv skriver om hans 2006 sæson.
Han var med i kampen om VM, helt til sidste løb i sæsonen, han vandt 7 løb,
4 anden pladser, 1 tredjeplads, 1 fjerdeplads, 1 femteplads, 1 sjetteplads,
1 ottendeplads samt 2 udgået.
Han blev nummer 2 i VM, men alligevel havde han, ifølge dig, problemer med
at hænge på.
Det er altså kun godt nok, hvis han vinder ALLE løb samt bliver
verdensmester, ellers er han en kæmpe taber.
Det er så her vi to tænker/mener lidt forskelligt og fred være med det, du
har jo lov at have din mening om tingene, ligesom jeg har lov at have min

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 13-02-11 18:04

> [...]
> sæsonen var slut, så ingen vidste hvem der vandt VM på det tidspunkt, det
> kunne lige så godt have været MS der vandt.

Han blev slået året før, og han kunne se, at han ville få svært ved at
vinde - så han var vel realistisk nok til at forsøge at slutte mens legen
var god (det fortrød han så senere)....

> [...]
> Og jeg håber da han får ret, ikke at jeg tror han vinder VM (i år ),
> men han skal nok komme med i toppen igen.

Jeg tvivler....

> [...]
> Er det at vinde VM, eller at slås med om sejrene?
> Jeg synes egentlig, at han, materiellet taget i betragtning, gjorde det

Han haltede konstant efter sin medkører, der - iflg. Schumacher fans burde
være underlegen, så jeg er ikke imponeret...

> Husk på at han jo faktisk var en "rookie" i en underlegen bil.

Han burde være rutineret nok til at klare sig bedre. Det var jo ikke første
gang, han sad i en F1-bil.

> Lad ham nu lige komme igang igen og giv ham en chance for at sætte sit
> præg på den nye 2011 model af raceren, så skal han nok komme igen.

Lad os se...

> Jamen de kører jo kun race om søndagen

Jamen - de andre kan da godt køre hurtigere

> [...]
> sjetteplads, 1 ottendeplads samt 2 udgået.
> Han blev nummer 2 i VM, men alligevel havde han, ifølge dig, problemer med

Det var ikke kun 2006 - han "tabte" jo også året før....

> Det er altså kun godt nok, hvis han vinder ALLE løb samt bliver
> verdensmester, ellers er han en kæmpe taber.

Nope - men skal man være så suveræn, som hans fans gerne vil gøre ham til -
så skal man gøre det bedre end at ligge og tulle rundt på de 2-cifrede
placeringer.

> Det er så her vi to tænker/mener lidt forskelligt og fred være med det, du
> har jo lov at have din mening om tingene, ligesom jeg har lov at have min

Jeg er nok bare lidt mere realistisk. Manden har haft sin tid - men vil ikke
erkende, at han ikke kan blande sig på toppen mere.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-11 20:50

"KASO" skrev i meddelelsen

Jeg orker ikke at tærske langhalm på den konto, så skal vi ikke bare blive
enige om, at vi er uenige

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 13-02-11 22:45

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Jeg orker ikke at tærske langhalm på den konto, så skal vi ikke bare blive
> enige om, at vi er uenige

Det er så bare iorden

Vi får se, hvordan det går (eller rettere: Jeg har måttet læse mig til det
efter TV2 mistede rettighederne )

Fra : CL

Dato : 12-02-11 18:16

Den 12-02-2011 08:58, Per Beer Hansen skrev:

> Jeps, det er rart at se ham hvor han hører hjemme
> Jeg tror (og håber) at han kommer til at kæmpe med om sejrene i år.

Så er vi 2 :)

Carsten Larsen