Små oliepletter i lakken
Fra : Jean

Dato : 11-02-11 14:15

Hej!

Jeg har fået nogle meget små oliepletter på min lak på min Kia Picanto
Sport+.

Jeg ved ikke hvordan de er kommet der... de er spredt over et stort område.

Hvordan får jeg dem af... vand og sæbe gør det ikke?
Uden at skade lakken?

Mvh Jean.

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-02-11 14:26

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg dem af... vand og sæbe gør det ikke?
> Uden at skade lakken?

Det er flyvrust. Du skal tage dem af med petrolium, klud og knofedt

/Caspersen

Fra : Jean

Dato : 11-02-11 14:41

Caspersen skrev:
> Det er flyvrust. Du skal tage dem af med petrolium, klud og knofedt

Det er ikke flyverust.. for når jeg kører en negl i det, så sværer det ud og
ligner olie på fingrene.
Skal jeg så også bruge petrolium?

Mvh Jean.

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-02-11 14:43

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Skal jeg så også bruge petrolium?

Ja.

Vask bilen som du plejer, når du har fjernet pletterne.

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-11 16:03

> "Jean" skrev i meddelelsen
>
> Det er ikke flyverust.. for når jeg kører en negl i det, så sværer det ud
> og ligner olie på fingrene.

Det er nok nærmere tjære...

> Skal jeg så også bruge petrolium?

Nope, for det stinker ad helv*** til - brug lugtfri lampeolie.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 14:58

Jean wrote:
> Hej!
>
> Jeg har fået nogle meget små oliepletter på min lak på min Kia Picanto
> Sport+.

Det er jo nok ikke rustbeskyttelsen der er
brudt igennem lakken

Fra : Kanstrup

Dato : 11-02-11 07:43

On 11 Feb., 14:14, "Jean" <jeanFJERNDE...@pcSLETDETTE.dk> wrote:
> Hej!
>
> Jeg har f et nogle meget sm oliepletter p min lak p min Kia Picanto
> Sport+.
>
> Jeg ved ikke hvordan de er kommet der... de er spredt over et stort omr de.
>
> Mvh Jean.

Kunne det ikke være alfalt?

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 16:25

Kanstrup wrote:

> Kunne det ikke være alfalt?

hvad er det?

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-02-11 18:33

Fra : EBK

Dato : 11-02-11 18:33

Asfalt (bitumen) bruges i vejbelægning - tidligere blev der brugt tjære.

Mvh. Ebbe
http://www.ezz.dk/164661-tjaere-pa-bilen

Fra : kazz

Dato : 12-02-11 22:34

De kan fjernes med helt alm. lampeolie/tændvæske og det lugter stort set
ikke

Jesper