Stafetten: Orange
Fra : B. Sørensen

Dato : 10-02-11 10:31

Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være
farven eller frugten eller...

Og her er lidt at komme i gang på - den skønne sang fra reklamen:

http://www.youtube.com/watch?v=cwM4NA0Jq7I

B.Sørensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-02-11 11:25

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> farven eller frugten eller...
>
> Og her er lidt at komme i gang på - den skønne sang fra reklamen:

Kasabian - Fire

http://www.youtube.com/watch?v=agVpq_XXRmU

Eminem - Love the way

http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U

Fra det 5. element.
http://www.youtube.com/watch?v=n0qy3JHz6X0&feature=related

--

MVH

Bjarne K.

Fra : Michel Husted

Dato : 10-02-11 03:51

On 10 Feb., 10:30, B. Sørensen <cu...@stofanet.dk> wrote:
> Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
> tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være
> farven eller frugten eller...

Denne version af en country-klassisker er altså suveræn i
orkesterindpakning:
James Last: "Orange Blossom Special" - http://www.youtube.com/watch?v=H0ofyLwigF4

Den vist ganske kendte mundharpevirtuos her, er nu heller ikke ueffen:
Charlie McCoy: "Orange Blossom Special" - http://www.youtube.com/watch?v=dVJWKqVqUjA

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-11 12:11

>"B. Sørensen" skrev i meddelelsen
>Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
>Atv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være
>farven eller frugten eller...

REM med "Orange Crush":
http://www.youtube.com/watch?v=_mSmOcmk7uQ

Van Morrsion med "Orange Field":
http://www.youtube.com/watch?v=DpOwVWFOo3Y

The Doors med "Orange County Suite":
http://www.youtube.com/watch?v=l9EKlcbEbT4

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 10-02-11 13:25

Hej B. Sørensen

> over tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan
> så være farven eller frugten eller...

Farven får mig til at tænke på noget helt andet end appelsiner, nærmere
bestemt et sort kapitel i historien.

Sodom - Agent Orange
http://www.youtube.com/watch?v=9V9WVz9yFt0

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-11 13:42

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

"Orange" - det kan så være
> farven eller frugten eller...

HOLLANDS NATIONALFARVE ORANGE
Den hollandske nationalfarve er jo som bekendt orange. De svælger sig i
orange ved fodboldlandskampe og når de holder nationalfest.

Gebroeders Ko: http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig (Orange orange og
atter orange og endnu mere orange)

Jannes: http://www.youtube.com/watch?v=Q5AzquUNImQ&feature=fvsr (Vi ser en
del orange kasketter)

Helemål Hollands:
http://www.youtube.com/watch?v=croo_xPL7wo&feature=related (Vi ser endnu
flere orange kasketter)

Der skal jo også være lidt rock-agtig til Krutte. Vi snupper derfor denne
her: http://www.youtube.com/watch?v=YP7ItG9B5fI&feature=channel

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-11 14:01

meddelelsen news:4d53dd22$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
>
> "Orange" - det kan så være

Lad os da lige få et klip fra den aller sydligste del af Holland,
Her er et klip fra "Curacao", som ligger lige ud for det sydamerikanske land
Venezuela´s kyst:
http://www.youtube.com/watch?v=BoBj7xItB0k&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-11 14:32

meddelelse news:4d53dd22$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> flere orange kasketter)
>
> Der skal jo også være lidt rock-agtig til Krutte. Vi snupper derfor denne

Nej Allan skal da have den her... Deep Purple / The orange juice song...

http://www.youtube.com/watch?v=2a1CwMVEs94

Og fra Orange County soundtracket... III Kid / Love ain't no friend of mine

http://www.youtube.com/watch?v=jw-QLqcYtlQ

Og lige for at genopfriske Love, så her Orange skies... Flot nummer

http://www.youtube.com/watch?v=zZAPpMuENqE

Så har jeg vist brugt mine 3 Stk.
Håber i kunne lide dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-11 14:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nej Allan skal da have den her... Deep Purple / The orange juice song...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2a1CwMVEs94

Jamen Rolling oldefar er jo en stor succes hjemme på hans pladehylde. Har vi
ikke noget med dem, til ham?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-11 12:33

meddelelse news:4d53ed5b$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen Rolling oldefar er jo en stor succes hjemme på hans pladehylde. Har
> vi ikke noget med dem, til ham?
>
> Hilsen Åge

Or hvad pokker, en dyppet lilla er vel heller ikke at foragte )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-11 14:42

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farven eller frugten eller...
>
> Og her er lidt at komme i gang på - den skønne sang fra reklamen:

Kom da også lige i tanker om Peter Sarstedt's Frozen Orange juice

http://www.youtube.com/watch?v=zZAPpMuENqE

Så var det egentligt meningen, at jeg ville overskride min rate med maner,
og have sluttet af med Big Fat Snake & You're an apple, I'm an orange.
Men den var åbenbart ikke sådan lige at finde...

Så i må nøjes...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-11 15:45

> [...]

> Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
> tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være

her er så en ung Daimi med det lange orangeaderør Dirch

http://www.youtube.com/watch?v=kCZEEOOrjHA

venligst
Lars

Fra : B. Sørensen

Dato : 11-02-11 17:15

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> B. Sørensen <curly@stofanet.dk> wrote in

> her er så en ung Daimi med det lange orangeaderør Dirch
>
> http://www.youtube.com/watch?v=kCZEEOOrjHA
>
> venligst
> Lars

Og dermed er du stafettens vinder.
Tak for alle de fede forslag og især for at "lokke" mig til at se trailer
fra "A Clockwork Orange". Jeg lovede engang et familiemedlem ALDRIG at se
den film, og det løfte har jeg holdt til nu - og sikkert også fremover.
Agent Orange gav mig for en gangs skyld en meningsfyldt oplevelse med en
genre, jeg ellers aldrig hører, så tak for det.
Men Daimi er sgu dejlig, så... :)

God weekend til alle

B. Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 17:25

> Men Daimi er sgu dejlig, så... :)

Ja ... fræk røv i de der hot pants

og jeg siger mange tak for æren og vender tilbage (lidt) senere med et nyt
emne

Venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-02-11 16:56

> [...]
> farven eller frugten eller...
>
> Og her er lidt at komme i gang på - den skønne sang fra reklamen:

Her er det sangeren der er "orange"

Jason Orange: I love your smile
http://www.youtube.com/watch?v=j8Axw3dYl8Q

Vi har haft flere varianter af Orange Blossom Special, og her er endnu en
Ukulele Orchestra of Great Britain
http://www.youtube.com/watch?v=H18aK9HhNSM

Og her er vi i Nordirland: Bold Orange Heroes of Comber
http://www.youtube.com/watch?v=iRzIjJ3e4sQ

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 10-02-11 17:13

> [...]
> farven eller frugten eller...
>
> Og her er lidt at komme i gang på - den skønne sang fra reklamen:

A Clockwork Orange må være selvskreven til denne stafet. Her er en tralier
fra filmen. Den stopper desværre lidt aprupt:
http://www.youtube.com/watch?v=5n2NXuQ5ako

Og her er et lydklip fra filmen - La gazza ladra (Den tyvagtige skade) :
http://www.youtube.com/watch?v=2084jXETMzk&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-11 17:41

> [...]
> Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
> tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være

...eller http://www.youtube.com/watch?v=WgiUwjpAE3g

Ingen orange i navnet, ingen orange i titlen, men....

Alle forstærkere bandet bruger, er af mærket Orange:
http://www.orangeamps.com/
The stuff that rock is made of :)

/Alex

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-02-11 18:45

B. Sørensen skrev:

> Sidder netop og spiser appelsin, og samtidig løber en juice-reklame over
> tv-skærmen, så der er ingen vej uden om emnet "Orange" - det kan så være
> farven eller frugten eller...

.... scenen?

http://www.youtube.com/watch?v=ZG_JO2s-SIw
http://www.youtube.com/watch?v=WsaHtao5njU