PJ Harvey
Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 14:06

Nyhedsbrevet fra "Musikplakaten" har netop fortalt mig, at PJ Harvey
igen kommer til Foskildefestivalen, og her i 2011.
Hun er et meget frisk pust, i det som Åge opfatter som udelukkende gamle
mænd.
Jeg overvejer stærkt at få "The Hospice" til at trille mig til Roskilde,
her til sommer. Det kan da kun blive en foryngelses-tur.
Hun er utrolig nærværende og synger med en sjælden intensitet. Her "Rid
of Me":

http://www.youtube.com/watch?v=RzwG3r9_L9o

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 15:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hun er utrolig nærværende og synger med en sjælden intensitet. Her "Rid of
> Me":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RzwG3r9_L9o
>
> Henning.
¨
Hmmm. her er noget lidt hen i samme stil. Der er megen intens tempo over
det.
http://www.youtube.com/watch?v=Gtjqjt9J_8A&feature=related
Jeg synes dog dette ekempel klart overgår dit eksempel -omend de begge
"kører" i samme stil.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-02-11 17:33

meddelelsen news:4d52a889$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Gtjqjt9J_8A&feature=related
> Jeg synes dog dette ekempel klart overgår dit eksempel -omend de begge

LOL - sammenligningen er ikke helt skæv.

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 17:38

Den 09-02-2011 17:33, Eva Schmidt skrev:

> LOL - sammenligningen er ikke helt skæv.

Hvad blander du dig for?
Hwa' med at at starte en tråd med lidt country i stedet?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 17:41

> Hvad blander du dig for?
> Hwa' med at at starte en tråd med lidt country i stedet?
>
> Henning.

Du Godeste! - Har du slået op med det livs Eva?
Det lyder sådan.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 17:44

Den 09-02-2011 17:41, Åge Halldorsson skrev:

> Du Godeste! - Har du slået op med det livs Eva?
> Det lyder sådan.

??????
Hwa igen! Jeg har ikke hørt fra hende i et par måneder eller mere!
Ikke engang en julehilsen har jeg fået!!!

Henning :-|

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-02-11 19:13

--mvh Eva Schmidt "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> ??????
> Hwa igen! Jeg har ikke hørt fra hende i et par måneder eller mere!
> Ikke engang en julehilsen har jeg fået!!!
>
> Henning :-|

Sendte du måske en til mig, hva` ?

Næ nej, du havde travlt med at savle over PJ Harvey, havde du.

Hrmpfff

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 19:36

Den 09-02-2011 19:13, Eva Schmidt skrev:

> Næ nej, du havde travlt med at savle over PJ Harvey, havde du.
> Hrmpfff

Nu tvinger du mig igen ned på mine gamle knæ for bede om tilgivelse...

http://www.youtube.com/watch?v=ovioztCVtCw&feature=related

Henning.:-]

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-02-11 22:12

> Nu tvinger du mig igen ned på mine gamle knæ for bede om tilgivelse...
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ovioztCVtCw&feature=related
>
> Henning.:-]

Jeg skal overveje det

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 19:29

> ??????
> Hwa igen! Jeg har ikke hørt fra hende i et par måneder eller mere!
> Ikke engang en julehilsen har jeg fået!!!
>
> Henning :-|

Nej ve du nu va? - Hwa er`t da for nøj. Jeg troede da ikke det gik sådan
mellem jer.
Jeg håber da det bedste for jer. I kommer vel til at enes igen.
Jeg har altid syntes at i var så sødt et par.
http://bergmanorama.webs.com/gallery/three-1c.jpg

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-02-11 19:12

meddelelsen news:4d52c3ad$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du Godeste! - Har du slået op med det livs Eva?
> Det lyder sådan.
>
> Hilsen Åge

Hvid det er den slags, han vil forlyste mig med, så er jeg kun glad for at
være blevet skippet. )

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 18:07

Den 09-02-2011 17:37, Henning Jensen skrev:

> Hwa' med at at starte en tråd med lidt country i stedet?

Her er et nummer der måske kan kan gøre dig lidt mere positiv, og
samtidig glæde Ernest Tubb i den høje himmel.
Det er hans fødselsdag i dag. "I'm Looking High and Low":

http://www.youtube.com/watch?v=HraiHVVu7HE&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 17:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> LOL - sammenligningen er ikke helt skæv.
>
> mvh Eva

Nej, man kan vel sige, at begge dele går lige meget i "tomgang" ?

gnæk

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 17:36

Den 09-02-2011 15:45, Åge Halldorsson skrev:

> Hmmm. her er noget lidt hen i samme stil. Der er megen intens tempo over
> det.
> http://www.youtube.com/watch?v=Gtjqjt9J_8A&feature=related

Jeg kan godt høre, at du som dit eksempel har valgt et af Hansi's bedre
numre, men jeg synes nu alligevel at der er forskel.

I modsætning til dit eksempel, hvor Hansi's stemme som sædvanligt, helt
forsvinder i synthesizerens stønnen, så er der en meget fin balance i PJ
Harvey's numre.
Desuden synes jeg hun favner bredt og at hun eksperimenterer med
musikken og sin egen optræden. Og så er hun i stand til at stå på en
scene og optræde og synge selv.

http://www.youtube.com/watch?v=4lS5jTedHBg&feature=channel

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 20:09

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=Gtjqjt9J_8A&feature=related
> Jeg synes dog dette ekempel klart overgår dit eksempel -omend de begge

Et godt link, som tydeligt viser din musikalske sans.
Du vil så også sætte pris på dette helt nye nummer med Hinterseer.
Ja måske ikke så meget nyt, for det ligner alle de andre, men jeg må
indrømme, at begejstringen er stor blandt publikum.
Det er rent godaw og på skalaen 1-10 er det en 10 med langfingeren opad.
Her "Hardcore":

http://www.youtube.com/watch?v=YWhNKXU9_QM

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 20:14

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er rent godaw og på skalaen 1-10 er det en 10 med langfingeren opad.

hehe

> Her "Hardcore": http://www.youtube.com/watch?v=YWhNKXU9_QM
> Henning.

Det nummer kendte jeg ikke lige.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 20:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Her "Hardcore":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=YWhNKXU9_QM
>
> Henning.

Hmmm.... Jeg giver den 10 tunger ud af munden

Den her er bedre. http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 20:25

Den 09-02-2011 20:17, Åge Halldorsson skrev:

> Hmmm.... Jeg giver den 10 tunger ud af munden
>
> Den her er bedre.
> http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg&feature=related

Du er altid svær at gøre tilfreds. Her så den ægte vare, Hansi Hinterseer:

http://www.youtube.com/watch?v=QnHXQRf35og&playnext=1&list=PLD25DC53873E79F29

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 20:56

> http://www.youtube.com/watch?v=QnHXQRf35og&playnext=1&list=PLD25DC53873E79F29
>
> Henning.

Hwa med dem her i stedet?:
http://www.youtube.com/watch?v=_x0k5PK5fZw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=2Jaa8JL4da4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-02-11 21:04

Den 09-02-2011 20:55, Åge Halldorsson skrev:

> Hwa med dem her i stedet?:
> http://www.youtube.com/watch?v=_x0k5PK5fZw&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2Jaa8JL4da4&feature=related

Så kan jeg nu bedre lide Hinterseer selv. Her er han i en liveoptagelse.
Dog mangler der en ko og et par geder på scenen, men ellers rent guf for
kendere. Hansi Hinterseer:

http://www.youtube.com/watch?v=gfNOVvGGnRw

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-02-11 22:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Dog mangler der en ko og et par geder på scenen, men ellers rent guf for
> [...]

Ja, der er godt nok ingen ko. Det mangler virkeligt. Men den her kan vel
bruges til erstatning. Der er en ko med i starten. Der mangler godt nok en
gammel ged,
men der er i hvert fald en del høns:
http://www.youtube.com/watch?v=B7hDODveatE&NR=1

Den manglende ko kan jeg ikke hjælpe med, men her er en kæmpe tyr, efter
15 sekunder giver den et gewaldigt brøl. Den er også en del med til slut i
sangen:
www.youtube.com/watch?v=U8s2LlNgaGU&playnext=1&list=PL2A4DFD48DEBCD393

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 09-02-11 21:11

Hej Henning

> Hun er et meget frisk pust, i det som Åge opfatter som udelukkende
> gamle mænd.

Hun støtter min gamle fordom om at kvinder kun skal forefindes
i baggrunden i rockmusik.

Max