MS Windows
briani 27239
rename filnavn
Fra : Svend

Dato : 09-02-11 16:24

Hvorledes omdøber jeg en grupe filer ved f.eks. navn:
jens 8.mp3 , jens 9.mp3 , jens 10.mp3 , jens 11.mp3
til at hede
jens08.mp3 , jens09.mp3 , jens10.mp3 , jens11.mp3
i windows 7 ultimate?
Helst noget med en .bat fil.

/Svend

Fra : Max

Dato : 09-02-11 16:42

Hej Svend

> Hvorledes omdøber jeg en grupe filer ved f.eks. navn:

Hent Bulk Rename Utility og du har alle muligheder.

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Max

Fra : Svend

Dato : 09-02-11 17:16

Tak det prøver jeg.

/Svend

Fra : Svend

Dato : 09-02-11 17:58

On Wed, 09 Feb 2011 17:15:50 +0100, Svend <svensor11@tention.dk>
wrote:

>On Wed, 9 Feb 2011 16:42:05 +0100, "Max"
><Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

..

>Tak det prøver jeg.

Det ser langt mere bøvlet ud end at strikke noget .bat fil sammen.

/Svend

Fra : Max

Dato : 09-02-11 18:17

Hej Svend

> Det ser langt mere bøvlet ud end at strikke noget .bat fil sammen.

Måske, men lær den og kende og du har et fremragende
værktøj der kan en masse når det drejer sig om omdøbning
og den slags ting på filer.

Max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-02-11 19:04

Dit ønske er lidt for kompliceret til at det umiddelbart kan gøres med
en batchfil da der ikke er nogen strengmanipulations muligheder.
Der er 2 problemer. At finde og eliminere mellemrum samt finde tallet
og se om det er under 10 og eventuelt indsætte et nul.
En form for rename utility er nødvendig. Om der så findes et der kan
det ønskede ved jeg ikke.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-11 19:29

"Svend" <svensor11@tention.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jens 8.mp3 , jens 9.mp3 , jens 10.mp3 , jens 11.mp3
> til at hede
> jens08.mp3 , jens09.mp3 , jens10.mp3 , jens11.mp3

Som andre nævner, så får du lidt problemer i en bat-fil, da dine navne
er forskelligt opbygget, og du vil have fjernet et mellemrum, men her er
lidt inspiration:

Dem, der holder samme opbygning af navnet, kan du rename med:

ren "jens ?.mp3" "jens0?.mp3"

Jan

Fra : Svend

Dato : 09-02-11 21:23

On Wed, 9 Feb 2011 19:29:07 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

..

>Dem, der holder samme opbygning af navnet, kan du rename med:
>
>ren "jens ?.mp3" "jens0?.mp3"

Ahah der fik jeg fat på noget mellemrum men
ren "jens1 ?.mp3" "jens1?.mp3"
virker kun som : ren "jens 10.mp3" "jens10.mp3"
Det er altså kun den første filnavn i rækken jeg får lov at ændre
mængden af tegn på... hmm...

ren "jens 1?.mp3" "jens01?.mp3"
virker, hmm..

/Svend

Fra : Svend

Dato : 09-02-11 22:30

On Wed, 09 Feb 2011 21:22:34 +0100, Svend <svensor11@tention.dk>
wrote:

> [...]
>>

>Ahah der fik jeg fat på noget mellemrum men
>ren "jens1 ?.mp3" "jens1?.mp3"
>virker kun som : ren "jens 10.mp3" "jens10.mp3"

ren "jens 1?.mp3" "jensa1?.mp3"
er ok. Så er det lige med at huske, hvorledes man kan gøre det med
parametre, filen bat1.bat kunne ligne:

ren "c:\1temp\cd%1\jens ?.mp3" "c:\1temp\cd%1\jens0?.mp3"
ren "c:\1temp\cd%1\jens 1?.mp3" "c:\1temp\cd%1\jensa1?.mp3"

så skulle man bare kunne kalde:
call bat1.bat 05

for at ændre op til 19 filnavne i direktoriet c:\1temp\cd05\
?

Nå jeg går i seng nu inden jeg bliver alt for syg af at se på egne
syntaksfejl.

/Svend

Fra : Max

Dato : 09-02-11 22:47

Hej Svend

> Nå jeg går i seng nu inden jeg bliver alt for syg af at se på egne
> syntaksfejl.

Ja i Bulk Rename Utility havde du valgt først "Replace mellemrum med
ingenting" og så
"Add Inset 0 at pos 5"

Max