MS Windows
briani 27239
win 7 virker ikke
Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-02-11 14:44

Hej
Min far kunne ikke åbne en fil (ved ik hvilke type)
han højreklikker og vælger coreldraw til at åbne
med.
Nu er der så ingenting der virker, alt åbner i
windows mediecenter som så alligevel ikke
kan vise noget.
Prøver jeg at højreklikke på internet explore og
vælger den skal åbne med ie explore, vil den
hente en INK-fil og det bliver den ved med, lige
meget om jeg åbner eller gemmer filen
Hvad går der galt ? jeg kender overhovedet ikke Win 7

Vh
Tommy

Fra : Henning

Dato : 08-02-11 15:51

On Tue, 8 Feb 2011 14:43:50 +0100, "Tommy Hansen"
<tommyhhFJERN@webspeed.dk> wrote:

>Hej
>Min far kunne ikke åbne en fil (ved ik hvilke type)
>han højreklikker og vælger coreldraw til at åbne
>med.

Bed ham køre systemgendannelse og vælge en dato fra før fejlen opstod.

Start - Kør - systemgendannelse

Fra : Kurd

Dato : 08-02-11 17:27

> Bed ham køre systemgendannelse og vælge en dato fra før fejlen opstod.
>
> Start - Kør - systemgendannelse

Mener Henning, at CorelDraw kan åbne alle filer, blot der køres en
systemgendannelse?

Fra : -= bgn =-

Dato : 08-02-11 18:37

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Mener Henning, at CorelDraw kan åbne alle filer, blot der køres en
> systemgendannelse?

Næ, Henning mener såmænd bare, at en systemgendannelse sikkert løser Tommy´s
problem - sådan læser jeg ihvertfald hans svar.

Tommy, find ud af hvad extension den fil har, og slå det så op her:
http://filext.com

BG

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-02-11 21:57

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> Tommy, find ud af hvad extension den fil har, og slå det så op her:
Jeg tænkte på om det kan være en eller anden systemfil han har valgt
at corel skal åbne, der så har lavet rod i det

Vh
Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-02-11 21:55

> Bed ham køre systemgendannelse og vælge en dato fra før fejlen opstod.

Som jeg kan se det, er der ikke lavet et gendannelsestidspunkt før dette
skete.
Computeren er købt i lørdags

Vh
Tommy

Fra : Ole C

Dato : 08-02-11 22:47

Tommy Hansen skrev blandt andet:

> Som jeg kan se det, er der ikke lavet et gendannelsestidspunkt før
> dette skete.
> Computeren er købt i lørdags

Hvis ikke der er lavet alt for meget om på sagerne i Windows 7, så bør der
allerede være dannet nogle gendannelsespunkter.
Fra Vistas Hjælp og support: "Der oprettes automatisk gendannelsespunkter
hver dag og lige før vigtige systemhændelser som f.eks. installation af et
program eller en enhedsdriver. Du kan også oprette et gendannelsespunkt
manuelt."

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-02-11 00:03

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> program eller en enhedsdriver. Du kan også oprette et gendannelsespunkt

Jeg ser på det i morgen, men jeg er ret sikker på der kun var en mulighed
fra
efter skaden var sket.

Vh
Tommy

Fra : -= bgn =-

Dato : 09-02-11 16:49

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser på det i morgen, men jeg er ret sikker på der kun var en mulighed
> [...]

Inde under "Systemgendannelse" står der vistnok: "Vis andre eller tidligere
gendannelsespunkter".
Som Ole skriver, så kommer der næsten et gendannelsespunkt hver dag, og
ihvertfald ved større ændringer i opsætningen.

Grunden til at lige netop CorelDraw åbnede filen, er sikkert den, at Corel
kan åbne utrolig mange filformater, og da ingen andre programmer ville
kendes ved det format, ja så blev det Corel.

Fandt du ud af hvad extension (???) var på filen? filens-navn . ???

BG

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-02-11 16:59

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt du ud af hvad extension (???) var på filen? filens-navn . ???

Nej, det blev til en geninstallation. Så nu virker den igen

Vh
Tommy

Fra : -= bgn =-

Dato : 09-02-11 17:56

> Nej, det blev til en geninstallation. Så nu virker den igen
>
> Vh
> Tommy

Risikerer du ikke at klikke på samme type fil igen, når ikke du ved hvad det
er for en fil-type du skal passe på - og vælge rette program til at åbne den
med?

BG

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-02-11 23:36

> [...]
>>

> Risikerer du ikke at klikke på samme type fil igen, når ikke du ved hvad
> det er for en fil-type du skal passe på - og vælge rette program til at

Nej, jeg tror den gamle er kureret
Jeg forstiller mig han har fundet en eller anden skjult fil og valgt at alle
disse filer
skulle åbnes med Corel, men som sagt det finder vi aldrig ud af

Vh
Tommy