Dæk til gsxr250
Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-01 17:22

Hej

Det er efterhånden ved at være tid til at skifte dæk på gixxeren, da de
begge er ved at minde lidt for meget om slicks :-/
Jeg er bare lidt i tvivl om hvilke dæk der egner sig til gixxeren, da mit
Macadam 50 bagi er blevet slidt helt firkantet på 6kkm, mens mit Pirelli
BT-etellerandet foran er pænt rundt og har holdt pænt over 10kkm (med masser
af stoppies .
Bagdækkets (Macadam50) profil er også helt underlig; ude i kanten er
hældningen et pænt stykke over 80°, og det virker imo lidt sært.
Hvilke dæk egner sig egentlig til en gsxr250 med 130/70-17 bagi og 100/80-17
kombineret med en blanding af 'inspireret' kørsel og kedelig lodret
transportkørsel? Alle råd er _meget_ velkomne, da jeg egentlig ikke helt ved
hvilke dæk der duer til hvad

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-08-01 07:28

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
> [...]
> kombineret med en blanding af 'inspireret' kørsel og kedelig lodret
> transportkørsel? Alle råd er _meget_ velkomne, da jeg egentlig ikke helt

Hej Jes

min gixxer punkterede igår.... så den får nok nyt bagdæk idag.. regner ikke
med den kan lappes... men det finder de nok ud af... Jeg ved ikke hvilket
dæk det bliver kun at de forhander pirelli og metzler... Han ville finde
mig et godt allround dæk, med gode sportslilge egenskaber og godt med km...
*g* som om det nu kan lade sig gi sig.

Når men vender lige tilbage med info omkring det nye dæk imorgen...

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-08-01 22:35

Hejsan

Jeg har nu fået et stk. Metzler ME1 (tror jeg) på min baby gixxer.... det
virker som et godt dæk.. men efter dagen idag har været temlig våd.. jae..
så har jeg ikke rigtig presset det endnu..

det kostede mig 1219 kr inc. skift af baglygte pære (som jeg ikke lige havde
set var i udu... (kanon service))

mvh Tommy Fer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-01 09:31

"Tommy Fer" <tommyfer@fakseFJERNMIG.dk> skrev:
> [...]
> virker som et godt dæk.. men efter dagen idag har været temlig våd.. jae..
> så har jeg ikke rigtig presset det endnu..

ME1... Hvad er det egentlig for et dæk?

> det kostede mig 1219 kr inc. skift af baglygte pære (som jeg ikke lige
havde
> set var i udu... (kanon service))

Ikke just en voldsom operation

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-08-01 08:31

> [...]
> Jeg er bare lidt i tvivl om hvilke dæk der egner sig til gixxeren, da mit
> Macadam 50 bagi er blevet slidt helt firkantet på 6kkm,

Fatter det virkeligt ikke, jeg havde et macadam på min gixxer sidste år (´98
600. macadam 90 i 180/55-17) og det holdt altså 11Kkm. Og det fik sku tæsk
fra lyskryds og mange højhastighedsture samt nogle hyggekogere. Så hvordan
en 250 kan æde et macadam på 6Kkm er mig en gåde.

-
Morten dahl
- med større bekymringer end et slidt bagdæk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-01 14:41

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev:

> [...]
> fra lyskryds og mange højhastighedsture samt nogle hyggekogere. Så hvordan
> en 250 kan æde et macadam på 6Kkm er mig en gåde.

Tjah, det tyder jo på at min babygixxer har flere hk end din gixxer
....men jeg fatter det sq heller ikke :-/ Hvad er forskellen på 50 og 90
egentlig?
> -
> Morten dahl
> - med større bekymringer end et slidt bagdæk

Jeg kondolerer

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-08-01 15:15

> Tjah, det tyder jo på at min babygixxer har flere hk end din gixxer
> ...men jeg fatter det sq heller ikke :-/ Hvad er forskellen på 50 og 90
> egentlig?

Hmm. hvis ikke jeg vidste bedre ville jeg tro du var politikker med den
store logiske sans du udviser Forskellen på 50 og 90 er vist bare at det
er en ældre udgave (50 altså) og så at 90 er til store cykler, 90 er
forresten afløst af 100, som skulle være en anelse bedre.

Men jeg tror nu nok at jeg for eftertiden (skal nemlig have 2 bagfælge nu)
vil køre med Bridgestone BT020 til touringbrug da det er et godt kompromis
mellem sport og holdbarhed. Til sjov kørsel holder jeg mig til BT010 der er
suverænt i mine øjne.

> Jeg kondolerer

Jo tak nu må vi se hvornår den kommer på gaden igen. Taksatoren kommer på
Mandag og skal godkende den bliver bygget op igen.

-
Morten Dahl
- der sidder og kigger på solen skinner, ØV ØV ØV

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-01 20:05

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en ældre udgave (50 altså) og så at 90 er til store cykler, 90 er
> forresten afløst af 100, som skulle være en anelse bedre.

Bwah! Det var jo ikke let at vide! Det kunne vel lige såp godt være
forskellige compunds etc.!

> [...]
> mellem sport og holdbarhed. Til sjov kørsel holder jeg mig til BT010 der

Ohh, jeg må hellere lige tjekke om de kan fås til babygixxeren

> Jo tak nu må vi se hvornår den kommer på gaden igen. Taksatoren kommer på
> Mandag og skal godkende den bliver bygget op igen.

Held og lykke med det

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-01 21:12

> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> er
> >
> Ohh, jeg må hellere lige tjekke om de kan fås til babygixxeren

Hvordan er de forresten i regnvejr?

Fra : Hellfire

Dato : 10-08-01 23:39

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message

> [...]
> fra lyskryds og mange højhastighedsture samt nogle hyggekogere. Så hvordan
> en 250 kan æde et macadam på 6Kkm er mig en gåde.

"snip"

Hmmmm..... for højt dæktryk?

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-08-01 10:49

> Hej
>
> Det er efterhånden ved at være tid til at skifte dæk på gixxeren, da de
> begge er ved at minde lidt for meget om slicks :-/
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej Jes..

Et par BT 45 Battlax er et par udemærkede dæk..
De er hårde på midten til langturene og mere holdbare, samt de er bløde i
siderne til den friske svingkørsel...
Desuden er de ret god i regnvejr

Jon Larsen
Gixx'er 250

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-08-01 11:30

> [...]
> kombineret med en blanding af 'inspireret' kørsel og kedelig lodret
> transportkørsel? Alle råd er _meget_ velkomne, da jeg egentlig ikke helt

Hej Jes

Jeg ville vælge Bridestone BT-45. Det er et dæk med dual compound gummi
blanding, d.v.s. at det har en blød gummiblanding på siderne til
svingkørsel, men en mere slidstærk blanding på midten for flere kilometer og
langsommere fladslidning.

Hvis du holder dig til de oprindelige dækstørrelser burde du slippe for
stejle dæksider der ikke kan køres til kanten.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-08-01 13:16

> Hej Jes
>
> Jeg ville vælge Bridestone BT-45. Det er et dæk med dual compound gummi
> blanding,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nøjagtig dem jeg har på og er ovenud tilfreds

Jeg oplever endda at modellen styre en hel del bedre med de dæk på...

MVH.

Jon Larsen
Gixx'er 250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-01 12:33

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Nøjagtig dem jeg har på og er ovenud tilfreds
>
> Jeg oplever endda at modellen styre en hel del bedre med de dæk på...

OK, det lyder jo rigtig godt Hvad gav du for dem, Jon?

PS. Jon, din fæle oe newsreader skriver Sv: istedet for Re: og det gør
at dem der bruger sunsite's newsserver ikke kan se dine postings. Hvis din
oe ikke er af den version hvor man selv kan indstille det, har jeg en patch
ligende på http://the.subnet.dk/oefix.exe
....og så passer dit ur ikke, men det kan jo være så mange steder det er galt
:-/

Men igen: Tak for hjælpen

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-08-01 18:48

> OK, det lyder jo rigtig godt Hvad gav du for dem, Jon?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Her er den mail jeg fik fra Say Jes .............. ( De skal forøvrigt
skaffes hjem fra England, men det er ventetiden værd

Hej Jon
Tak for din mail.
På vores web side er der priser på Avon i dine størrelser, prøv at kikke
der.
Avon anbefaler 100/80R17 og 130/70R17 Men de har ingen i 100 derfor kik
efter
AM22 i 110
Ellers kan vi skaffe BT45 til flg. priser.

100/80-17 kr. 775,-
110/70-17 kr.785,-
130/70-17 kr. 880,-
Priser er inkl. moms.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> PS. Jon, din fæle oe newsreader skriver Sv: istedet for Re:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sorry har lige rodet med pc'eren.. installeret MSI K7T Turbo Raid
Mother-board samt en 750 duron... og installeret win 98 igen.. så der er
lige lidt rod i det hele Men har downloadet fixen....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-01 20:54

Jon Larsen skrev:

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Her er den mail jeg fik fra Say Jes .............. ( De skal forvrigt
> skaffes hjem fra England, men det er ventetiden v�d

Ok

> Hej Jon
> Tak for din mail.
> P�vores web side er der priser p�Avon i dine strrelser, prv at kikke
> der.
> Avon anbefaler 100/80R17 og 130/70R17 Men de har ingen i 100 derfor kik
> efter
> AM22 i 110
> Ellers kan vi skaffe BT45 til flg. priser.
>
> 100/80-17 kr. 775,-
> 110/70-17 kr.785,-
> 130/70-17 kr. 880,-
> Priser er inkl. moms.

Det ser jo ikke så ringe ud, men jeg tror lige jeg tjekker hos den lokale
pusher først, for det er jo lidt nemmere at lade ham sætte dem på gratis

> [...]
> Mother-board samt en 750 duron... og installeret win 98 igen.. s�der er
> lige lidt rod i det hele Men har downloadet fixen....

Mem ikke installeret den Det er elleres hurtigt gjort

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-01 12:26

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blanding, d.v.s. at det har en blød gummiblanding på siderne til
> svingkørsel, men en mere slidstærk blanding på midten for flere kilometer

Det lyder jo meget fornuftigt Dem køber jeg nok så ...så snart der
kommer løn ind på kontoen

> Hvis du holder dig til de oprindelige dækstørrelser burde du slippe for
> stejle dæksider der ikke kan køres til kanten.

Ja, men det skøre ved det, er nemlig at det er den rigtige str. dæk jeg
kører med i bag

Tak for hjælpen alle sammen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-08-01 12:53

Hej Jes

Du får lige mine dækerfaringer på min tidligere XJ 600:

På min XJ har jeg været meget glad for Bridgestone BT45 90/90-H 18". Et godt
lettere sportsligt dæk. Holdt med min kørestil 10000Km for et sæt. Jeg sled
for og bagdæk op samtidigt. Valget for "racere".

Brigestone BT45 fordæk 90/90 H 18" 627Kr
Brigestone BT45 bagdæk 110/90 H 18" 808Kr

Michelin Macadam 50 er også godt.Der er mange kilometer i dækkene, men lidt
ringere greb i regnvejr og vinter da dækket er hådere end BT45. Jeg kørte
18.000 Km på mit første bagdæk. Først da dækket var ulovligt kunne de hvide
striber mærkes tydeligt. Valget for "Fattigrøve"
Michelin Macadam 50 fordæk 90/90 H 18" 697Kr
Michelin Macadam 50 bagdæk 110/90 H 18" 793Kr

Pirelli MT68 bagdæk har generelt ringe greb. De hvide striber er meget
tydelige at mærke. Med et opslidt dæk er det direkte skræmmende! Hold jer
væk og kør med Macadam istedet.