Gæt en oldtimer
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 13:43

Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?

http://www.perbeer.dk/motor.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-02-11 15:30

Tue, 8 Feb 2011 13:42:30 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 10 linier, i
<4d513a38$0$23763$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?
>
>http://www.perbeer.dk/motor.jpg

En lidt ældre Mercer
--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 16:26

>"Karsten Andersen" skrev i meddelelsen
>
>En lidt ældre Mercer

Nope.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-11 17:22

> Nope.

Damn!
Den er ellers næsten sikker når det er dig

Så gætter jeg på den anden mulighed: En ældre Ford?

<gårhenihjørnetogdukkermigsåperikkekankastenogeteftermig.avi>

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 17:25

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Damn!
>Den er ellers næsten sikker når det er dig

Arh det er vel ikke kun mercere der duer

>Så gætter jeg på den anden mulighed: En ældre Ford?

Det ku' det godt ha' vær't, men det er det nu heller ik'

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-02-11 18:08

> Arh det er vel ikke kun mercere der duer

> Det ku' det godt ha' vær't, men det er det nu heller ik'

Ku det være noget Alfa Romeo?
Sådan en rækkersekser med dobbbelte knastaksler. Måske Alfa 2600.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 20:50

>"Frodo Nifinger" skrev i meddelelsen
>Ku det være noget Alfa Romeo?
>Sådan en rækkersekser med dobbbelte knastaksler. Måske Alfa 2600.

Du rammer i det hele taget rigtig meget ved siden af, da ingen af de ting du
nævner er rigtige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-02-11 21:04

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

> Du rammer i det hele taget rigtig meget ved siden af, da ingen af de ting
> du nævner er rigtige

Den ligner jo rigtig meget en Jaguar XK motor, men desværre sidder
møtrikkerne på linie (på tværs) på dén motor, så dét er det heller ikke :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 21:09

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>Den ligner jo rigtig meget en Jaguar XK motor, men desværre sidder
>møtrikkerne på linie (på tværs) på dén motor, så dét er det heller ikke :)

Det har du helt ret i, det er ikke en Jaguar

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-11 21:35

> Du rammer i det hele taget rigtig meget ved siden af, da ingen af de ting
> du nævner er rigtige.

Snakker vi V12 og 4 knastaksler, eller hvad sprog snakker vi her?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-11 22:37

"Uffe Bærentsen" wrote in message

> [...]
> du nævner er rigtige.

Snakker vi V12 og 4 knastaksler, eller hvad sprog snakker vi her?

Nu må i lige kigge ordentligt på det billede - ellers får vi det aldrig at
vide.
Siden hvornår har man lavet en V-12'er med 6 tændrør i midten ?
Ikke at jeg er så klog at jeg ved det - men vi skal vist tænke ud af boksen
her...i det mindste boksen med 12 cylindre i

Men forresten et par solide knast "huse" - og hvad er det bagerst ? Et rør
mellem disse - aksel til at trække den anden knast med ?
Og er det vandpumpen der sidder forrest til højre ?
Det ku måske være et par spor til fabrikanten ?

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-02-11 23:13

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og er det vandpumpen der sidder forrest til højre ?
> Det ku måske være et par spor til fabrikanten ?

I betragtning af, at det iflg. Per ikke er en række sekser, må man drage den
konklusion, at vi ser på topdækslet af den ene side af en V12 maskine. Altså
billedet af en halv V12'er.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-11 23:44

"Frodo Nifinger" wrote in message

> [...]
konklusion, at vi ser på topdækslet af den ene side af en V12 maskine. Altså

Av ja - det var godt en ledetråd jeg overså - hvor er vi så henne - en
V-12'er fra 50'erne ?
Hvor mange er der lige af dem.......la' os se hvad fætter Google kan byde på

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:37

>"Jesper Hedegaard" skrev i meddelelsen
>Av ja - det var godt en ledetråd jeg overså - hvor er vi så henne - en
>V-12'er fra 50'erne ?

Det er ikke en V12'er og den er ikke fra 50'erne

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:36

> [...]
>den konklusion, at vi ser på topdækslet af den ene side af en V12 maskine.

Nope, det er ikke hverken en hel eller en halv V12'er.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-11 23:13

> [...]
> vide.
> Siden hvornår har man lavet en V-12'er med 6 tændrør i midten ?

Hvem siger at Per ikke har klippet billedet, så det kun viser den ene række?
Svaret til den anden Jesper indikerer klart at der _ikke_ er tale om en
motor med 6 cylindre.

> [...]
> Og er det vandpumpen der sidder forrest til højre ?
> Det ku måske være et par spor til fabrikanten ?

Den der med en aksel til at trække den anden knast er også speciel.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:35

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Hvem siger at Per ikke har klippet billedet, så det kun viser den ene
>række?

Tror du virkelig jeg (mig) kunne finde på den slags?

>Svaret til den anden Jesper indikerer klart at der _ikke_ er tale om en
>motor med 6 cylindre.

Det er korrekt antaget.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:33

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Snakker vi V12 og 4 knastaksler, eller hvad sprog snakker vi her?

Det er ikke en V12'er.
Og der er nok mere end et sprog indblandet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-11 20:48

> Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?
>
> http://www.perbeer.dk/motor.jpg

Den driller godt nok den der.
Motoren er, så vidt jeg kan se, atypisk ved at boltene til topdækslerne er
anbragt forskudt og ikke lige overfor hinanden.
Har dog ikke kunnet finde ud af hvad det er for en fisk

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 20:53

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Den driller godt nok den der.

Det er så sandeligt også meningen

>Motoren er, så vidt jeg kan se, atypisk ved at boltene til topdækslerne er
>anbragt forskudt og ikke lige overfor hinanden.
>Har dog ikke kunnet finde ud af hvad det er for en fisk

Njaej, den er nok ikke helt nem

Men husk nu, at et billede også kan "snyde", selvom der ikke er redigeret
andet end et par numre væk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivar

Dato : 08-02-11 20:55

Per Beer Hansen skrev:

> Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?

Jeg har igen anelse, men er vi ikke tilbage før 1935?

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min standerlampe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 21:11

>"Ivar" skrev i meddelelsen
>Jeg har igen anelse, men er vi ikke tilbage før 1935?

Så langt skal vi dog ikke tilbage, den er fra efter krigen (WW2).
Og jeg ved ikke om det er helt sandt, men den har faktisk en lille historie,
som forbinder den "direkte" til krigen, på en måde

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-02-11 20:58

On Tue, 8 Feb 2011 13:42:30 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?
>
>http://www.perbeer.dk/motor.jpg

Vi skal da ikke tilbage til en mellemkrigs RR Silver Ghost?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 21:12

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Vi skal da ikke tilbage til en mellemkrigs RR Silver Ghost?

Nope, det er efter WW2 og det er ikke en Rolls Royce.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-02-11 21:19

Den 08-02-2011 13:42, Per Beer Hansen skrev:
> Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den hører til?
>
> http://www.perbeer.dk/motor.jpg

Et gæt ville være noget italiensk fra sidst i 60'erne til midt i
70'erne. Den ser ældre ud. Men spændebåndet nederst i venstre hjørne er
typisk for landet/perioden.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 09-02-11 08:46

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den ser ældre ud. Men spændebåndet nederst i venstre hjørne er typisk for

En V-12? - den er godt nok stor. 'Horch' - ved ikke om det er stavet
rigtigt? - lavede den slags biler.

Et andet gæt er 'Tatra' som havde en V-motor i hækken.

Palle

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:39

>"Palle Bugtrup" skrev i meddelelsen
> En V-12? - den er godt nok stor. 'Horch' - ved ikke om det er stavet
> rigtigt? - lavede den slags biler.

Det er ikke en V12'er og det er heller ikke en Horch.

>Et andet gæt er 'Tatra' som havde en V-motor i hækken.

Tatra kørte med en V8'er i hækken, dog ikke så avanceret som denne.
Altså heller ikke en Tatra.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 12:32

> [...]
>Den ser ældre ud. Men spændebåndet nederst i venstre hjørne er typisk for

Du skal noget længere tilbage i tiden, for at finde denne fine maskine.
Men geografisk har du lidt ret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-11 04:58

> Hvem kan se hvad dette er for en motor og hvilken bil den h rer til?
>
> http://www.perbeer.dk/motor.jpg

Drillepind.

Det er den ene side af en flad 12'er - en 12-cylindret boxer.

- Kanstrup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 13:00

>"Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>Drillepind.

Moi?

>Det er den ene side af en flad 12'er - en 12-cylindret boxer.

Se nu ligner det noget.
Det er nemlig lige hvad det er, en halv-bokser.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-11 23:49

> Moi?

> Se nu ligner det noget.
> Det er nemlig lige hvad det er, en halv-bokser.

og dig som sagde at det ikke var noget Mercedes noget

Kig lige på hvem der i sin tid opfandt boxer-motoren

a.. 1896: Karl Benz invented the boxer engine, also known as the
horizontally opposed engine, or the flat engine, in which the corresponding
pistons reach top dead center at the same time, thus balancing each other in
momentum.

Ok, de er svære at snige sig udenom, så længe snakken går på køretøjer

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-11 05:13

> Se nu ligner det noget.
> Det er nemlig lige hvad det er, en halv-bokser.

Ferrari, Porsche?

- Kanstrup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 13:19

>"Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>Ferrari, Porsche?

Se nu er du inde på noget af det rigtige (ihvertfald mht den ene af dem
)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 09-02-11 14:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Se nu er du inde på noget af det rigtige (ihvertfald mht den ene af dem
> )

Kunne det være en Ferrari 1512?

http://forums.atlasf1.com/lofiversion/index.php/t136419.html

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 14:48

>"Peter Brandt Jørgensen" skrev i meddelelsen
>Kunne det være en Ferrari 1512?

Desværre heller ikke, den er også alt for ny.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-02-11 16:08

Wed, 9 Feb 2011 14:48:00 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 12 linier, i
<4d529b12$0$23761$14726298@news.sunsite.dk>, :

Sikkert en F1 motor af en art.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-11 05:32

> Se nu er du inde p noget af det rigtige (ihvertfald mht den ene af dem
> )
>
> --

Porsche 917 (!)

- Kanstrup

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 09-02-11 14:12

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> wrote in message

> Porsche 917 (!)
>
> - Kanstrup

Passer ikke med at bilen skal være fra før 'sidst i 60'erne', ref. et andet
svar fra drillepinden Per....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 14:47

>"Peter Brandt Jørgensen" skrev i meddelelsen
>Passer ikke med at bilen skal være fra før 'sidst i 60'erne', ref. et andet
>svar fra drillepinden Per....

Det er nemlig rigtigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 14:45

>"Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>Porsche 917 (!)

Nope

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-02-11 06:06

On Feb 9, 1:31 pm, Kanstrup <kanstruppe...@stofanet.dk> wrote:

> Porsche 917 (!)
>
> - Kanstrup

Den ser 8-cylindret ud: http://porschebahn.files.wordpress.com/2009/05/a917-4.jpg

Ferrari 365 BB eller 512 BB måske ??

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 14:46

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-11 06:38

> Den ser 8-cylindret ud:http://porschebahn.files.wordpress.com/2009/05/a917-4.jpg

Nej den er også 12-benet - se her:

http://forums.pelicanparts.com/uploads16/917+engine1267625474.jpg

Og den ligner sgu også....

- Kanstrup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 14:47

>"Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>Og den ligner sgu også....

Men det er ikke sådan en, den er meget for ny.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-11 07:04

> Men det er ikke sådan en, den er meget for ny.
>
> --

En gammel Porsche 360 racer? Den er der i hvert fald både tysk og
italiensk i.

- Kanstrup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-11 17:06

>"Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>En gammel Porsche 360 racer? Den er der i hvert fald både tysk og
>italiensk i.

Ikke noget helt dumt bud
http://www.perbeer.dk/cisitalia.jpg
Det er motoren fra Cisitalia GP vognen (også kaldet Porsche 360), som blev
konstrueret lige efter krigen.
Ejeren af bilfabrikken Cisitalia (og andre virksomheder), Piero Dusio,
betalte Porsche for at udvikle bilen, hvilket han gjorde i samarbejde med
blandt andre Karlo Abarth.
De fleste af pengene gik til at betale kaution for Ferdinand Porsche, så han
kunne slippe ud af fransk fængsel, efter krigen.

Bilen var meget avanceret og blev delvist udviklet på erfaringerne fra de
berømte Auto Union GP racere, fra 30'erne (som også blev konstrueret af
Porsche).
Bilen var blandt andet med centermotor (1,5 liters boxer 12'er med
kompressor), 4WD og sekventiel gearkasse.
Plejlstængerne er støbt ud i ét stykke, hvilket gør krumtapakslen meget
meget kostbar, da den jo skal kunne skilles ad, for at få plejlstængerne på.
I den første opsætning ydede motoren ca. 300-350 HK, men senere skulle den
være kommet op på ca. 550 HK ved 12500 omdr/min.
Der blev bygget en bil færdig og lavet stumper nok til en bil mere, denne er
dog aldrig blevet samlet færdig (endnu).

Ca. 1950 fik Dusio storre finansielle problemer og måtte lukke firmaet.
Han rejste herefter til Argentina og tog den færdige GP vogn med og derovre
kørte den nogle lokale løb (formula libre), dog uden succes, da der var
mange tekniske problemer.
Den hele bil er nu endt hos Porsche's eget museum i Stuttgart, hvor de er
ved at renovere/istandsætte den, samtidig med at de også hjælper med at få
samlet den u-færdige bil, som er i privat eje.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Flemming & Lone Kans~

Dato : 09-02-11 11:11

> Ikke noget helt dumt bud http://www.perbeer.dk/cisitalia.jpg
> Det er motoren fra Cisitalia GP vognen (også kaldet Porsche 360)

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Hvad har jeg vundet? (udover en gratis gåtur til
Stuttgart med alt det jord jeg kan spise på vejen inkluderet)

- Kanstrup

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-11 19:25

"Flemming & Lone Kanstrup" <kanstrup53@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Hvad har jeg vundet? (udover en gratis gåtur til
Stuttgart med alt det jord jeg kan spise på vejen inkluderet)

Alt det regnvand du kan samle og drikke

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-11 12:16

>"Flemming & Lone Kanstrup" skrev i meddelelsen
>
>JAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Hvad har jeg vundet?

En stor pose luft, som kan afhentes her hos mig (husk selv at medbringe
posen)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport