indskud lejlighed
Fra : Ralph

Dato : 07-02-11 22:17

Datteren har boet i en lejlighed sammen med en veninde, de skal skilles da
veninden er færdig med sin uddannelse - alt efter planen - min datter skal
så finde en ny bofælle de næste par år.
Hvordan er juraen med indskud, skal udlejeren ind over eller er der faste
"afskrivnings-regler"
Veninden regner med at en ny lejer betaler hendes indskud tilbage- men sådan
er det vel ikke efter et års slid på lejlighed - vi er heller ikke
interesseret i en nyrenovering med nyt indskud til alle, men hvad siger
loven.

--
Ralph

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-02-11 11:29

On 7 Feb., 22:17, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> er det vel ikke efter et års slid på lejlighed - vi er heller ikke
> interesseret i en nyrenovering med nyt indskud til alle, men hvad siger

Det bliver lidt fra hoften..

Ny lejer betaler nyt indskud. Gammel lejers indskud kan bruges til at
gøre værelset i indflytningsklar stand, dvs male og lignende, hvis det
er aftalt. Hvis det ikke er aftalt, kan der ikke kræves modregning for
almindelig slid og ælde. Hvis gulvet er meget slidt, kan det slibes.
Man kan ikke tilbageholde indskud for istandsættelser, der ikke kan
dokumenteres udgifter for. Evt. forudbetalt leje kan erstatte husleje
i den tilsvarende sidste periode.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ralph

Dato : 08-02-11 20:43

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 7 Feb., 22:17, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
Det bliver lidt fra hoften..

Takker, mon ikke de bliver enige.

--
Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-11 13:11

Ralph skrev:

> Takker, mon ikke de bliver enige.

Sørg for at det hele bliver ordnet forsvarligt.

Min datter flyttede på et tidspunkt ind i en delelejlighed i
Århus (tre personer). Fyren der var egentlig lejer, anede ikke en
hujende fis om noget som helst, og den fraflyttende pige
forklarede så min datter at hun bare skulle betale indskuddet til
hende hvilken hun gjorde.

Da lejligheden et års tid senere blev opsagt på grund af
manglende husleje, var der lige præcis 0 kroner tilbage af
indskuddet til deling mellem de tre lejere.

--
Bertel