Hør Stig Rossen ynge Bamse.
Fra : -=JF=-

Dato : 07-02-11 23:12

Her: http://www.bt.dk/kendte/se-det-stig-rossen-synger-bamse kan man
høre en lille klip at SR når han synger et af Bamse-numrene.

I en anden artikel på BT står der bl.a.:
- Det er som om hårene rejser sig. Han synger fuldstændig som Bamse. Det
lyder som ham, det er lidt uhyggeligt, sagde en af de frivillige under
koncerten.

Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget
Bamse-ånd over det.

Hvad siger I andre?

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-02-11 23:28

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
> Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget
> Bamse-ånd over det.
>
> Hvad siger I andre?

'Jeg er helt enig. Han mangler stemmen, folkeligheden og charmen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-11 23:50

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
> Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget
> Bamse-ånd over det.
>
> Hvad siger I andre?

Jeg siget at det er nemt at blive snydt. Han lyder 90% som om det var Bamse.
Der er næsten ikke hørbar forskel.

Lyt her: http://www.bt.dk/bttv/clip/40/15772

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-02-11 23:54

meddelelse news:4d507717$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Der er næsten ikke hørbar forskel.

De sælger høreapparater nede på Fur Havn.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-11 09:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> De sælger høreapparater nede på Fur Havn.

.................og på Svendborg Grill- og Pølsecenter.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-02-11 10:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Fur Havn.

......men det ser ud til at folk synes faktisk, at han lyder som BAMSE:

http://www.bt.dk/kendte/mylius-han-kan-blive-den-nye-bamse'

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-02-11 10:28

On Mon, 07 Feb 2011 23:12:29 +0100, -=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
>Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
>Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget

Tja, Bamse er det i hvert fald ikke.

Rossen synger i og for sig ganske udmærket, men der mangler noget. Han
prøver tilsyneladende at synge som Bamse gjorde, men det bliver
nærmest for pænt og sterilt. Der mangler Bamses nerve og charmerende
jydske (Århusianske) accent.

Jeg vil til enhver tid hellere høre Bamse end Stig, på trods af at det
måske ikke er så !Fint", men Bamse kan altså synge som om han menner
det.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-02-11 12:46

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykel.eu> skrev i en meddelelse

> Jeg vil til enhver tid hellere høre Bamse end Stig, på trods af at det
> måske ikke er så !Fint", men Bamse kan altså synge som om han menner
> det.

Præcist. Jeg kunne ikke være mere enig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-11 17:32

> [...]

> prøver tilsyneladende at synge som Bamse gjorde, men det bliver
> nærmest for pænt og sterilt. Der mangler Bamses nerve og charmerende

Rossen gør det som alle parodister gør (ikke at det skal opfattes som en
parodi!), nemlig at efterligne andres stemmer.
Tag f.eks. Thomas Eje, det på det nærmeste kan synge som hvem som helst.
Det har i mine ører intet med ægthed at gøre, blot en kopi. Og Rossen når
absolut ikke længere end dette.

/Alex

Fra : -=JF=-

Dato : 08-02-11 19:19

Den 08/02/11 10.28, Poul Erik Lindaa skrev:

> Jeg vil til enhver tid hellere høre Bamse end Stig, på trods af at det
> måske ikke er så !Fint", men Bamse kan altså synge som om han menner
> det.

100% enig!
Som Alex skriver lidt længere nede, så er det vel nærmest en parodi...
et mislykket forsøg på at lege Bamse.

--
Mhv.
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-11 11:23

> [...]
>
> Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
> Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget

Sådan ca 1000 Bamses Venner Fan's sagde god for præstationen i Syvsten
hallen, ved deres allerførste optræden. Var det godt nok til dem, så ville
det sikkert også være godt nok til mig... Men altså igen, Bamse var Bamse,
og Stig er Stig, og det skal de have lov til at være... Stig leverer så vidt
jeg kan høre, mere stemme selv, end Bamse gjorde, og er ikke så afhængig af
rumklangsenheden som Bamse var... Hvilket får Stig's sang, til at lyde en
anelse tam, ved siden af den Bamse lyd man kender.... Og mit gæt er, at
dette er bevaret sådan, helt bevidst, netop fordi Bamse var Bamse, og Stig
nu en gang er Stig... Den smule jeg har hørt af det, vil jeg da sige... Det
kunne ikke gøres bedre, uden at det nærmest ville være helligbrøde...

M.V.H....Benny..

Fra : -=JF=-

Dato : 08-02-11 20:27

Den 08/02/11 11.23, Benny Mortensen skrev:

> Sådan ca 1000 Bamses Venner Fan's sagde god for præstationen i Syvsten
> hallen, ved deres allerførste optræden.
Jeg tror ikke at du kan lave en 1-1 sammenligning mellem de 1000 fans
udsagn og den virkelige verden.
De har jo været i god stemning og skulle ind og hylde Bamse, og der har
været fest, sang og bægerklang!
Lidt på samme måde som når f.eks. jeg går til de udendørs
gratiskoncerter min kommune arrangerer hver sommer. Ofte er det musik
jeg ikke bryder mig voldsomt om, men jeg har da en go' eftermiddag
alligevel.

> Stig leverer så vidt
> jeg kan høre, mere stemme selv, end Bamse gjorde,
Og det er måske en del af 'problemet'
Stigs stemme er skolet i en operetteagtig genre - og det er måske ikke
den fedeste stemme til Vimmersvej.

> kunne ikke gøres bedre, uden at det nærmest ville være helligbrøde...
Efter min mening er der to måder at gøre det bedre på:
1) Syng som 'sig selv' - vel nærmest en tribute-koncert.
2) Lad helt være.

--
Mhv.
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-11 16:45

> [...]
> Efter min mening er der to måder at gøre det bedre på:
> 1) Syng som 'sig selv' - vel nærmest en tribute-koncert.

Nu fatter jeg da ikke en meter mere... Det var jo netop Bamses musik.
Halballer, festpladser o.s.v... Altså folk, som ikke har glemt, hvordan
man morer sig.

Jeg er ikke et sekund i tvivl, selv Bamse sidder og klapper i sin himmel.

Jamen hvis folk går ind til en optræden, med en sådan tankegang,
skulle de måske overveje, at blive hjemme.

Jeg går da også somme tider til Jazz, selv om det langtfra er mig...
Men jeg går da altid glad hjem, og føler jeg fik noget med hjem.

Jamen hørt med mine ører, er det præcist hvad han gør...
Jeg vil påtage mig, under 2 minutter ved knapperne, og
Stig Rossen vil lyde langt mere som Bamse... Men som sagt,
er jeg ikke spor i tvivl, at det er helt bevidst...
Tættere på, ville nærmest være helligbrøde.

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Husted

Dato : 08-02-11 05:45

On 7 Feb., 23:12, -=JF=- <n...@null.null> wrote:
> Her:http://www.bt.dk/kendte/se-det-stig-rossen-synger-bamsekan man
> h re en lille klip at SR n r han synger et af Bamse-numrene.
>
> I en anden artikel p BT st r der bl.a.:
> - Det er som om h rene rejser sig. Han synger fuldst ndig som Bamse. Det
> lyder som ham, det er lidt uhyggeligt, sagde en af de frivillige under
> koncerten.

Jeg er stort set enig med den frivillige, der forhåbentligt har fået
en klækkelig betaling for at lægge ører til.

Jeg ville have formuleret det: "Det er meget uhyggeligt.". Magen til
staccato-liren-den-af har jeg aldrig hørt. *LOL*

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-11 16:27

-=JF=- <null@null.null> wrote in

> Naaah... Jeg er nu ikke voldsomt imponeret.
> Det er ikke så opstyltet som jeg havde frygtet, men der er sgutte meget
> Bamse-ånd over det.
>
> Hvad siger I andre?

Jeg synes egentlig, at der er noget Bamse-lyd, som han har fået fat i
f.eks. rammer han helt godt Bamses vibrato på de lange toner, men når det
er sagt, så synes jeg, at han "træder for meget på slaget" der går rigeligt
med tysk fod i det for ham. Bamse kunne om nogen kunsten at "læne sig" på
rytmen, og med en lækker legato stemmeføring, blev hans musik helt
anderledes høreværdig.

Stig Rossen er jo klassisk uddannet, og han har bestemt en rigtig god
stemme, denne stil har han bare ikke rigtig fået ind under huden endnu, og
den er sikkert også sværere end de fleste lige regner med.

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 09-02-11 08:48

Hej -=JF=-

> Hvad siger I andre?

Jeg siger at Bamse er død, fred være med ham.

Og nu er der så en der synger sammen med det
band der kaldes Bamses venner, men det har jo
intet med Bamse at gøre, og denne sanger er nu
også så sjæleforladt kedelig at høre på at han ikke
kommer på min hylde.

--
Mvh Max

Fra : -=JF=-

Dato : 09-02-11 17:29

Den 09/02/11 08.48, Max skrev:
> [...]
> band der kaldes Bamses venner, men det har jo
> intet med Bamse at gøre, og denne sanger er nu
> også så sjæleforladt kedelig at høre på at han ikke

Kunne ikke være mere enig.

--
Mhv.
John