Stafetten: træ wood tree holz baum
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 12:12

Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på deres
rod.

Her en Monty Python klassiker:

http://www.youtube.com/watch?v=clPYfaTvHT0

og Eddie Floyd

http://www.youtube.com/watch?v=92NpzXXpQtg

og noget langt ude

http://www.youtube.com/watch?v=GLik2EOkzU0

venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-11 12:24

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> Emnet denne gang er TRÆ

Der er mange gode træ-sange.

Den mest kendte er nok:

BIND DIT GULE HÅRBÅND OM DET GAMLE TRÆ, med Tyrolerhats-Johnny:
http://www.youtube.com/watch?v=StKGhB4oaGg

og vi skal også lige havde den her, som er noget med en historie om et
gammelt træ, eller sån noget. jeg ved ikke rigtigt hvad det går ud på, men
midt i sangen saver de løs i en træstamme.Her er sangen:

Lebt denn der alte Holzmichl noch 2007, med Die Randfichten:
http://www.youtube.com/watch?v=NErNvVJEjys

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-11 12:29

meddelelsen news:4d4fd65d$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> men midt i sangen saver de løs i en træstamme.Her er sangen:

> Lebt denn der alte Holzmichl noch 2007, med Die Randfichten:
> http://www.youtube.com/watch?v=NErNvVJEjys

UPS! - det er i den her udgave af sangen, de saver i træstammen:
http://www.youtube.com/watch?v=g4vgH-TrAG0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 12:39

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> UPS! - det er i den her udgave af sangen, de saver i træstammen:
> http://www.youtube.com/watch?v=g4vgH-TrAG0&feature=related

Alså Åge! det blir de jo aldrig færdige med! Det er såen her man gør (og
der er osse mer godaw i musikken)

http://www.youtube.com/watch?v=E9x8rBKC4BE

Venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-11 13:50

> Alså Åge!

JA!

> det blir de jo aldrig færdige med! Det er såen her man gør (og
> der er osse mer godaw i musikken)

Arhhh. "godaw" og "godaw", jeg synes dert støjer noget.
men det er jo også en voldsom maskine, selvfølgelig. Så detttt.....
Huuuha, hvor det larmer

Hilsen Åge

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-11 12:56

>"Daxhund" skrev i meddelelsen
>
>Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på deres
>rod.

Jamen så vil jeg da byde ind med Elvis og "Wooden Heart":
http://www.youtube.com/watch?v=05ZgyoZvhgI

Beatles med "Norwegian Wood":
http://www.youtube.com/watch?v=N3cUejOltsA

Og til sidst, U2 med "Where The Streets Have No Name" fra albummet "The
Joshua Tree":
http://www.youtube.com/watch?v=GzZWSrr5wFI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michel Husted

Dato : 07-02-11 05:24

On 7 Feb., 12:11, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:

> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på deres
> rod.

Æv! Du kom mig i forkøbet, for jeg havde faktisk planlagt træ/træer
som et stafetemne, hvis jeg igen skulle få stafetten. Men dermed et
godt emne

Her et par forslag...

Jeg bør komme videre, men det ærgrer mig stadig, at denne sang blot
blev nummer 2 i det danske Melodi Grand Prix 2008. Specielt fordi den
angiveligt fik flest stemmer, men pga. opdelingen i regioner ikke fik
points nok. Den er sunget på engelsk og arabisk:
Unite: "Tree of Life" - http://www.youtube.com/watch?v=uaJh8uYwGEU

Når det handler om træ, så kan vi vist ikke komme uden om denne. Og,
nej, Heino er ikke blind, selv om han altid optræder med solbriller.
Han er angiveligt albino, hvilket betyder, at han har særdeles
lysfølsomme øjne, der ikke har det helt godt med de kraftige
projektører. Og så kan han rrrrrrulle på rrrr'erne så det vil
noget
Heino: "Die lustigen Holzhackerbuam - http://www.youtube.com/watch?v=_7kJNZbhXyo

Og hvad med en vandretur i en fortryllet skov:
Sweet People: "La fôret enchantée" - http://www.youtube.com/watch?v=ybFpDSVipf8

Mange hilsner
Michel

PS! Disse er ikke stafetbud, men jeg synes, de bør med.

Åge overhalede mig med sangen om hårbåndet, men her er originalen:
Tony Orlando and Dawn: "Tie a Yellow Ribbon round the old Oaktree" -
http://www.youtube.com/watch?v=rBL2kzKg4nY

Og jeg kan ikke stå for Amii Stewart's version af dette med at banke
under bordet:
Amii Stewart: "Knock on Wood (remix 1985)" - http://www.youtube.com/watch?v=DflfKB3CIpU

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 13:28

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in news:508944fb-a16d-4da0-
93db-6ed0676479ee@e21g2000yqe.googlegroups.com:

> Æv! Du kom mig i forkøbet, for jeg havde faktisk planlagt træ/træer
> som et stafetemne, hvis jeg igen skulle få stafetten. Men dermed et
> godt emne

TIHI

venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-11 13:54

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 7 Feb., 12:11, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:

> jeg havde faktisk planlagt træ/træer
som et stafetemne, hvis jeg igen skulle få stafetten.

Du kan da bare vælge noget med "jernstænger" i stedet for "træstammer".
http://www.youtube.com/watch?v=Vw1P8YbK3L4

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-02-11 13:47

Daxhund skrev:

> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter,
> der står på deres rod.

Så burde vi have Dirch Passer med "Karl Nielsen",
som stablede og sorterede brædder. Jeg kan ikke
finde den på tuben, så her er Povel Ramels originale
udgave på svensk: Karl Nilsson:
http://www.youtube.com/watch?v=rZGk9iCv8V0

Her er nogle af Tolkiens "vandrende træer":
Last March of the Ents:
http://www.youtube.com/watch?v=f09JNcV5Jos

--
Herluf :·)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-02-11 13:50

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på
> deres
> rod.

Amii Stewart-Knock on wood:
http://www.youtube.com/watch?v=1ztZ7WFo3nw

Young Flowers-Oppe i træet:
http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Fra : Kert Rats

Dato : 07-02-11 19:35

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
>>

> Young Flowers-Oppe i træet:
> http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Herlig hippie-sang. Den stammer fra Jess Ørnsbos tv-spil, Hashtræet, fra
1973.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 07-02-11 19:52

Hej Kert Rats

> Herlig hippie-sang. Den stammer fra Jess Ørnsbos tv-spil, Hashtræet,
> fra 1973.

Ja, måske videoen, men ikke sangen, den kommer fra en LP der hedder
Blomsterpistolen, udgivet i 1968. Og det eksemplar jeg har er efterhånden
så slidt at man knapt kan høre musikken på den.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-02-11 21:22

> [...]
> Blomsterpistolen, udgivet i 1968. Og det eksemplar jeg har er efterhånden
> så slidt at man knapt kan høre musikken på den.

Så er det da godt, da den er blevet genudgivet

Fra : Max

Dato : 07-02-11 22:28

Hej Allan

> Så er det da godt, da den er blevet genudgivet

Ja, men det er ikke helt det samme, vel ?

Men det er jo dejligt at Karma gør et stort stykke
arbejde for at sikre den gamle danske rock musik
for eftertiden.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-02-11 23:12

> Ja, men det er ikke helt det samme, vel ?
>
> Men det er jo dejligt at Karma gør et stort stykke
> arbejde for at sikre den gamle danske rock musik
> for eftertiden.
>
> --

Næeh det er klart det ikke er det samme. Ja Karma gør det godt, ligesom
Frost omkring pigtråden. Men jeg tænkte nu aktuelt på de 3 boxe, hvor Young
Flowers også er med:

http://gaffa.dk/artikel/44536

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-11 10:31

> [...]
>>

> Næeh det er klart det ikke er det samme. Ja Karma gør det godt, ligesom
> Frost omkring pigtråden. Men jeg tænkte nu aktuelt på de 3 boxe, hvor

Og som nu er sat ned til kun Kr 200,- pr box... Ikke dårligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-02-11 12:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Og som nu er sat ned til kun Kr 200,- pr box... Ikke dårligt.
>
> M.V.H....Benny..

Ja i Kvickly i hvertfald. Satans jeg gav 300 kr. for den min søn fik i
julegave
Nå men nu har jeg da fået fingre i alle 3 og har sparet 100 kr. på de 2, så
det er sgu godt nok.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-11 16:21

> [...]
> julegave
> Nå men nu har jeg da fået fingre i alle 3 og har sparet 100 kr. på de 2,

Ja jeg havde fået købt de to, og det kun fordi Kvickly ikke havde den
grønne.
Det var derfor jeg var i A-Z for at få den, så jeg sparede desværre kun en
hund.
De andre er nok for gamle, til at slå på prisgaranti'en

Men til gengæld, kan alle andre jo så spare en hel Box...
Derfor gjorde jeg opmærksom på det..

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-11 15:07

Daxhund skrev:

>Emnet denne gang er TRÆ!

ZZ Top - Woke up with wood
http://www.youtube.com/watch?v=JArF-x4onF0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-02-11 15:37

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på
> [...]
Her to citrontræer. Først Kingston Trioen: Lemon Tree
http://www.youtube.com/watch?v=7ue3DRKtPr8

og så Fools Garden, Lemon Tree
http://www.youtube.com/watch?v=bCDIt50hRDs

Den Røde Armés kor synger om Bereza (Birketræet)
http://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT#da|ru|birk

Og Jethro Tull om skovene, Songs from the Wood
http://www.youtube.com/watch?v=P2MgU7PNHgw

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 15:43

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på
> deres
> rod.

Så vil jeg spille Procol Harrum med "Whiter Shade Of Pale":
http://www.youtube.com/watch?v=p8jJ1ORIOes
Det er bare så fedt et nummer, og giver mig gode minder om koncerten i
Musikhuset.

Og hvad har dette så med træ at gøre, vil den vakse læser spørge?
Jow da, Procol Harrum har PLANKET riffet næsten direkte fra J.S. Bach:
http://www.youtube.com/watch?v=uFwZeEF5uog

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-11 16:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Og hvad har dette så med træ at gøre, vil den vakse læser spørge?
> Jow da, Procol Harrum har PLANKET riffet næsten direkte fra J.S. Bach:
> http://www.youtube.com/watch?v=uFwZeEF5uog

Stafetten går til Alex for denne kreative fortolkning af emnet, og musikken
fejler bestemt heller ikke noget, hverken Procol Harum eller gamle Johann
Sebastian.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-11 17:34

> Stafetten går til Alex for denne kreative fortolkning af emnet, og
> musikken
> fejler bestemt heller ikke noget, hverken Procol Harum eller gamle Johann
> Sebastian.

Tak for'et, jeg finder et nyt emne :)

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-02-11 17:46

Alex Linaa skrev bl.a.:

> Så vil jeg spille Procol Harrum med "Whiter Shade Of Pale":
> http://www.youtube.com/watch?v=p8jJ1ORIOes
> Det er bare så fedt et nummer, og giver mig gode minder
> om koncerten i Musikhuset.

Ja, et fantastisk nummer. Jeg bliver en smule våd
i øjnene hver gang jeg hører det. Også i denne
2004-version, med de aldrende herrer. Matthew
Fisher er igen med, og 'bærer' faktisk - med sit
Hammondorgel, sammen med Gary Brookers
sang - hele nummeret. Jeg har aldrig helt forstået
vigtigheden af Brookers flygel. Det er Fishers orgel
man 'hører'.

Det samme gælder efter min mening 1967-optagelsen.
Man ser næsten ikke Fisher og orglet, men det er det
man 'hører':
http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-11 18:35

> [...]
> Hammondorgel, sammen med Gary Brookers
> sang - hele nummeret. Jeg har aldrig helt forstået
> vigtigheden af Brookers flygel. Det er Fishers orgel

Helt enig i at det er orgelet og stemmen der bærer nummeret. Men Brooker
sidder jo altid bag det klaver, og det gør jo ingen skade ;)
Men i andre numre er klaveret totalt uundværligt, som f.eks. A Salty Dog:
http://www.youtube.com/watch?v=Q6BzNEZxbiw
Man hører orgelet, men kun som bagrund.
De er/var geniale til at sammensætte instrumenterne til en helhed, med
forskellige nuancer og tryk.

/Alex

Fra : Carl Drud

Dato : 07-02-11 18:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Amii Stewart-Knock on wood:
> http://www.youtube.com/watch?v=1ztZ7WFo3nw

Så hellere originalen med Eddie Floyd

http://www.youtube.com/watch?v=1p9h1ISE18I

--
Carl

Fra : Max

Dato : 07-02-11 20:01

Hej Lars

> Emnet denne gang er TRÆ! både som planker og som planter, der står på
> deres rod.

Og så skal vi da lige have noget heavy metal af den ægte slags.

1942 Andrews Sisters - Don't Sit Under the Apple Tree
http://www.youtube.com/watch?v=YcyiC79l910&feature=related

og så er det noget med at laste teaktræ favn på favn, med en
flok legender fra dansk musik liv

Four Jacks - Mandalay
http://www.youtube.com/watch?v=cWG_OIzqK6g

Max