Så skal vi til det igen
Fra : René Løweneck

Dato : 08-02-11 04:52

Hej !

Så skal vi rigtig ud og lege i sneen igen
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/2/3785999/3/%E5hh%20nej%20-%20ikke%20mere%20sne

)

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : oz3bto

Dato : 08-02-11 16:13

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Så skal vi rigtig ud og lege i sneen igen
> [...]

Ja ja .. men i må da for faden snart have lært at køre i det + fået
vinterdæk på eller hva ?

Fra : René Løweneck

Dato : 08-02-11 16:42

> Ja ja .. men i må da for faden snart have lært at køre i det + fået
> vinterdæk på eller hva ?

Nix, men vi har fået nye skovle ))
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=60

Fra : oz3bto

Dato : 09-02-11 14:59

> Nix, men vi har fået nye skovle ))
> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=60

Ville være bedere at købe en ordentlig bil :p

Land cruiseren klare fint ½m sne på vejen og driver på over 1m
Terranoen ca samme .. måske lidt større driver pga den mere lige front

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-11 16:06

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Land cruiseren klare fint ½m sne på vejen og driver på over 1m
> Terranoen ca samme .. måske lidt større driver pga den mere lige front

Kører de igennem driverne, eller over dem?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : oz3bto

Dato : 09-02-11 23:45

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Kører de igennem driverne, eller over dem?

> [...]

Kommer an på hvor kompakte de er

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-02-11 23:55

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kommer an på hvor kompakte de er

og netop hvor kompakt sneen er, er en af de meget store forskelle på DK og
NO.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : oz3bto

Dato : 10-02-11 18:21

> [...]
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> og netop hvor kompakt sneen er, er en af de meget store forskelle på DK og

Egentlig ikke.. kommer an på tempraturen når sneen falder samt hvor længe
den har lagt

Vi havde sidste weekend temlig meget blæst og et ikke helt nyt lag frost
sne.. Det giver nogen sindsygt kompakte driver.. Ja de er faktisk istand til
at smadre fronten på en alm. person bil

Nu har vi så inat fået en dyne sne mere med temprature omkring 2-3 minus
grader og det har så føget lidt idag ... Giver nogen dejligt bløde
snedriver som nærmest forsvinder i en sky når man køre ind i dem

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-02-11 19:32

> [...]
> sne.. Det giver nogen sindsygt kompakte driver.. Ja de er faktisk istand
> til at smadre fronten på en alm. person bil

Hvis driven er kompakt nok, så kører bilen simpelthen bare hen over den.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : René Løweneck

Dato : 10-02-11 09:21

> Ville være bedere at købe en ordentlig bil :p

Vi kan kun være enige:
http://www.youtube.com/watch?v=c2pZnbgnB2c
(drømme-drømme-drømme ))

> Land cruiseren klare fint ½m sne på vejen og driver på over 1m
> Terranoen ca samme .. måske lidt større driver pga den mere lige front

Discotøsen har nu heller ikke problemer med høj sne, det var mere isen i
bunden der drillede )) (Hun er forhøjet 5 cm og har 80/20 terrændæk
(mudder) på billederne)
Derfor satte den lille traktor (bagved Disco'en) sig også fast på vej op til
os. Dagen efter satte der sig en 18 tons gummiged fast (på samme vej) og
ventede 2,5 time på hjælp. Men det kan da selvfølgelig godt være, at dine
biler ville have kunnet køre igennem uden problemer. Det kan jo være de har
overnaturlige evner ))

Bruger du dine biler til terrænkørsel ?

Jeg kører af og til terræn i Hvorup, når LR klubben er derude

Her er en lille sød sammenligningsvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=rkzJ18FHgac&feature=related
))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-02-11 18:25

> [...]
>
> Bruger du dine biler til terrænkørsel ?
>
> Jeg kører af og til terræn i Hvorup, når LR klubben er derude
>
> Her er en lille sød sammenligningsvideo:

Hvis man sætter en gummiged fast så er man fame dygtig .. specielt i sne

Terranoen bliver brugt off road så ofte som muligt .. bla kørte jeg en del
i seest grusgrav menes vi boede i DK

Land cruiseren tør jeg ikke køre off road med .. Er jeg ret sikker på at
chefen ikke syntes om.. Sne derimod får den lov at køre i ca 6 mdr. i året
:D

Kammeratens 4 runner var helt sikkert kommet igennem den smule sne.. Den
køre uden problemer i 2-3-4m sne men det er så pga ombygningen fra artic
trucks og nogen store 38" ballon hjul

Fra : René Løweneck

Dato : 10-02-11 19:33

> Hvis man sætter en gummiged fast så er man fame dygtig .. specielt i sne

Det er man måske nok. Jeg skal ikke kunne sige det,- jeg har ikke styrebrev
til sådan et apparat ))

> Terranoen bliver brugt off road så ofte som muligt .. bla kørte jeg en
> del i seest grusgrav menes vi boede i DK

Sejt

> Land cruiseren tør jeg ikke køre off road med .. Er jeg ret sikker på at
> chefen ikke syntes om.. Sne derimod får den lov at køre i ca 6 mdr. i
> året :D

Du skal da bare tage ham med ud engang, så vil han sikkert synes at det er
helt vildt sjovt ))

> Kammeratens 4 runner var helt sikkert kommet igennem den smule sne.. Den
> køre uden problemer i 2-3-4m sne men det er så pga ombygningen fra artic
> trucks og nogen store 38" ballon hjul

Det er nok sådan nogle vi skal have anskaffet, når man ser på de sidste par
vintre vi har haft ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : oz3bto

Dato : 12-02-11 03:35

> [...]
> helt vildt sjovt ))

> Det er nok sådan nogle vi skal have anskaffet, når man ser på de sidste

Ja jeg har ihvertfald forsynet div. i familien med norske pigfrie
vinterdæk.. De er altså lige lidt bedere på sne som dem der bliver solgt i
DK

Udover det så har jeg selv købt en lada niva som skal hæves alt det den kan
også ballon hjul under... Så burde den klare ca det samme som 4 runneren

Men bare 4WD gør meget når der skal køres i sne.. De gamle caravelle syncro
som vi har nogen stykker af som tur busser de æder sig igennem steder hvor
man ellers ikke troede at sådanne kunne køre

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-02-11 08:06

Den 08-02-2011 16:13, oz3bto skrev:
> Ja ja .. men i må da for faden snart have lært at køre i det + fået
> vinterdæk på eller hva ?

Jeg har nu set den første der skiftede til sommerdæk.

Fra : AS

Dato : 08-02-11 22:07

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
> Hej !
>
> Så skal vi rigtig ud og lege i sneen igen
> http://nordjyske.dk/artikel/10/5/2/3785999/3/%E5hh%20nej%20-%20ikke%20mere%20sne
>
> )

Er det som en mulig problem eller som glade?

Fra : René Løweneck

Dato : 09-02-11 04:53

> Er det som en mulig problem eller som glade?

Det er mere konstaterende )

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/nordjylland.htm

René Løweneck
www.loweneck.dk