stenslag der er løbet
Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 10:37

Hej gruppe

Vi fik et stenslag i weekenden der desværre er løbet 10 cm. Kan dette
repareres, eller er det en ny rude?

Hilsen
Martin

Fra : ib tinning

Dato : 07-02-11 12:34

> Vi fik et stenslag i weekenden der desværre er løbet 10 cm. Kan dette
> repareres, eller er det en ny rude?
>
> Hilsen
> Martin

jeg prøvede det sammen i sidste uge og svaret til mig var ny rude

hilsen ib

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 13:00

ib tinning wrote:

> jeg prøvede det sammen i sidste uge og svaret til mig var ny rude

Øv.

Jeg har nu ringet og fået forskellige priser fra 2600 kr til 3200 kr
inkl. moms.

Der er vel ingen ben i at skifte en rude? Med andre ord, den billigste
kan vel være lige så god som den dyreste?

Martin

Fra : oz3bto

Dato : 08-02-11 00:19

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> moms.
>
> Der er vel ingen ben i at skifte en rude? Med andre ord, den billigste kan

Tjoo ruden skal jo også være tæt og på nyere biler er frontruden ofte en
brende del af bilen

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 12:03

oz3bto wrote:

> Tjoo ruden skal jo også være tæt og på nyere biler er frontruden ofte en
> brende del af bilen

Jeg tror der er en slåfejl her, jeg forstår i hvert fald ikke lige "en
brende del".

Hvad mener du?

Martin

Fra : Henning

Dato : 08-02-11 12:26

"bærende del"

Fra : Henning

Dato : 07-02-11 13:02

On Mon, 07 Feb 2011 10:37:09 +0100, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

>Hej gruppe
>
>Vi fik et stenslag i weekenden der desværre er løbet 10 cm. Kan dette
>repareres, eller er det en ny rude?

Kommer an på hvor og hvilken bil. På busser repareres stenslag der er
løbet 1 meter!

Fra : Henrik K

Dato : 07-02-11 17:22

Min forsikring betaler alt over 1500,- uden præmiestigning og jeg har fået
skiftet 2 på 1 år uden at de har brokket sig.
Så ring til din forsikring og hør om de kan hjælpe dig...

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 12:09

Henning wrote:

> Kommer an på hvor og hvilken bil. På busser repareres stenslag der er
> løbet 1 meter!

Det er en Fiat Punto fra 2002. Revnen er startet et par cm fra rudens
bund og løber 10 cm opad i en lille bue.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-02-11 14:27

> Kommer an på hvor og hvilken bil. På busser repareres stenslag der er
> løbet 1 meter!

Der er prisen på en rude ok så høj at det kan svare sig ...

Fra : Mathias

Dato : 08-02-11 10:42

In article <4d4fbd45$0$23755$14726298@news.sunsite.dk>,
martin+spamfree+larsen@bigfoot.com says...

> Hej gruppe
>
> Vi fik et stenslag i weekenden der desværre er løbet 10 cm. Kan dette
> repareres, eller er det en ny rude?
>
> Hilsen
> Martin

Jeg havde engang en 5 cm lang revne i ruden, som jeg også fik besked på
ikke kunne laves. Så købte jeg dette sæt og lavede det selv:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4873604605&n=-2027215995&pn=-
2027215810

Det virkede fint, og holdt både sommer og vinter uden at løbe videre!
Ved dog ikke om 10 cm er lige i overkanten..

Mvh Mathias

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 12:08

Mathias wrote:

> Det virkede fint, og holdt både sommer og vinter uden at løbe videre!
> Ved dog ikke om 10 cm er lige i overkanten..

Hmmm, det er da værd at overveje.