Øv øv øv, Kubica alvorligt skadet ved rall~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-11 19:09

Robert Kubica er i dag kørt galt under et rally løb i Italien:
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/2/11714.html

Jeg så en reportage fra RTL, hvor de sagde, at lægerne kæmpede for at sy
hans højre hånd/underarm på igen.
Samtidigt skulle han have fået indre skader samt flere knoglebrud på benene.

Hans Skoda Fabia ramte et autoværn, som skiltes ad og gik ind gennem bilen
og ramte Robert.
Co driveren skulle være uden skader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-11 19:26

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>Robert Kubica er i dag kørt galt under et rally løb i Italien:

Her er lidt om uheldet fra Lotus-Renault F1:
http://www.lotusrenaultgp.com/spip.php?article3967

Det er dog fra i eftermiddags, det jeg så fra RTL var for ca. 20 minutter
siden (direkte uden for hospitalet).
Håber dog kun at der er tale om brud, så han ikke ender ligesom Alessandro
Nannini (Gianna's bror), der mistede sin ene hånd i en helikopterulykke i
1990, ligesom han var på vej mod toppen i F1.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : René Løweneck

Dato : 07-02-11 07:59

Hej Peer !

Her er lidt mere, først de forskellige kørere - bla. Kobica:
http://www.youtube.com/watch?v=Z6almwT9KrU&feature=related

Her er hans skoda en en smadret udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=DJqmkduvofU&feature=related

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-02-11 22:42

[...]

---
Hvem overtager hans F1-racer - det vil ta et år for ham at komme til
hægterne igen...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-11 12:25

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>Hvem overtager hans F1-racer -

Ja de har jo "kun" Petrov, Senna og Grosjean tilbage nu, jeg mener dog ikke
at nogen af dem er i Kubica's klasse, men Petrov kunne måske komme det, hvis
han fik ansvaret som førstekører.
Talentet har han jo, men desværre også lidt for mange uheld/afkørsler.

>det vil ta et år for ham at komme til hægterne igen...

Ja måske, de siger ellers at han allerede i går (mandag) kunne bevæge
fingrene på den skadede hånd og det skulle være rigtig gode tegn.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-11 12:25

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>Hvem overtager hans F1-racer

Det ser ud til, at Lotus/Renault har valgt at tage Nick Heidfeld med til
næste test, så måske han bliver stand-in for Kubica.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-02-11 17:26

> Det ser ud til, at Lotus/Renault har valgt at tage Nick Heidfeld med til
> næste test, så måske han bliver stand-in for Kubica.
---
Jep, har lige læst det

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-02-11 20:40

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

> Robert Kubica er i dag kørt galt under et rally løb i Italien:

Det ka undre een såre, at han overhovedet MÅ køre en rallybil i
vinterperioden. En ulykke af den her karakter med eet års "sygeorlov" er jo
helt fatalt for temaet ift. sponsorer og økonomi iøvrigt. Nu har Heidfeld jo
helt sikkert masser af penge med sig ind i team'en, men allywell... :)

Fra : Anders Majland

Dato : 18-02-11 12:49

> Det ka undre een såre, at han overhovedet MÅ køre en rallybil i
> vinterperioden.

Tror såmend ikke det er så meget farligere end hans sommersport ...

Rent statistisk er der godt nok flere top rallykørere der er kommet af dage
de sidste 10år, men alligevel....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-02-11 13:05

> [...]
>jo helt sikkert masser af penge med sig ind i team'en, men allywell... :)

Kubica havde jo fået Lotus/Renault's tilladelse til at køre rallyet, så fra
den side skulle der ikke være noget i vejen.
Men det undrede også mig, at han havde fået lov, når jeg husker tilbage på
f.eks. JP Montoya og hans tid hos McLaren, hvor han på et tidspunkt havde
brækket et håndled (mener jeg det var) og det var sket i en "tenniskamp".
Det viste sig senere, at det nok nærmere var sket på en cross maskine, men
det måtte han jo ikke køre (for McLaren), så forløbet blev ændret til tennis
istedet.

Nå, men det ser jo iøvrigt (desværre) også ud til, at sæsonpremieren bliver
udsat et par uger, da Bahrain sandsynligvis bliver sprunget over denne gang,
på grund af urolighederne dernede nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-02-11 20:16

Nå, men det ser jo iøvrigt (desværre) også ud til, at sæsonpremieren bliver
udsat et par uger, da Bahrain sandsynligvis bliver sprunget over denne gang,
på grund af urolighederne dernede nu
-----

"Bahrain" har til på onsdag - så ska forholdene være iorden.
Ellers annuleres løbet i år...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-11 19:49

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>"Bahrain" har til på onsdag - så ska forholdene være iorden.
>Ellers annuleres løbet i år...

De har så fundet ud af det i dag:
http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2011/Pages/f1-2011-bahrain.aspx
Øv, så må vi jo vente 14 dage længere på sæsonstarten

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport