Blankt sort betongulv - hvordan?
Fra : Gitte A

Dato : 06-02-11 13:41

For nogle år siden så jeg et tv-program, hvor nogle håndværkere havde lavet
et blankt sort betongulv i en stue. Er der nogen her der ved, hvordan man
gør?
Gitte

Fra : Peter

Dato : 06-02-11 17:40

"Gitte A" <bentellaFJERN@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> For nogle år siden så jeg et tv-program, hvor nogle håndværkere havde
> lavet et blankt sort betongulv i en stue. Er der nogen her der ved,
> hvordan man gør?
> Gitte
Det hedder "Terrazzo" og er fremstillet ved at slibe et støbt betongulv samt
efterfølgende polere med en forsegler.
Hvis det skal være helt sort anvendes der sikkert sort granit med en mørkt
farvet cement.
Jeg har set et helt hvidt gulv der var meget flot og nemt at holde, ellers
er et typisk terrazzo gulv sort/grå nistret med hvid cement.

Mvh Peter

Fra : CC

Dato : 07-02-11 00:24

Den 06-02-2011 17:40, Peter skrev:
> [...]
> Jeg har set et helt hvidt gulv der var meget flot og nemt at holde, ellers
> er et typisk terrazzo gulv sort/grå nistret med hvid cement.

........ Hvis det ikke er epoxystøbte gulv

Fra : Gitte A

Dato : 08-02-11 13:05

> For nogle år siden så jeg et tv-program, hvor nogle håndværkere havde
> lavet et blankt sort betongulv i en stue. Er der nogen her der ved,
> hvordan man gør?
> Gitte

Tak for svarene. Jeg ved ikke, om det var terrazzo eller epoxystøbt - men
nu har jeg god inspiration :)