Lys på bilen
Fra : Steen F.

Dato : 04-02-11 10:48

Er det fra i år at Tyskland har indført kørelys i dagtimerne?
Og hvad med resten af EU?

Er der forresten nogle bestemte værksteder (eller FDM) der permanent har
gratis lygtekontrol?

Mvh
Steen F.

Fra : Steen F.

Dato : 15-03-11 19:11

Den 04-02-2011 10:48, Steen F. skrev:
> Er det fra i år at Tyskland har indført kørelys i dagtimerne?

Nej det var det så ikke. Såvidt jeg kan se er det kun fabriksnye biler
der skal have kørelys. Det bliver da et farligt rod når biler med og
uden lys kommer kørende...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-11 01:26

Den 15-03-2011 19:11, Steen F. skrev:
> Nej det var det så ikke. Såvidt jeg kan se er det kun fabriksnye biler
> der skal have kørelys. Det bliver da et farligt rod når biler med og
> uden lys kommer kørende...

Kan der være noget med at lovkravet er at det skal være monteret, men
der ikke er lovkrav om at det også skal bruges?

Lidt kringlet, men nu er det jo Tyskland, så man bør ikke undres.

Fra : Steen F.

Dato : 17-03-11 01:01

Den 16-03-2011 01:26, Finn Guldmann skrev:
> Kan der være noget med at lovkravet er at det skal være monteret, men
> der ikke er lovkrav om at det også skal bruges?

Jeg ved det ikke...