DF på nummerpladen
Fra : Steen F.

Dato : 04-02-11 05:57

Er det at gå i for små sko, når man ikke vil have en nummerplade der
begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

http://politiken.dk/indland/ECE1184893/40000-faar-ufrivilligt-df-paa-nummerpladen/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-11 06:09

"Steen F." skriver:

> Er det at gå i for små sko, når man ikke vil have en nummerplade der
> begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
> Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

Hvis man har specielel preferancer for, hvilke tal og bostaver man
ønsker på sin nummerplade, er det vel enhver frit for at købe
ønskenummerplader.

Klaus (med ZZ på nummerpladen)
http://www.moppe.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-11 11:22

> [...]
>
> Hvis man har specielel preferancer for, hvilke tal og bostaver man
> ønsker på sin nummerplade, er det vel enhver frit for at købe

Men SS findes ikke ...

Jeg troede DF var værre end SS ... :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-02-11 06:18

On Fri, 04 Feb 2011 05:56:58 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
>Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad der står derude - jeg kan ikke
hver gang få 55544 som på den allerførste nummerplade på egen vogn
Men lige nøjagtig DF og et EU-skilt kan da godt få mig til at smågrine
lidt.

Fra : Mcwm

Dato : 04-02-11 08:43

Den 04-02-2011 05:56, Steen F. skrev:
> Er det at gå i for små sko, når man ikke vil have en nummerplade der
> begynder med DF

Det kan jo også have sine fordele. Fx hvis bilen bliver stjålet. Det
hjælper da med at huse - - om ikke andet - en del af nummerpladen

Min spand har SU.... som jeg dog ikke modtager

Venligst
Mcwm

Fra : Kell Petersen

Dato : 21-02-11 10:11

Det er fordi at det er
Svar Udbedes
____________________

Fra : Henning

Dato : 04-02-11 11:03

wrote:

>Er det at gå i for små sko, når man ikke vil have en nummerplade der
>begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
>Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

Føste gang jeg så en DF-nummerplade fløj den tanke da også gennem mit
hovede "Ja han ligner også sådan en"! Jeg undrer mig egentlig over
denne nummerserie ikke er pillet ud på lige fod med SF, KZ og andre
grimme ting.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-02-11 15:45

> Første gang jeg så en DF-nummerplade fløj den tanke da også gennem mit
> hovede "Ja han ligner også sådan en"! Jeg undrer mig egentlig over
> denne nummerserie ikke er pillet ud på lige fod med SF, ... og andre
> grimme ting.

LOL

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 11:44

"Steen F." skrev

> Er det at gå i for små sko, når man ikke vil have en nummerplade der
> begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).

Jeg synes det er noget barnligt pjat, der findes næsten ikke en
kombinitation der ikke kan accocieres med et eller andet.
Så skulle man ikke kunne køre BMW med MB på nummerpladen.

AA så er man nok Anonym Alkoholiker
MD så er man tilhænger af grimme multinationale selskaber
CC en Coca Cola facist
SF og EH, venstreforskruet tåbe.

Jeg synes at Breinholdt er en idiot, et mediestunt fordi der ikke har været
skrevet om ham et par dage.

Tidligere brugte man slet ikke F i nummerplader, sådan er det åbenbart ikke
mere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-11 11:50

KLIP

> Tidligere brugte man slet ikke F i nummerplader, sådan er det åbenbart
> ikke mere.

Jeg kan da huske fra tidligere, man også her forbandt bogstaverne til de
mærkeligste udsagn/ting.

Der er faktisk intet ny i det.

Forbogstaverne OH kørte oftest lidt bonderøvsagtigt og blev derfor benævnt
med ....?

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-02-11 12:46

On Fri, 4 Feb 2011 11:43:43 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>skrevet om ham et par dage.
>
>Tidligere brugte man slet ikke F i nummerplader, sådan er det åbenbart ikke
I den gamle nummerserie er F og G til brug i hhv. Færøerne og Grønland
som er to selvstændige registreringsområder.

I, Q, W, Æ, Ø og Å indgik ikke i de påtænkte bogstavkombinationer på
grund af risikoen for forveksling med andre bogstaver

Dertil kom udelukkelsen af kombinationer der så for komiske ud eller
dannede et ord eller begreb, som folk ikke ville bryde sig om at have
på deres nummerplader.
Udfra ovenstående forudsætninger udelod man for eksempel
kombinationerne KZ og VC.
MU var man noget i tvivl om, men udelod den.
PY og PU samt andre blev udeladt efter samme principper.

Ovenstående er et lidt omskrevet citat fra en artikel skrevet af
Birthe Rønn Hornbech.

/Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-11 13:02

> Jeg synes at Breinholdt er en idiot, et mediestunt fordi der ikke har
> været skrevet om ham et par dage.

Sagen var åbenbart heller ikke værd at han skruede nummerpladerne af og
afleverede dem - og derefter ventede på en ny bogstavkombination ..

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 14:24

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Sagen var åbenbart heller ikke værd at han skruede nummerpladerne af og
> afleverede dem - og derefter ventede på en ny bogstavkombination ..

Ja man har et standpunkt indtil det bliver en smule upraktisk, så finder man
et nyt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-11 15:06

> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Ja man har et standpunkt indtil det bliver en smule upraktisk, så finder
> man
> et nyt.

Eller også er det producerne af hvadvardetnuhansaftenprogramhed der mente
han trængte til at gøre sig bemærket :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-11 16:04

Den 04-02-2011 15:05, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Eller også er det producerne af hvadvardetnuhansaftenprogramhed der
> mente han trængte til at gøre sig bemærket :)

Hvem er Breinholdt?

Og det er faktisk ikke en joke. Gik og troede at det måske var en der
havde skrevet herinde, men som jeg havde overset.

Det Per skriver viser så at det har med TV at gøre. Men efter snart 10
år uden et sådan er det begrænset hvad jeg følger med der.

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 18:22

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Det Per skriver viser så at det har med TV at gøre. Men efter snart 10 år
> uden et sådan er det begrænset hvad jeg følger med der.

Det er også ligegyldigt vi kan kalde ham Petersen, spørgmålet er om der er
nogen mening i at lægge betydning i nummerpladens bogstaver og tal.
Er nogle kombinationer uheldige eller omvendt særligt heldige.
Jeg finder de er ligegyldige, men jeg kan da forestille mig at den dag
autoforhandlere får en stak nummerplader de selv kan administrere, så vil
nogen fise runt til forhandlerne for at finde et godt nummer.
Der kan komme et marked for gode numre, man må da håbe at reglerne bliver så
forhandlerne skal indregistrere i nummerrækkefølge.

Det er forøvrigt længe siden jeg har hørt noget til den sag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-11 14:16

> Det er også ligegyldigt vi kan kalde ham Petersen, spørgmålet er om der er
> nogen mening i at lægge betydning i nummerpladens bogstaver og tal.

Tyskerne har noget med 666 - det skulle være noget forfærdeligt noget.
Alligevel ser jeg forholdsvis mange med den kombination - synes jeg selv
(det er jo ikke til at se om det er ønskenummerplader eller ej) .. nogen der
ved hvad tyskerne ligger i det tal?

Husker også et andet tal fra et udvekslingsbesøg med militæret der skulle
betyde noget med bøsse eller noget - tallet blev sprunget over i forbindelse
med nummeret på en bataljon (what ever). Men kan ikke huske tallet mere.
Det er så også over 30 år siden, såhh ...

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-11 14:52

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Alligevel ser jeg forholdsvis mange med den kombination - synes jeg selv
> (det er jo ikke til at se om det er ønskenummerplader eller ej) .. nogen

Det er tyskerne slet ikke alene om.

3 sekstaller er djævlens (dyrets) tal.

Lidt bibelhistorie: http://da.wikipedia.org/wiki/Johannes%27_%C3%85benbaring

Fra : Bjarne

Dato : 04-02-11 20:11

alexbo wrote:

> "Steen F." skrev

> Jeg synes det er noget barnligt pjat, der findes næsten ikke en
> kombinitation der ikke kan accocieres med et eller andet.
> Så skulle man ikke kunne køre BMW med MB på nummerpladen.

For et par år siden var der faktisk en sag i Sverige, med en herre i en
mercedes, som havde fået tildelt nummerpladen BMW XXX

Det var han noget utilfreds med, men han kunne ikke få en anden.

--
mvh,
Bjarne

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-02-11 20:12

On Fri, 04 Feb 2011 20:11 +0100, Bjarne <bjb@INGENSPAMc.dk> wrote:

>For et par år siden var der faktisk en sag i Sverige, med en herre i en
>mercedes, som havde fået tildelt nummerpladen BMW XXX
>
>Det var han noget utilfreds med, men han kunne ikke få en anden.

Jeg kan lige se en MB E 63 AMG udstyret med BMW 316 )

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-02-11 21:14

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan lige se en MB E 63 AMG udstyret med BMW 316 )

Dét er da god værkstedshumor.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-11 12:17

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
> Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

Ja eller Dansk Front .. som godtnok blev opløst tilbage i 2007

Som andre er inde på så er SS KZ ikke med i nummeplade serien .. ihvertfald
ikke den gamle

CD er efter hvad jeg husker forbehold de blå plader (Diplomat)

Men hvor mange kan egentlig deres egen nummerplade og ville man egentlig
opdage hvis nogen skruede en anden plade på

Jeg kan godt min i hovedet men er sku ikke sikker på at jeg ville opdage
hvis nogen skiftede den ud

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 12:49

"oz3bto" skrev

> Som andre er inde på så er SS KZ ikke med i nummeplade serien ..
> ihvertfald ikke den gamle

Det var der også en god grund til da serien blev fastsat, men jeg har svært
ved at se noget galt i en plade med SS eller KZ, forøvrigt synes jeg også
det er noget pjat at udelukke BH og DU.
ZB er også udelukket og der er ikke ret mange der ved hvad det er for noget.

Ud over rent læsetekniske begrænsninger hvor man undgå O som sidste bogstav
for ikke at forveksle med 0, synes jeg ikke nogen kombination er anstødelig.
WC kan da ikke støde nogen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-02-11 11:13

On 4 Feb., 05:56, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:
> [...]
> begynder med DF? (som for Dansk Folkeparti).
> Jeg synes man skulle være glad bare man kan få en nr.plade og en bil hehe

Jeg grinte da spontant af kombinationen DF og EU-flag, det matcher
ligesom ikke.
Og så er jeg ked af der er så lang tid til de når til XJ igen. Forríge
ejer var en fedterøv og skiftede ikke pladerne, da chancen var der...

MVH Leo

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 04-02-11 19:41

> Og så er jeg ked af der er så lang tid til de når til XJ igen. Forríge
> ejer var en fedterøv og skiftede ikke pladerne, da chancen var der...

En Jag fortjener da ønskenummerpladen "Big Cat xxx" - det er en af de
fedeste ønskenummerplader jeg har set.
Den bedste jeg har set, var en svensk Lotus Esprit med nummerpladen "Why
Fly ?"

Andreas M. Hansen

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 19:54

"Leo Jensen" skrev

> Jeg grinte da spontant af kombinationen DF og EU-flag, det matcher
> ligesom ikke.

Jeg kan forstå hvis man undrer sig over en bil med EU plader og en DF
reklame, men at give nummerplader særlig betydning synes jeg er noget pjat.
Skulle man som SF'er ikke kunne køre med KF på nummerpladen, eller en
fagforeningsmand med DA.
LO skulle så være bandlyst for arbejdsgivere, det er for barnligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-02-11 19:59

On Fri, 4 Feb 2011 19:54:11 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>fagforeningsmand med DA.
>LO skulle så være bandlyst for arbejdsgivere, det er for barnligt.
Da den forrige nummerserie var indført var der en købmand der ikke
ønskede at kører med en HB nummerplade, da det jo betød "Hovedstadens
Brugsforeninger", han fik ikke medhold i sin klage over nummerpladen.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 04-02-11 20:44

"Hans Kjaergaard" skrev

> Da den forrige nummerserie var indført var der en købmand der ikke
> ønskede at kører med en HB nummerplade, da det jo betød "Hovedstadens
> Brugsforeninger", han fik ikke medhold i sin klage over nummerpladen.

Ja der findes nok ikke nogen plade der ikke kan tillægges et eller andet.
8 er et kinesisk lykketal.
711 er navnet på en kioskkæde
6 er djævelens tal.
69 er sjofelt.
Hvis endelig man finder noget neutralt til sin plade bliver man beskyldt for
at være uden meninger, din nummerplade viser at du ikke ved eller synes
noget om noget, den er helt udtryksløs.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-11 23:35

alexbo skriver:

> Ja der findes nok ikke nogen plade der ikke kan tillægges et eller andet.
> [...]

42 - svaret på alt.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 04-02-11 21:05

On Fri, 04 Feb 2011 15:45:16 +0100, Klaus Andersen wrote:

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> LOL

Det er da _tre_ bogstaver

Fra : GiWeo

Dato : 05-02-11 17:08

Det bliver da værre når de når til SF

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-02-11 17:21

On Sat, 05 Feb 2011 17:08:21 +0100, GiWeo <no@mail.here> wrote:

>Det bliver da værre når de når til SF

Ja, så bliver der kø af lærere på motorkontoret.
Den skal nok komme - det ser ud til de vil bruge alle med "F", "G" og
"W" til sidst før de begynder med Anonyme Alkoholikere )