Falsk underskrift på lån, hvordan forholde~
Fra : Kim J

Dato : 03-02-11 12:26

Hej Jura,

For 3 år siden flyttede min nuværrende pig fra sin daværrende mand. Efter
skildsmissen kom det frem, at han havde forfalsket hendes underskrift på et
lån gennem Ikano Bank. Det skulle dreje sig om betaling af en rejse gennem
Star Tours. Som vi forstår det, så har han ladet Star Tours financiere det.

Da hun fik kendskab til det, politanmeldte hun selvfølgelig sin ex. Der blev
arrangeret et telefonisk retsmøde, hvor det blev besluttet, at hendes ex
hæftede for gælden, da det ikke kunne bevises, at hun havde skrevet under på
lånebeviset.

Dags dato har vi modtaget et brev med girokort vedhæftet, hvor Ikona Bank
meddeler, at sagen endnu ikke er bragt ud af verdenen, og hun hæfter for ca.
24.000 kr.

De truer selvfølgelig med at lade sagen gå videre til advokat. Det bør nok
nævnes, at min dame aldrig har rejst med Star Tours. Hun besidder desværre
ingen papirer, på pågældende sag. Politiet registrede anmeldelsen, men mente
ikke, at de kunne finde bevis for forfalsket underskrift.

Hvordan forholder man sig til sådan en sag?

Med venlig hilsen
Kim J.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-02-11 12:38

On Thu, 3 Feb 2011 12:25:56 +0100, "Kim J" <bl320SLET@lafnet.dk>
wrote:

>Hvordan forholder man sig til sådan en sag?

Jeg ville bore lidt mere i "Der blev arrangeret et telefonisk
retsmøde, hvor det blev besluttet, at hendes ex hæftede for gælden,"

Hvad skete der egentligt her ?
Hvem var tilstede, var der en dommer med, blev der taget referat, og
når nu "noget blev besluttet", hvor noterede man så det ned ?
Eller er der mere tale om et mælingsmøde end et egentligt retsmøde ?

Man kunne også kigge lidt politianmeldelsen, har de henlagt sagen
eller er den åben ?
Måske et lille skriv fro politiet om at de efterforsker anmeldelsen om
"Falsk underskrift"

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-02-11 12:40

On Thu, 03 Feb 2011 14:38:04 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>eller er den åben ?
>Måske et lille skriv fro politiet om at de efterforsker anmeldelsen om
Her mangler:
kan få rejseselskabet til at overveje deres sag.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-11 22:08

Kim J wrote:

> Hvordan forholder man sig til sådan en sag?

Forhåbentlig har hun bestridt gælden direkte over for Ikano Bank for tre
år siden, udover politianmeldelsen. I så fald burde det være
tilstrækkeligt at henvise til den oprindelige indvending.

Hvis Ikano Bank vil gøre et krav gældende mod hende, er de nødt til at
anlægge en retssag mod hende og overbevise en dommer om at det er hendes
underskrift.

--
Jesper Lund