Stafetten: Amerikanske steder
Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 03-02-11 17:31

Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
være amerikanske steder.

Vi starter på østkysten:

Bruce Springsteen - "Atlantic City" i to udgaver:

http://www.youtube.com/watch?v=M3eu1gW-bQ8
http://www.youtube.com/watch?v=PHvH418z6iI

/Henrik

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 03-02-11 18:40

Henrik S. Pedersen wrote:
> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne
> skal være amerikanske steder.
>
> Vi starter på østkysten:

og tager et smut til Memphis: (Memphis Tennessee m Elvis)
http://www.youtube.com/watch?v=VejztsaQEeQ

mvh
Rasmus

Fra : Carl Drud

Dato : 03-02-11 19:15

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> writes:

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne
> skal være amerikanske steder.

Blues Brothers - Sweet Home Chicago
http://www.youtube.com/watch?v=Tlou_2lMLAc

The Black Keys - Brooklyn Bound
http://www.youtube.com/watch?v=oMtN7VwHlps

N.W.A. - Straight Outta Compton
http://www.youtube.com/watch?v=-MrQtOoQRpc

--
Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-02-11 19:29

Henrik S. Pedersen skrev:

>Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
>være amerikanske steder.

Movieland - Postcard To New York
http://www.youtube.com/watch?v=UAOHo_yy0G8

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-02-11 19:39

Henrik S. Pedersen skrev:

>Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
>være amerikanske steder.

Laban - Love In Siberia
http://www.youtube.com/watch?v=NgO5Pn-TDMU
http://en.wikipedia.org/wiki/Siberia,_California

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 03-02-11 19:53

Hej Henrik

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne
> skal være amerikanske steder.

Jamen så har du selv bedt om dem, nemlig nogle af mine
absolutte favoritter :)

Et par af de store sangskrivere der og selv spiller og optræder.

Billy Joel - Allentown
http://www.youtube.com/watch?v=BHnJp0oyOxs

Paul Simon- Graceland
http://www.youtube.com/watch?v=h6fS_7Yp0hY

Og så en der altid har udtrykt en enorm kærlighed og stolthed
over det land han han var født og levede i.

Johnny Cash - Ride This Train
http://www.youtube.com/watch?v=8ONXktVjYoA

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-02-11 20:00

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Neil Young-Alabama
http://www.youtube.com/watch?v=byU7j3YnEJU

og Lynyrd Skynards svarsang til:
http://www.youtube.com/watch?v=r8rnFKo4PAE

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-11 20:01

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Er det her vejen til Amarellow?:
http://www.youtube.com/watch?v=Ld1DTmXesTo&feature=fvw

Nu tysk musik efterhånden er blevet så populært i Danmark, skal vi så ikke
nupse den på prøjsisk også?. Så vi spørger lige om det her ist das vej til
Amarellow
http://www.youtube.com/watch?v=n5MxkLqmyhY

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 03-02-11 20:09

> [...]
> være amerikanske steder.
>
> Vi starter på østkysten:
>
> Bruce Springsteen - "Atlantic City" i to udgaver:

The National. Bloodbuzz Ohio.
http://www.youtube.com/watch?v=yfySK7CLEEg

Neil Young. Ohio.
http://www.youtube.com/watch?v=YdVMGKOFIwY

Razorlight. America.
http://www.youtube.com/watch?v=V9NhncU5_CE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 03-02-11 20:46

Hej Henrik

> skal være amerikanske steder.

Denne her burde måske være med Bob Dylan,
men jeg vil også gerne nævne

Johnny Winter Highway 61 Revisited
http://www.youtube.com/watch?v=r9j25V4iw94&feature=related

og så kan vi tage med Bob Dylan til Houston.

If you ever go to Houston
http://www.youtube.com/watch?v=2AsXnBf2iMc

Jeg beklager mængden af indlæg fra min side, men jeg
var lige i hopla til at finde nogle numre.

Max

Fra : Michel

Dato : 03-02-11 12:49

On 3 Feb., 17:31, "Henrik S. Pedersen" <aaa_nos...@c.dk> wrote:
> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Når andre ikke vil tage disse oplagte, så gør jeg det da bare

The Mamas and the Papas: "California Dreaming" - http://www.youtube.com/watch?v=V0UcQDUR-fU

Frank Sinatra: "Chicago" - http://www.youtube.com/watch?v=NoKn7vkSMBc

Scott MacKenzie: "San Fransisco" - http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 03-02-11 12:58

On 3 Feb., 20:48, Michel <michelsan...@yahoo.dk> wrote:
> Frank Sinatra: "Chicago" -http://www.youtube.com/watch?v=NoKn7vkSMBc

Old Blue Eyes har lavet mange sange om amerikanske lokaliteter (var
der nogen, der tænkte New York , men dette er imho hans ypperste,
og den susede lige i hjernen på mig, da jeg havde skippet forrige
mail:

"L,A, is my Lady" - http://www.youtube.com/watch?v=13x3pcDRBek

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-02-11 21:27

>"Henrik S. Pedersen" skrev i meddelelsen
>Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
>være amerikanske steder.

Springsteen med "4th Of July, Asbury Park (Sandy)":
http://www.youtube.com/watch?v=kB1d0eey5ho

Springsteen igen med "Jersey Girl":
http://www.youtube.com/watch?v=v4e0WrBsXbE

Og Springsteen igen igen, med "Born In The USA":
http://www.youtube.com/watch?v=7oVzHm_S0-A

Og igen igen igen med "Streets Of Philadelphia":
http://www.youtube.com/watch?v=4z2DtNW79sQ

Og til sidst, Springsteen med "Jungleland":
http://www.youtube.com/watch?v=yT0xoxM8jGY
(som jo foregår i New Jersey)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-11 21:48

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

En af mine absolutte favoritter - Billy Joels "New York State of mind":
http://www.youtube.com/watch?v=UZh8YjbDiVk

Marc Cohn: Walking in Memphis: http://www.youtube.com/watch?v=4JzuZW-Lcns

/Alex

Fra : Michel

Dato : 03-02-11 14:55

On 3 Feb., 17:31, "Henrik S. Pedersen" <aaa_nos...@c.dk> wrote:
> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Disse holder jeg lige uden for genren "stafetbud", da jeg vist har
været forbi et par gange, men jeg blev lige inspireret.

Og denne handler jo ikke om et sted i USA, men om det hele. Det minder
mig om, at jeg endnu aldrig har besøgt staterne, men måske til sommer.
Det siger jeg dog hvert år, og så ender det med endnu en storbyrejse i
Europa og omegn Teksten er måske lidt kvalmende, men melodien er
smuk og hun har en vidunderlig stemme perfekt til country. Og bemærk
euforien hos publikum.

Donna Fargo: "US of A" - http://www.youtube.com/watch?v=85RFj3TwcAw

Lidt mere om Amerika fra allestedsnærværende Dieter Bohlen og hans
soloprojekt efter Modern Talking:

Blue System: "Hello America" - http://www.youtube.com/watch?v=mLWvobqIulM

Og lad os lige runde af med et skønt instrumentalnummer dedikeret den
50. og nyeste stat i USA:

The Waikikis: "Hawaii Tattoo" - http://www.youtube.com/watch?v=1tJ68YjPajU

Mange hilsner
Michel

Fra : Kert Rats

Dato : 03-02-11 23:28

> [...]
> være amerikanske steder.
>
> Vi starter på østkysten:
>
> Bruce Springsteen - "Atlantic City" i to udgaver:

Zappa, den yngre, spiller Village of the Sun:
http://www.youtube.com/watch?v=B0sNHZN1lSU

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-11 18:45

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Zappa, den yngre, spiller Village of the Sun:
> http://www.youtube.com/watch?v=B0sNHZN1lSU

Wow, hvilket grove. Jazz i meget høj klasse :)

Fra : Kert Rats

Dato : 05-02-11 02:00

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Wow, hvilket grove. Jazz i meget høj klasse :)

Jamen, så skal vi da lige have en til fra Zappas hånd, Montana (i
originaludgaven fra Apostrophe):
http://www.youtube.com/watch?v=smZA9Jv3qH0

Habil guitarsolo!

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-11 12:03

> Jamen, så skal vi da lige have en til fra Zappas hånd, Montana (i
> originaludgaven fra Apostrophe):
> http://www.youtube.com/watch?v=smZA9Jv3qH0

Too nice - Tak :)

> Habil guitarsolo!

Ja, der kan sønnike ikke være med.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-02-11 11:44

Alex Linaa skrev:

> Wow, hvilket grove. Jazz i meget høj klasse :)

Synes du? Ærgerligt at det varer hele 3½ minut til
sangeren er færdig, så den fede musik *rigtig* kan
begynde at gynge.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-11 11:52

> Synes du? Ærgerligt at det varer hele 3½ minut til
> sangeren er færdig, så den fede musik *rigtig* kan
> begynde at gynge.

Nummeret skifter jo karakter og rytme omkring 3½ minut, så om man er til det
ene eller det andet er jo en smagssag.
Jeg synes faktisk at musikerne er faktastisk "tight" i første halvdel, og
kan nemt abstrahere fra sangeren hvis det skal være. Men stemmen er jo bare
endnu et instrument, lidt skævt og lidt grimt, helt i Zappa's ånd.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-02-11 23:32

> [...]
> være amerikanske steder.
>
> Vi starter på østkysten:
>
> Bruce Springsteen - "Atlantic City" i to udgaver:

Mere San Francisco med Eric Burdon: San Franciscan Nights
http://www.youtube.com/watch?v=dmIy7Ch4M84

Her er vi i New York, næmere betegnet i et mindre område i Brooklyn:
Bensonhurst Blues, her i min favoritversion med Artie Kaplan
http://www.youtube.com/watch?v=UP4YGIVLDE8

Og mere blues, her med John Fogerty: Blue Ridge Mountain Blues
http://www.youtube.com/watch?v=hHuBr8nGktk

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-02-11 17:01

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=UP4YGIVLDE8
>
> Og mere blues, her med John Fogerty: Blue Ridge Mountain Blues

Lige et par stykker til, som bør med:

Fats Domino: Kansas City:
http://www.youtube.com/watch?v=mypHZmXdU3o&feature=related

Og et meget lokalt sted, Benny Haven's, et værtshus ved Buttermilk Falls i
staten New York, som siden begyndelsen af 1800-tallet er blevet frekventeret
af eleverne ved militærakademiet West Point. Her med Jerry Ernst
http://www.youtube.com/watch?v=tDFfLA7tNzk

Og så skal vi lige have Shenandoahm selv om en flod måske ikke er et sted,
men mange . Her med Sidsel
http://www.youtube.com/watch?v=W1EG_4IBzbA

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-02-11 01:54

Den 03-02-2011 17:31, Henrik S. Pedersen skrev:

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Lidt scene musik.

Kurt Weil's "Alabama Song". The Doors har ændret lidt i teksten, og i en
ikke helt ubegavet retning:

http://www.youtube.com/watch?v=f5B28w51ygQ

Gershwin, fra hans "Porgy and Bess" - "There's a boat dat's leaving soon
for New York":

http://www.youtube.com/watch?v=lh5ijrsHx5Q

Kalman flygtede til USA da WW2 begyndte og havde nogle meget aktive år
"derovre". Hans sidste operette "Arizona Lady" foregår som titlen siger
i Amerika. Der er udgivet en næsten ny komplet indspilning, og eksempler
derfra har der været på YouTube, men de er blevet grundigt fjernet igen.
"Die Herzogin von Chicago" er en tidlig Kalman operette der er krydret
med jazz-rytmer. Måske lidt snyd at medtage den, da handlingen
hovedsagelig foregår i Budapest.
Dol Daubers Jazz Symphonie Orchester med et uddrag af "Die Ladies aus
Amerika", fra samme år som premieren i 1928:

http://www.youtube.com/watch?v=TwVjV6YZNM4&feature=related

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 04-02-11 12:01

> [...]
> være amerikanske steder.
>
> Vi starter på østkysten:
>
> Bruce Springsteen - "Atlantic City" i to udgaver:

"Friday Night in San Francisco" med Mediterranean Sundance (Al Di Meola,
Paco de Lucia, John Mc Laughlin):
http://www.youtube.com/watch?v=xl0HEUg6DD8

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-11 09:49

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

Så er et lille Texansk drama jo også på sin plads...

Marty Robbins, El Paso..

http://www.youtube.com/watch?v=hn3JB51NH_M

Og for at blive i Country stilen

Jim Reeves, Streets of Laredo

http://www.youtube.com/watch?v=ITrlaxEdpFQ

Som slutnummer, Donna Fargo, Manhattan Kansas

http://www.youtube.com/watch?v=FQfOXGg5et4&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 04-02-11 16:16

Jamen så skal vi da have denne selvbiografiske sang fra et sted i
Californien
Creedence Clearwater Revival - Lodi:
http://www.youtube.com/watch?v=vxO_FHR5U_A

Og her en en nyere og knap så poleret live-udgave med John Fogerty "ham
sjælv"
http://www.youtube.com/watch?v=eIgn4lLW7zI

og endnu et af de gamle bands (vær tålmodig - introen er lidt lang og ret
"festivalpræget"...)
Canned Heat - Woodstock Boogie
http://www.youtube.com/watch?v=EqnKt19ds6U

"We did some rock'n'roll up in Texas"
Ten Years After - Rock And Roll Music To The World
http://www.youtube.com/watch?v=O-EGShz0RP4

God weekend

Steen Lindkvist

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-11 18:17

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Eric Clapton, Tulsa Time

http://www.youtube.com/watch?v=omwpY42J1Fk

Glen Campbell, Galveston

http://www.youtube.com/watch?v=oIUPCfIihQ4

Vemligst
Lars

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 06-02-11 18:31

Den 04/02/11 18.17, Daxhund skrev:

> Eric Clapton, Tulsa Time
>
> http://www.youtube.com/watch?v=omwpY42J1Fk

Super, det var det nummer, som i sin tid gjorde mig til Clapton-fan.

Jeg ville gerne have haft hele dobbelt-LP'en "Just one night", men havde
ikke råd, så det blev i stedet til min hidtil eneste single-plade med
Clapton - det var i 1980, og jeg har den på hylden endnu.

Jeg synes, det nummer er så godt, så du får lov at vælge næste emne, og
dermed videreføre stafetten.

/Henrik

Fra : Max

Dato : 06-02-11 20:21

Hej Henrik

> Jeg ville gerne have haft hele dobbelt-LP'en "Just one night", men
> havde ikke råd, så det blev i stedet til min hidtil eneste

Det er også en helvedes god LP, en af mine absolut foretrukne live
plader. Og jeg håber da at du har fået råd til at købe den :)

Max

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 06-02-11 20:40

Den 06/02/11 20.21, Max skrev:
> Hej Henrik

> Det er også en helvedes god LP, en af mine absolut foretrukne live
> plader. Og jeg håber da at du har fået råd til at købe den :)

Hehe, jo jeg har siden fået råd til den. Endda i digital udgave

Men singlen har jeg alligevel gemt.

/Henrik

Fra : Max

Dato : 06-02-11 20:46

Hej Henrik

> Hehe, jo jeg har siden fået råd til den. Endda i digital udgave

Jeg havde så råd til Lp'en da den kom i 1980, jeg var rig dengang :)
Og har da også fået den digital, men jeg tror faktisk jeg foretrækker
den analog udgave :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-11 20:50

> Jeg havde så råd til Lp'en da den kom i 1980, jeg var rig dengang :)
> Og har da også fået den digital, men jeg tror faktisk jeg foretrækker
> den analog udgave :)

Alt lyder bedre analogt :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 12:25

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Jeg havde så råd til Lp'en da den kom i 1980, jeg var rig dengang :)
> Og har da også fået den digital, men jeg tror faktisk jeg foretrækker
> den analog udgave :)

Jeg købte den også i 1980, og var endda så rig, at jeg kom til den koncert
han gav i DK det år. Rigtig stor oplevelse! Året efter havde jeg også købt
biletter til hans koncert i Dallas, hvor min uddannelse havde bragt mig
hen. Turneen blev desværre aflyst, grunden var angiveligt mavesår, men det
har jo nok også haft noget at sige, at han havde spildt for meget whisky på
sin guitar

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 11:51

> Jeg synes, det nummer er så godt, så du får lov at vælge næste emne, og
> dermed videreføre stafetten.

Jeg siger mange tak, og må lige have lov at vride hjernen lidt

Venligst
Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 04-02-11 18:33

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> Lige et par stykker til, som bør med:
>
> Fats Domino: Kansas City:
> http://www.youtube.com/watch?v=mypHZmXdU3o&feature=related

Og her med "Walking To New Orleans"
http://www.youtube.com/watch?v=o-eWAuFmjN0

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-11 10:04

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Jamen, hwa med KANSAS CITY:
Les Humphries Singers
http://www.youtube.com/watch?v=3YHpXrYPUsg

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 05-02-11 12:04

meddelelse news:4d4d1277$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen, hwa med KANSAS CITY:
> Les Humphries Singers
> http://www.youtube.com/watch?v=3YHpXrYPUsg

Pragtfuldt nummer! Du bør have stafetten, synes jeg, men det afgør jeg jo
ikke

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-11 18:59

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Pragtfuldt nummer! Du bør have stafetten, synes jeg, men det afgør jeg jo
> ikke
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Århhh shit!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-11 10:27

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Flere forskellige sange om KANSAS CITY

Wilbert: http://www.youtube.com/watch?v=dt7zGi9Jdww

Der skal være være lidt til Krutte.
Så her er hans Beatles: http://www.youtube.com/watch?v=dt7zGi9Jdww

Her er en fat mand:
http://www.youtube.com/watch?v=mypHZmXdU3o&feature=related

og her er Les Humprierne: http://www.youtube.com/watch?v=3YHpXrYPUsg

og den fatte mand walker lige en tur til new Orleans:
http://www.youtube.com/watch?v=UDGWhqmF9RI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-02-11 12:01

Henrik S. Pedersen skrev:

> Vi starter på østkysten: ...

Martha & The Vandellas med "Dancing In The Street"
får nævnt en del amerikanske bynavne, heriblandt
"the Motor City", som vistnok skulle være *Detroit*.

Her er den for en gangs skyld ikke med de tre damer,
men med et par kendte herrer:
http://www.youtube.com/watch?v=9G4jnaznUoQ

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 06-02-11 13:05

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Inspireret af tråden om danske lokaliteter synes jeg, at næste emne skal
> være amerikanske steder.

Jeg kender kun alt for godt det med at rode rundt efter den rigtige harpe.
Det kan Niel Young også

Neil Young - Heart Of Gold
http://www.youtube.com/watch?v=Eh44QPT1mPE

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 06-02-11 13:38

> "Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender kun alt for godt det med at rode rundt efter den rigtige harpe.
> [...]
Åh ja, og lige nogle flotte billeder fra West Virginia

Country roads
http://www.youtube.com/watch?v=pfi3SSJPG9Y

--
Martin