Mere plads
Fra : René Løweneck

Dato : 03-02-11 07:49

Hej !

Nu må I da være glade, for I har masser af plads på vejene nu:

http://politiken.dk/indland/fakta_indland/ECE1184849/fakta-her-holder-busserne-stille/

))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-02-11 08:40

On Thu, 3 Feb 2011 07:48:51 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej !
>
>Nu må I da være glade, for I har masser af plads på vejene nu:

> [...]

Det er ikke mit indtryk at pladsen er blevet rigeligere.

Jeg har måttet konstatere at rigtigt mange buschauffører fylder op ude
på vejene i deres private køretøjer, fordi de skal frem og tilbage til
faglige møder, hvortil der er mødepligt fordi man ellers ikke får
udbetalt strejkeunderstøttelse.

Når jeg så har kastet et blik ud på trafiktætheden, har jeg med sorg i
sinde samtidigt kunne konstatere at nogle af disse buschauffører kører
i til formålet overdimesionerede firehjulstrukne forureningsmaskiner
af britisk herkomst. Phnyz! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 03-02-11 10:36

> Det er ikke mit indtryk at pladsen er blevet rigeligere.

Det var ellers udsædvanligt god plads i "ydre kbh" omkring 8:30 til 9:00

/A

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-02-11 13:04

On Thu, 3 Feb 2011 10:35:43 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Det var ellers udsædvanligt god plads i "ydre kbh" omkring 8:30 til 9:00
>
>/A

>--

Fagforeningerne bor næsten alle sammen inde i centrum.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-02-11 21:33

>"Anders Majland" skrev i meddelelsen
>Det var ellers udsædvanligt god plads i "ydre kbh" omkring 8:30 til 9:00

Også i Roskilde i morges (07:00-07:30), der var dog pænt mange flere cykler
end normalt.
Jeg holdte (i bil) for rødt lys, i midten af Roskilde, og talte 12 cyklister
der kørte over for rødt!
Ikke så meget som én eneste stoppede.
Yderligere 4 af dem havde ikke noget lys på.
Tankevækkende.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : .J.S...

Dato : 03-02-11 22:55

"Per Beer Hansen" wrote in message

> [...]

der kørte over for rødt!
Ikke så meget som én eneste stoppede.
Yderligere 4 af dem havde ikke noget lys på.

Ahh, du overdriver garanteret, her i Århus er det kun hver anden der kører
over for rødt

Og en del har skam lys på, i form af en enkelt blinkende diode...
Man kan ikke beskylde dem for at lide af dødsangst.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-02-11 21:29

> [...]
>på vejene i deres private køretøjer, fordi de skal frem og tilbage til
>faglige møder, hvortil der er mødepligt fordi man ellers ikke får

De får vel ikke penge fra fagforeningerne (eller andre steder fra), når der
er tale om en ulovlig strejke, eller hvad?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-02-11 11:24

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sinde samtidigt kunne konstatere at nogle af disse buschauffører kører
> i til formålet overdimesionerede firehjulstrukne forureningsmaskiner

De burde sendes til dyrlyge til øjeblikkelig aflivning ... :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 04-02-11 12:20

Hej Folmer !

> [...]
> på vejene i deres private køretøjer, fordi de skal frem og tilbage til
> faglige møder, hvortil der er mødepligt fordi man ellers ikke får

De private køretøjer fylder nok lidt mindre, men du har da ret, de burde jo
ret beset tage bussen ))

> [...]
> sinde samtidigt kunne konstatere at nogle af disse buschauffører kører
> i til formålet overdimesionerede firehjulstrukne forureningsmaskiner

Var der ikke noget med engang, at hvis man havde sorg i sinde, skulle man
tage med til Lundeborg ?

Men du skulle måske befragtes dertil i benævnte køretøj ? ))

René Løweneck
www.loweneck.dk