Mondeo
Fra : S.B.

Dato : 02-02-11 18:56

Har kigget lidt på en Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium årg 96
Kender ikke meget til Ford eller Mondeo, ved bare det skal ikke være en
citroen igen

Har kørt 135.000 km, noget man skal være obs på med sådan en?
Og hvordan er holdbarheden, forhåbentlig ikke sådan at de holder på værksted
3 gange om året

Vh
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-11 20:33

"S.B." skriver:

> Har kørt 135.000 km, noget man skal være obs på med sådan en?

Rust.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : S.B.

Dato : 02-02-11 20:46

> "S.B." skriver:

> Rust.....
>

> Klaus

Hvor på bilen skulle det være henne?

/S

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-11 20:54

"S.B." skriver:

> Hvor på bilen skulle det være henne?

Døre og bagklap, samt skærmkanter.

Motoren kan let lyde som en spand søm og skruer når du starter den i
kold tilstand.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : S.B.

Dato : 02-02-11 21:18

> "S.B." skriver:

> Døre og bagklap, samt skærmkanter.
>
> Motoren kan let lyde som en spand søm og skruer når du starter den i
> kold tilstand.
>

> Klaus

Kender du noget til hvordan deres automatgear virker?

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 02-02-11 22:57

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4D49B660.DB01860@du.kan.finde.den...

> Kender du noget til hvordan deres automatgear virker?

Jeg har en 1,8 med aut. Her i vinter har den kørt pænt, men i sommers lavede
den numre. Når jeg satte den i D fra kold tilstand gav det et brag i hele
bilen. Hver gang. Men kun når bilen var kold. Den har også lavet numre med
at have svært ved at fange næste gear, så omdrejningerne bare steg mere end
det var rart at høre på, mellem skiftene. Uden at jeg har gjort noget,
virker det hele ret fornuftigt for tiden, og har gjort det hele vinteren.
Men tilliden har da fået et knæk
Min maskine lyder også som noget gammelt skrammel når den er kold. Men det
kører ret stabilt. Bilen er til gengæld noget af en tung æske at køre rundt
i. Det hele foregår sejt. Styrtøj og acceleration især.
Sammeligningsgrundlaget er min gamle Mazda 2.0i, der kunne starte i 5 gear
og accellerere rent og hurtigt. Forden skal have rigtig mange omdrejninger
før den flytter sig. Men det kan jo være anderledes med den maskine du
kigger på. Min er fra 1995

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : S.B.

Dato : 02-02-11 23:23

> [...]
> og accellerere rent og hurtigt. Forden skal have rigtig mange omdrejninger
> før den flytter sig. Men det kan jo være anderledes med den maskine du

Ja håber da der er sket et eller andet i positiv retning på 12 år
men hvis den jeg har kig på føst begynder på det pjat om 10 år kan jeg være
ligeglad, for der har jeg den sikkert ikke længere

Takker for oplysningen

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 03-02-11 00:22

> [...]
> men hvis den jeg har kig på føst begynder på det pjat om 10 år kan jeg
> være ligeglad, for der har jeg den sikkert ikke længere

12 år? Du nævnte 96. Det er kun et år yngre end min...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : S.B.

Dato : 03-02-11 10:28

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 12 år? Du nævnte 96. Det er kun et år yngre end min...
>
> --
> Martin
> http://www.martinbak.dk

Var da en fejl, det er en 2006 jeg har kig på

Søren

Fra : alexbo

Dato : 03-02-11 00:00

"S.B." skrev

> Har kigget lidt på en Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium årg 96

1996 er du sikker på det?

mvh
Alex Christensen

Fra : S.B.

Dato : 03-02-11 10:28

> "S.B." skrev

> 1996 er du sikker på det?
>
> mvh
> Alex Christensen

Nix, en fejl, er en 2006 jeg har kig på

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-11 10:56

> Nix, en fejl, er en 2006 jeg har kig på
>
> Søren
Så skal du bare nyde den

Fra : S.B.

Dato : 05-02-11 18:20

">> Eque <<" <n/a> skrev i en meddelelse

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du bare nyde den

Blev så ikke lige til noget, det var en årgang 2005 viste det sig, men en
model 2006
Sagde til ham at så skulle jeg også have en bedre byttepris for min, da den
er fra 4 Dec 2002, så måtte det jo være en 2003 model.
Der ud over var reg. datoen 31/12 2005, så en importbil, sikkert fra
Tyskland, og ved at tyskerne har det med at trille dem tilbage i KM, mere
sædvane end sjældent de gør det.

Søren

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-02-11 18:45

On Sat, 5 Feb 2011 18:20:07 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Der ud over var reg. datoen 31/12 2005, så en importbil, sikkert fra
>Tyskland, og ved at tyskerne har det med at trille dem tilbage i KM, mere

Den kan vel ikke være meget ældre end medio 2005 - men hvis ikke der
kan fremlægges egentlig dokumentation i form af servicebog og så
videre så forstår jeg dig så udmærket.

Fra : S.B.

Dato : 05-02-11 19:06

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den kan vel ikke være meget ældre end medio 2005 - men hvis ikke der
> kan fremlægges egentlig dokumentation i form af servicebog og så
> videre så forstår jeg dig så udmærket.

også det at han sætter den til salg for at være en 2006, og så kører jeg 94
km for at se på den, bliver lidt sur når det så viser sig det er den ikke,
hvor meget kan man så tro på af det han ellers har fortalt, kunne tildels
forstå hvis det var en privat, men en forhandler...
servicebogen var gået tabt under en flytning, sagde han at han havde fået at
vide.

Fra : Henning

Dato : 05-02-11 21:54

>også det at han sætter den til salg for at være en 2006, og så kører jeg 94
>km for at se på den, bliver lidt sur når det så viser sig det er den ikke,

Det er der jo ikke noget forkert i - 2011-modellerne har været til
salg siden sensommeren 2010.

Fra : S.B.

Dato : 05-02-11 23:29

> Det er der jo ikke noget forkert i - 2011-modellerne har været til
> salg siden sensommeren 2010.

næ, er der ikke, hvis de nedenunder vil oplyse hvad år den er indreg. første
gang

Fra : alexbo

Dato : 05-02-11 23:51

"S.B." skrev

> [...]
> Der ud over var reg. datoen 31/12 2005, så en importbil, sikkert fra
> Tyskland, og ved at tyskerne har det med at trille dem tilbage i KM, mere

Nu er det vel begrænset hvor meget tyskerne kan trille tilbage i KM på en
2006 model der registeres i Danmark 31/12 2005
Den har vel næppe kørt 150.000 km på 3 mdr, hvorefter de har skruet de
100.000 tilbage
Det kunne være en firmabil, de bliver ofte købt og reg. lige før nytår for
at opnå 3 års alderen så hurtigt som muligt.
For en privat er det fuldstændig ligegyldigt om den reg. før eller efter
nytår.

mvh
Alex Christensen

Fra : S.B.

Dato : 06-02-11 18:01

> [...]
> at opnå 3 års alderen så hurtigt som muligt.
> For en privat er det fuldstændig ligegyldigt om den reg. før eller efter

Hvad tid den er reg. i DK ved jeg ikke, den dato der står på attesten, er
den dato den er reg på i Tyskland første gang
kan nemt være importeret for bare 3 mdr siden

Så en tysker kan trille 150.000 km i den på 4 år, langt fra unormalt
dernede, sætte tælleren 80 tilbage og sælge den til nogen dumme danskere
bagefter.

Min MC hentede jeg i Tyskland, det er ikke blevet en 2008 fordi den blev
toldsynet og reg, i danmark der
(Vil sige, det blev den nu, men det var en fejl fra dem der lavede den
danske reg. attest.)

Søren