Jeg undres ....
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-11 03:36

Hmmm hvorfor kører man 140 ind i en motorvejssammenfletning?
Imo er det tæt på livsfarligt for alle parter

Jeg havde lidt af nærdødsoplevelse i morges da vedkommende pressede
sig i ind mellem biler ude i højre spor og undertegnede der var på vej
ind i hans bane med 110

Det inviterer jo til at holde sig ude i venstre spor hvilket
selvfølgelig ikke gør det nemmere at komme ud til afkørslen
umiddelbart efter sammenfetningen

- Peter

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-02-11 03:51

On Feb 2, 11:36 am, Peter Lykkegaard <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det inviterer jo til at holde sig ude i venstre spor hvilket
> selvfølgelig ikke gør det nemmere at komme ud til afkørslen

Du skal bare tage det helt roligt og holde din bane, det er kun dem
med gode bremser, der kører sådan

Til generel info: Der er 110 km/t begrænsning på stedet, hvis Peter
ellers kører der hvor han plejer...

MVH Leo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-11 07:12

Leo Jensen skrev

> Du skal bare tage det helt roligt og holde din bane, det er kun dem
> med gode bremser, der kører sådan

Mjahh der er sådan set fælles vogbane da afstribning var ophørt på
åstedet
Hvordan de kører i deres egen vognbane er ikke så bekymrende - hmm og
dog

> Til generel info: Der er 110 km/t begrænsning på stedet, hvis Peter
> ellers kører der hvor han plejer...

Motorvejskryds Kolding (Trafik fra Taulovmotorvejen flettes ind i
Sønderjyske Motorvej).
Og nej det var ikke på cyklen
Og ja det er lidt nyt mht bilen

Btw der er vel ikke nogen sammenfletninger i DK hvor man der er "fri"
hastighed (130 km/t)?

- Peter

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-02-11 17:13

Den 02-02-2011 15:11, Peter Lykkegaard skrev:
> Btw der er vel ikke nogen sammenfletninger i DK hvor man der er "fri"
> hastighed (130 km/t)?

de fleste tilkørsler er så lange, at det er meningen at man tilpasser
sig "et hul" i motorvejstraffikken, og dermed tilnærmelsesvis kører
motorvejens march-hastighed.
Eneste problem er, at danskere ikke vil ændre deres marchhastighed
hverken op eller ned for at lave sådant hul.
I flere stater i US kan det give bøde for ikke at give dette hensyn.

//finn

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-02-11 17:15

On Wed, 02 Feb 2011 17:12:54 +0100, cykelsmeden <news@not2old.dk>
wrote:

> [...]
>hverken op eller ned for at lave sådant hul.
>I flere stater i US kan det give bøde for ikke at give dette hensyn.

Når de nu endeligt har fundet ud af hvordan Cruise-controllen virker,
hvad tror du så selv? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-02-11 18:12

Den 02-02-2011 17:15, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Når de nu endeligt har fundet ud af hvordan Cruise-controllen virker,
> hvad tror du så selv? )
jeg føler da ikke selv stor ulejlighed ved at foretage 2 tryk på cc for
at få tingene til at glide!

//finn

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-11 10:34

folmer skrev

> Når de nu endeligt har fundet ud af hvordan Cruise-controllen virker,
> hvad tror du så selv? )

Ja de har nok fundet hvordan man tænder for den .....

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-11 10:44

cykelsmeden skrev

> de fleste tilkørsler er så lange, at det er meningen at man tilpasser
> sig "et hul" i motorvejstraffikken, og dermed tilnærmelsesvis kører
> motorvejens march-hastighed.

Han/hun kørte i mellem her
http://goo.gl/maps/3rIR

- Peter