Nok gammel...
Fra : Mcwm

Dato : 01-02-11 11:07

En lastvogn bliver vinket ind til siden af en motorcykelbetjent:
-Hvad er der i vejen, betjent? Jeg kørte da ikke for hurtigt.
-Næh, men Deres ene baglygte virker ikke. Det kan man ikke køre rundt med.

Nå, det må chaufføren lige ud at checke. Han går med betjenten om bag
lastbilen hvor han kigger på bagenden:

-Kors i skuret, råber han. Det er en katastrofe! Hvordan i alverden er
det dog sket? Hvad skal jeg dog gøre!!
-Hør, tag det nu roligt, siger betjenten. Det er jo bare en baglygte, ikke?
-Fanden i vold med baglygten! Hvor i helvede er min anhænger??

Venligst
Mcwm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 01-02-11 20:16

Den 01-02-2011 11:07, Mcwm skrev:
> [...]
> -Hør, tag det nu roligt, siger betjenten. Det er jo bare en baglygte, ikke?
> -Fanden i vold med baglygten! Hvor i helvede er min anhænger??

Der er nok en der kigger med i vittighedsgruppen

Fra : Mcwm

Dato : 01-02-11 21:40

Den 01-02-2011 20:15, Andersen [3650] skrev:
> Der er nok en der kigger med i vittighedsgruppen

Af det man kan læse der, fremgår det at mange herfra også bruger sin
fritid der

Ovennævnte er vist blot en variant af Passers "jeg havde den jo lige på
spidsen"

Venligst
Mcwm

Fra : \"@

Dato : 01-02-11 21:48

Den 01-02-2011 21:39, Mcwm skrev:

> [...]
> fritid der
>
> Ovennævnte er vist blot en variant af Passers "jeg havde den jo lige på

For mange år siden hørte jeg en chauffør fortælle historien om hvordan
han skulle holde hviledag med en kollega i udlandet. De satte traileren,
og tog trækkeren til den nærmeste storby, og festede igennem.

Næste dag ringede vor ven så hjem til vognmanden, med den stille sætning:

"Øhh. Har jeg sagt noget til Jer om hvor jeg satte min trailer i går??"

Om historien er sand ved jeg ikke, men man kan da i hvert fald grine af
den

Mikael

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-02-11 09:30

On Tue, 01 Feb 2011 11:07:26 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>-Hvad er der i vejen, betjent? Jeg kørte da ikke for hurtigt.
>-Næh, men Deres ene baglygte virker ikke. Det kan man ikke køre rundt med.

Nej, det har til alle tider været noget fordømt slendrian.

> [...]

>lastbilen hvor han kigger på bagenden:
>
>-Kors i skuret, råber han. Det er en katastrofe! Hvordan i alverden er

Med mit indgående kendskab til branchen, er det helt klart for mig, at
chaufføren siger dette for at vinde tid. Hans primære opgave er altid
at få det til at se ud som om det er noget en kollega har lavet, eller
sekundært at give indtryk af at det er noget en konkurrerende speditør
står bag.

>--

>-Hør, tag det nu roligt, siger betjenten. Det er jo bare en baglygte, ikke?
>-Fanden i vold med baglygten! Hvor i helvede er min anhænger??

>--

Her er det så at kæden hopper af!

Jeg må igen henvise til de utallige kilometer jeg har henslæbt på alle
mulige veje, nationalt som internationalt. Jeg har aldrig set en tabt
påhængsvogn til en lastbil ligge og flyde nogen steder.

Hvad jeg derimod har set adskillige gange, er trailere til personbiler
og polyestervillaer til påkobling af samme personbiler. Det er et
næsten dagligt fænomen.

Her på de østlige øer, hvor jeg har min residens, er det ikke så
sjældent svensk registrerede automobiler der har mistet kontakten til
de på forskellige svenske tankstationer lejede trailere. Det er mere
reglen end undtagelsen at disse fartøjer ikke er lastede med
læskedrikke meed et varierende alkoholindhold, og som regel i mængder
der indikerer at det er en transport der i sidste ende vil forgylde
den initiativrige transportør.

Det samme gør sig gældende på Tysklands Odde, hvor det dog mest er
dansk registrerede køretøjer der er tale om.

Jeg blev først for alvor klar over at det var en joke, da jeg så det
sprogbrug der var lagt i munden på lastbilchaufføren. Det ville aldrig
forekomme i virkelighedens verden hvor alle i branchen taler et
formfuldendt dansk. ))))

Roger - over and out. Wassåwa??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 02-02-11 20:22

Den 02-02-2011 09:29, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> at få det til at se ud som om det er noget en kollega har lavet, eller
> sekundært at give indtryk af at det er noget en konkurrerende speditør

Den ser ejg gerne udført på et vogntog, som holder 200 meter inde på en
pløjemark

> [...]
> mulige veje, nationalt som internationalt. Jeg har aldrig set en tabt
> påhængsvogn til en lastbil ligge og flyde nogen steder.

Nu du siger det.. det har jeg faktisk heller ikke. Kun på film, men der
kan alt jo lade sig gøre.

> [...]
> sprogbrug der var lagt i munden på lastbilchaufføren. Det ville aldrig
> forekomme i virkelighedens verden hvor alle i branchen taler et

Altså med undtagelse af polakker og slige folkefærd, som er i gang med
at overtage sædevarmen efter de store nordiske r*ve. Fordelen ved de
nordiske r*ve er, at de kun har det i den ene ende! I dag kan der
være to r*ve og kun en person i vogntoget.
> Roger - over and out. Wassåwa??

Roger... er det også en af de der Smith'er?

Venligst
Mcwm