En special-ambulance
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 31-01-11 21:09

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=49817

Jeg så den den anden dag med udrykning på motorvejen i mellem Aalborg og
Hjørring.

Sådan en ambulance havde jeg aldrig set før.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Henning

Dato : 31-01-11 22:44

On 31 Jan 2011 20:09:12 GMT, Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com>
wrote:

>http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=49817
>
>Jeg så den den anden dag med udrykning på motorvejen i mellem Aalborg og
>Hjørring.

Gad vide om de har fjernet plompen, så den kan komme over 90 i
timen

Fra : Martin 5250 DK-FYN

Dato : 31-01-11 23:36

Den 31-01-2011 22:43, Henning skrev:

> Gad vide om de har fjernet plompen, så den kan komme over 90 i
> timen
Hvis den vejer under 12tons. så er der ikke fart begrænser på.. kørte
engang i en ny 10 tons. og gav den havre på en tom motorvej, fik den op
over 130 km/t, da jeg kom hjem spurgte jeg chefen om den ikke var
begrænset, nej for den var under 12tons...

så hvis bussen er vejet ned til en total på under 12tons, så er der ikke
begrænser på...

Mvh. Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-02-11 04:00

Den 31-01-2011 22:43, Henning skrev:
> Gad vide om de har fjernet plompen, så den kan komme over 90 i
> timen

Der er ingen plombe ved 90, men en begrænser ved 100.

Men jo, jeg vil tro de har fået lov at afbryde begrænseren.

Så hvis I kommer på de kanter skal I nok ikke undre Jer hvis den kommer
og overhaler. Afhængig af gearingen vil den kunne køre et sted mellem
125 og 150 km/t i topfart.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-02-11 00:20

On Mon, 31 Jan 2011 23:36:09 +0100, Martin 5250 DK-FYN wrote:

> [...]
> begrænset, nej for den var under 12tons...
>
> så hvis bussen er vejet ned til en total på under 12tons, så er der ikke

Mon ikke den er tungere med hospitals-udstyr ombord end hvis den bare
havde sæder?

Er den registreret som en "normal" bus? og omfattet af samme lovgivning?

Er der nogen her der har styr på fabrikat/model?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Henning

Dato : 01-02-11 13:39

wrote:

>http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=49817
>
>Jeg så den den anden dag med udrykning på motorvejen i mellem Aalborg og
>Hjørring.
>
>Sådan en ambulance havde jeg aldrig set før.

Det åbner lidt for et andet spørgsmål - må man overhale et
udrykningskøretøj? Hvis den ligger og kører ~100km/timen hvor man må
køre 130, må jeg så overhale?

Fra : Mcwm

Dato : 01-02-11 13:47

Den 01-02-2011 13:39, Henning skrev:

> Det åbner lidt for et andet spørgsmål - må man overhale et
> udrykningskøretøj? Hvis den ligger og kører ~100km/timen hvor man må
> køre 130, må jeg så overhale?

Den har været oppe og vende for ikke så længe siden. Men ja, det må du.

Venligst
Mcwm

Fra : \"@

Dato : 01-02-11 13:52

Den 01-02-2011 13:39, Henning skrev:

> Det åbner lidt for et andet spørgsmål - må man overhale et
> udrykningskøretøj? Hvis den ligger og kører ~100km/timen hvor man må
> køre 130, må jeg så overhale?

Der findes ikke noget forbud mod at overhale et udrykningskøretøj.

Dog skal man udvise ekstra agtpågivenhed i givet fald.

Mikael

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 01-02-11 19:33

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Det åbner lidt for et andet spørgsmål - må man overhale et
>udrykningskøretøj? Hvis den ligger og kører ~100km/timen hvor man må
>køre 130, må jeg så overhale?

ja !
--
Jan_stevns